וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהיו סטייט בשלה

יובל גפן

15.10.2006 / 14:58

הבאקאייז נמצאים ברמה אחת מעל לליגה, ולא התקשו להביס את מישיגן סטייט 7:38. המכללות מחכות בקוצר רוח לדירוגי ה-BCS

המחזור השביעי בליגת המכללות הוא המחזור שלאחריו מתפרסם לראשונה דירוג ה-BCS. דירוג ה-BCS הוא למעשה הדירוג שקובע את זהות הקבוצות שישחקו במשחקי הגמר. השנה, כולם מצפים בכליון עיניים לפרסום הדירוג, מפני שזה לא ברור איזה קבוצות יהיו במקומות 2-5. אם לפני שנה כבר בשלב הזה היה ברור שטקסס ודרום קליפורניה תשחקנה במשחק האליפות במידה ואף אחת מהן לא תפסיד עד סוף העונה, השנה עוד ממש מוקדם לדעת מי תשחק נגד אוהיו סטייט באותו המעמד. אז מה היה לנו במחזור הזה? חלום ההייזמן טרופי של שני ראנינגבקים התנפץ, כשאחד (אדריאן פיטרסון) שובר את עצם הבריח וגומר את העונה, והשני (גארת' וולפי) רץ ל-25 יארד בלבד. פלורידה שעלתה למקום השני לפני כשבוע נאלצת להיפרד ממנו עקב הפסד לזאת שהייתה שם לפניה, ואוהיו סטייט בשלה. סוגרים מחזור.

עונה מושלמת? יש מצב

המדורגת 1 אוהיו סטייט ניצחה את מישיגן סטייט 7:38

אוהיו סטייט נמצאת רמה אחת מעל הליגה הזאת. העובדה שמעכשיו ועד המחזור האחרון של העונה, נגד מישיגן, יהיה להם לוח משחקים נוח, גורמת לאוהדיה לחלום על עונה מושלמת. ואיך שהם נראים השנה, זה לא רחוק מהמציאות. אתמול הם לא ספרו את מישיגן סטייט המסכנה, ואילולא טאצ'דאון שלהם בגארבג' טיים, זה היה נגמר בשאט-אאוט. טרוי סמית' היה כרגיל נהדר. הוא מסר 15 מ-22 ל-238 יארד ו-2 טאצ'דאונים. אנטוניו פיטמן היה חלש על הקרקע כשסיים רק עם 47 יארד וטאצ'דאון. בחלק האוירי אנטוני גונזלס היה נהדר עם 7 תפיסות ל-120 יארד וטאצ'דאון, וטד גין ג'וניור אמנם סיים רק עם 58 יארד אבל עם פאנט שהוחזר על ידו לטאצ'דאון (השישי בקריירה).


המדורגת 2 פלורידה הפסידה למדורגת 11 אובורן 27:17

אין יותר קבוצות בלתי מנוצחות בחטיבת ה-SEC. בהצגת הגנה יוצאת מן הכלל, הוכיחה אובורן שמקומה כן בין הגדולות. ההגנה שלהם חטפה כדור בשניות הסיום, לקחה השמטה כפויה לטאצ'דאון, והוסיפה (הספיישל טים) חסימה לפאנט שתורגם לטאצ'דאון. למעשה ההתקפה של אובורן לא הבקיעה במשחק הזה, ולמרות זאת לקחה את הנצחון הביתה. כריס ליק מפלורידה הוכיח שהוא לא ראוי להוביל את ההתקפה של הגייטורס לאחר ששוב מסר לאינטרספשן במאני טיים. לפני שבוע, במשחק נגד לואיזיאנה סטייט, המאמן הכניס את הקוורטרבק המחליף שמסר לשני טאצ'דאונים, כאילו אמר לו "עליך איני סומך". אחרי המשחק היום צפו לדי הרבה סנאפים מצידו של טים טיבו, הקווטרבק המחליף. ליק סיים עם 9 מ-17 ל-115 יארד, טאצ'דאון ואינטרספשן. באובורן ברנדון קוקס לא עשה טעויות. הוא מסר 18 מ-27, ל-184 יארד ללא טאצ'דאון.

