וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקלנד עלתה ל-0:2

5.10.2006 / 1:25

הומר בתוך הפארק של מארק קוטסאי העניק לאייז ניצחון 2:5 ויתרון 0:2 בסדרה על הטווינס. מטס-דודג'רס 5:6, היאנקיז-דטרויט נדחה

עוד לילה של פלייאוף יצא לדרך, והלילה הזה היה כולו ירוק בפתיחתו. אוקלנד אתלטיקס עשתה צעד ענק לכיוון ה-ALCS, לאחר ניצחון 2:5 במטרודום במינסוטה ו-0:2 בסדרה. הסדרה עוברת כעת לקולוסיאום באוקלנד, שם יצטרכו האייז ניצחון אחד. בטוח? כנראה שאתם לא מכירים את ההיסטוריה של אוקלנד. המטס פתחו סדרה עם הדודג'רס וניצחו 5:6. אם זה ימשיך