המדורגת 4 מישיגן ניצחה את פן-סטייט 10:17

זה לא הלך קל למישיגן, שחסרונו של סופר מריו מנינגהאם הורגש אצלה היטב. צ'ד הני היה גם בינוני אצלה, מה שהשאיר את הבמה למייק הארט הנהדר. הארט רץ 26 פעמים ל-112 יארד וטאצ'דאון. אדריאן הרינגטון היה טוב, כשסיים עם 5 תפיסות ל-83 יארד וטאצ'דאון. צ'ד הני כאמור היה בינוני. הוא מסר 15 מ-30, ל-196 יארד וטאצ'דאון.

המדורגת 5 ווסט וירג'יניה ניצחה את סירקיוז 17:41
פאט וויט מסר 12 מ-19 ל-97 יארד ואינטרספשן. אבל מצד שני, הוא רץ, ורץ, ורץ. הקווטרבק של ווסט וירג'יניה רץ 14 פעמים לשימו לב: 247 יארד! וארבעה טאצ'דאונים. כמובן שהוא שבר בכך את שיא האוניברסיטה, והחטיבה (הביג-איסט) בה הוא משחק, לריצה לקווטרבק. הראנינגבק שלהם סטיב סלייטון עשה "רק" 163 יארד וטאצ'דאון. כששניהם ביחד עושים 410 יארד על הקרקע, אין קבוצה במדינה שמסוגלת לעצור את ווסט וירג'יניה, בטח שלא סירקיוז.

בקושי בקושי - עוד ניצחון ל-USC

המדורגת 3 דרום קליפורניה ניצחה את אריזונה סטייט 21:28

זה שוב הלך קשה לדרום קליפורניה, שנזקקה למשחק אדיר של הראנינגבק שלה, צ'אנסי וושינגטון. הטרוג'אנס כבר הובילו 0:21 במה שנראה היה כמו חזרה לימים הטובים. אבל אז, סדרת טעויות של דיוויד בוטי, החזירו את אריזונה סטייט לתמונה ולרבע האחרון ירדו שתי הקבוצות בשיויון 21. בדרייב המנצח, פיט קרול כבר לא סמך על הקוורטרבק שלו, ונתן את הכדור לוושינגטון והוא גמל לו בטאצ'דאון. בוטי סיים עם 12 מ-26, 147 יארד, 2 טאצ'דאונים ואינטרספשן (אבל הוא היה יותר גרוע ממה שהמספרים מראים). צ'אנסי וושינגטון סיים עם 22 ריצות ל-109 יארד (שיא קריירה) וטאצ'דאון.

המדורגת 6 טקסס הביסה את ביילור 31:63

במשחק עם הכי הרבה נקודות במחזור הזה, טקסס הוכיחה שוב פעם שהיא גדולה על החטיבה שלה, הביג-12. דווקא ביילור הם אלו שהתחילו יפה, ובסוף הרבע הראשון אף הובילו 0:10. אבל מאותו הרגע השתלט קולט מק'קוי וחבורת ארוכי הקרניים שלו, והבקיעו 28 נקודות ללא מענה ברבע השני. קולט מקוי הפרשמן שהחליף את וינס יאנג, ממשיך להציג מספרים סנסציונים. הוא סיים את המשחק עם 21 מ-32, 276 יארד, ו-6 טאצ'דאונים! שיא קריירה, ושיא מכללה.


המדורגת 7 לואיוויל ניצחה את סינסינטי 17:23

בריאן ברום אמנם חזר לרוסטר של לואיוויל, אבל דווקא מבצע הגנתי בשניות הסיום הוא זה שהביא את ה-W ל-לואיוויל. בריאן ברום נקע את האגודל ביד הזורקת לפני מספר שבועות, ודווקא בלעדיו לואיוויל הסתדרה יוצא מן הכלל, מה שאי אפשר להגיד על המשחק שלה אתמול. כשעל השעון נשארו 2:30 דקות, יצאה סינסינטי לדרייב אחרון, שטאצ'דאון בו היה מנצח לה את המשחק. דסטין גרוטזה הוביל דרייב נהדר ולמעשה 24 שניות לסיום, סינסינטי עמדה על קו ה-16 יארד של לואיוויל בנסיון ראשון ו-10. אבל אז, ארבע מסירות לא מוצלחות שלו סיימו את המשחק וכאמור השאירו את הנקודות בקנטקי. בריאן ברום דווקא היה לא רע בלואיוויל. הוא סיים עם 20 מ-37 324 יארד, טאצ'דאון ואינטרספשן.


המדורגת 10 קליפורניה ניצחה את וושינגטון סטייט 3:21

דווקא וושינגטון סטייט הייתה זו שעלתה ראשונה על הלוח, אבל מאותו הרגע הייתה רק קבוצה אחת על המגרש. נתן לונגשור, קוורטרבק הדובים, היה חלש לשם שינוי. הוא סיים את המשחק עם 10 מ-21 אבל רק 91 יארד, עם טאצ'דאון ריצה אחד ואינטרספשן. מי שחיפה על היכולת הלא טובה שלו היה הראנינגבק הנהדר מרשואן לינץ'. לינץ' סחב את הכדור 24 פעמים ל-147 יארד ו-2 טאצ'דאונים.


המדורגת 12 קלמסון ריסקה את טמפל 9:63

במשחק שהתקיים כבר ביום חמישי הנחילה קלמסון לטמפל את הפסדה ה-19 ברציפות. טמפל היא כנראה הקבוצה הכי גרועה בכל הדיוויז'ן העליון, והמפגש איתה הגיע בדיוק בזמן לקלמסון שהולכת להפגש בשבועיים הקרובים עם שתי קבוצות מדורגות. בקלמסון, הראנינגבק ג'יימס דיוויס ממשיך עם היכולת הנהדרת, אתמול הוא רץ בסך הכל 9 פעמים אבל ל-138 יארד, ו-3 טאצ'דאונים.

LSU על האפס

המדורגת 14 לואיזיאנה סטייט הביסה את קנטקי 0:49

זה לא היה כוחות מלכתחילה. זו רק הייתה שאלה של כמות הנקודות שלואיזיאנה סטייט תשים על הלוח. והם שמו הרבה. דווין בואו תפס 3 טאצ'דאונים, מה ששם אותו טאצ'דאון אחד פחות ממייקל קלייטון, ברשימת כל הזמנים של האוניברסיטה. לקלייטון היו 21 טאצ'דאונים בשנותיו באוניברסיטה, ולבואו עכשיו יש 20. ג'מרקוס ראסל היה נהדר כשסיים עם 15 מ-18, 226 יארד ו-2 טאצ'דאונים. את הרבע האחרון הוא ראה מהספסל.



המדורגת 15 איווה הפסידה לאינדיאנה 31:28

באחת ההפתעות הכי גדולות של המחזור איווה הלא יציבה ספגה הפסד צורב דווקא אצל אינדיאנה החלשה. דרו טייט הוביל מהלך בדקות האחרונות שהיה אמור להסתיים רק באנד-זון, אבל לצערו הסתיים בידיים הלא נכונות. קלן לואיס, הקווטרבק הפרשמן של אינדיאנה, היה נהדר עם 19 מ-25, 255 יארד, ושלושה טאצ'דאונים. אותו דרו טייט מאיווה, סיים עם 23 מ-40, 292 יארד, טאצ'דאון ואינטרספשן.


המדורגת 16 ג'ורג'יה הפסידה לונדרבילט 24:22

משחק מאוד הפכפך בג'ורג'יה, אבל בסופו ונדרבילט החלשה לוקחת את הנקודות הביתה. ג'ורג'יה המגמגמת כנראה תרד עשרה שלבים בדירוג, והאמת היא שמגיע לה, היא נראית נורא בשבועות האחרונים. פחות מ-9 דקות לסיום טוני טיילור החזיר חטיפה לטאצ'דאון לטובת ג'ורג'יה והעלה אותם ליתרון 21:22. שתי הקבוצות עשו עוד דרייב לא מוצלח, ואז ונדרבילט התחילה דרייב אחרון, פחות מ-5 דקות לסיום שהסתיים בבעיטת שדה מוצלחת כ-2 שניות לסיום.


המדורגת 17 ארקנסו הביסה את סאות' איסט מיזורי סטייט 7:63

מי אמר שאין בלוו-אווטס בקולג'ים? נכון, זה רק סאות' איסט מיזורי סטייט, אבל ארקנסו נראית פשוט נהדר. זה לא רק הנצחון המשכנע על אובורן לפני שבוע, למעשה מאז ההפסד לדרום קליפורניה במחזור הפתיחה, הם פשוט נראים נפלא. בארקנסו בעיקר רצו. מייקל סמית' רץ ל-116 יארד ושני טאצ'דאונים, פליקס ג'ונס ל-106 יארד וטאצ'דאון, ודארן מקפאדן התותח סיים עם 71 יארד ו-2 טאצ'דאונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אורגון מתגברת

המדורגת 18 אורגון ניצחה את UCLA בתוצאה 20:30

את אורגון כמעט בלתי אפשרי לנצח במגרשם הביתי. למעשה, היחידה שעשתה את בשנתיים האחרונות זו דרום קליפורניה של לפני שנה, ההיא עם רג'י בוש ומאט ליינארט. למעשה המשחק הוכרע כבר אחרי שלושה רבעים, שבסופם הובילה אורגון 6:27, ומאז זה היה גארבג' טיים. דניס דיקסון היה טוב באורגון. הוא מסר ל-10 מ-17, 144 יארד ו-2 טאצ'דאונים. ג'ונתן סטיוארט רץ ל-121 יארד, ובריאן פייסינגר תפס ארבע מסירות ל-105 יארד וטאצ'דאון.


המדורגת 19 מיזורי הפסידה לטקסס אי אנד אם 25:19

ההגנה של טקסס אי.אנד.אם היא זו שהכריעה את המשחק הזה. שלוש השמטות כפויות, זה ההספק שלה במשחק. צ'ייס דניאל ו-ויליאם פרנקלין דווקא היו טובים במיזורי, כשהראשון מוסר 21 מ-29, 293 יארד וטאצ'דאון, והשני תופס 4 תפיסות ל-118 יארד וטאצ'דאון. בצד המנצח סטפן מגי סיים עם 19 מ-23, 182 יארד וטאצ'דאון. ג'ורוורסקי ליין רץ ל-126 יארד וטאצ'דאון, וקרי פראנקס תופס 3 תפיסות ל-115 יארד.


המדורגת 21 נבראסקה ניצחה את קנזס סטייט 3:21

עוד נצחון יפה לקורנהוסקרס, שאילולא ההפסד במחזור השני לדרום קליפורניה, היו עכשיו עם מאזן מושלם. זק טיילור היה כרגיל טוב בנבראסקה עם 13 מ-21, 134 יארד וטאצ'דאון.


המדורגת 22 וירג'יניה טק הפסידה לבוסטון קולג' 22:3

במשחק ששודר ב-ESPN ביום חמישי בלילה, ההגנה של בוסטון קולג' לא ספרה את שון גלנון והתקפת וי-טק, והנחילה לה את הפסדה השני ברציפות, דבר שלא קרה מאז 2003. הסיפור של המשחק היה סטיב אפונאוישס. לסטיב, המכונה בפי חבריו "סיד וישס" על שם כוכב להקת הפאנק סקס-פיסטולס, היה זה משחק הפוטבול הראשון אי פעם. למעשה הוא בכלל שחקן כדורגל, אבל לאחר שראיין אוליגר הבועט הקבוע של בוסטון קולג' נעצר לאחר תגרה בבאר, הוא הציע את עצמו לקבוצה ונענה בחיוב. סטיב, שעד לאותו משחק היה אוהד שרוף של הקבוצה (במהלך המשחק הראו קליפים שלו צבוע בצבעי הקבוצה, מעודד מהיציע) לא יכול היה לבקש בכורה יותר מוצלחת. מול אחת מהקבוצות המדורגות, בפריים-טיים ברשת-ESPN, הוא בעט שני שערי שדה מוצלחים מ-20 ו-36 יארד, ושני אקסטרה פוינטס. ההגנה של בוסטון קולג' היא זו שכאמור עשתה את ההבדל, כשהרשתה רק 181 יארד כוללים לזכות וי-טק. מאט ראיין היה טוב בבוסטון קולג' עם 16 מ-29, 174 יארד ו-2 טאצ'דאונים.


המדורגת 25 ויסקונסין הביסה את מינסוטה 12:48

פי.ג'יי היל הראנינגבק הפרשמן של ויסקונסין רץ ל-164 יארד ושני טאצ'דאונים. זה מעמיד את הממוצע שלו השנתי על 144.4 למשחק, חמישי בדיוויזן הראשון, סטטיסטיקה נהדרת לפרשמן.

אדריאן!!! אדריאן!!!

המדורגת 23 אוקלהומה ניצחה את איווה סטייט 9:34

באמריקה אוהבים כותרות. השבוע, הכותרת הראשית ברוב מהדורות הקולג'ים הייתה "אבא של אדריאן פיטרסון הולך לראות אותו בפעם הראשונה". העניין הוא שהאבא שלו ישב בכלא ב-7 השנים האחרונות, ולא זכה לראות את הקריירה המפוארת של בנו, כנראה הרנינגבק הכי טוב בקולג'ים. אתמול הוא ראה אותו בפעם הראשונה והאחרונה בקולג'ים. הפעם הראשונה כאמור בגלל הכלא, אבל הפעם האחרונה בגלל שפיטרסון שבר את הרגל וגמר את העונה. זה קרה במהלך ריצה של 53 יארד שהסתיים באנד-זון. "הוא צלל לתוך האנד-זון ונחת לא טוב על הרגל" כך דיווח מאמן אוקלהומה בסיום. אה כן, היה לנו גם משחק. אוקלהומה לא ספרה בו את איווה סטייט. פיטרסון לא איכזב את האבא, ורץ ל-183 יארד ו-2 טאצ'דאונים. הקוורטרבק שלו, פול תומפסון, היה יעיל כשסיים עם 16 מ-27, 195 יארד ושני טאצ'דאונים.


המדורגת 24 רוטג'רס הביסה את נייבי 0:34

במה שהיה אמור להיות קרב מאוד צמוד, רוטג'רס התאכזרה אל אלי הפוטבול והביסה את נייבי 0:34. רוטג'רס פותחת את העונה עם 0:6, הפעם הראשונה ב-40 שנה האחרונות שקורה שם דבר כזה. מייק טל סיים עם שיא קריירה - 3 טאצ'דאונים, ו-216 יארד.


במשחק שישלים את המחזור הזה תשחק היום המדורגת 20 בויסי סטייט נגד ניו מקסיקו סטייט. גארת' וולפי, שסיפרנו לכם עליו לפני כשבועיים, היה חלש מאוד בהפסד נורת'רן אילינוי לווסטרן מישיגן. למעשה זו הייתה הפעם הראשונה שהוא ירד מהחמישים יארד במשחק מאז שלושת המשחקים הראשונים שלו במכללות, לפני שלוש שנים. באחת הקטטות הכי גדולות ומכוערות אי פעם במכללות, לא פחות מ-18 שחקנים הורחקו, ולא ישחקו לפחות במשחק הבא. זה קרה ברבע השלישי של המשחק בין מיאמי לפלורידה אינטרנשיונאל. במהלך הקטטה, שנמשכה יותר מחמש דקות, היו מעורבים כל שחקני הספסל של שתי הקבוצות והקהל. שחקנים שם הכו אחד את השני עם כל הבא ליד, כולל עם הקסדות,הספסלים, והפקקים בנעליים. אין לי ספק שהנהלת ה-NCAA לא תעבור על זה בשתיקה. מחר כאמור תתפרסם רשימת ה-BCS. פלורידה לא תהיה במקום השני, המוביל למשחק האליפות. מי שיכולות כן להיות שם, אלו דרום קליפורניה, ווסט וירג'יניה ומישיגן. אנחנו נמשיך לעדכן, תתאזרו בסבלנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully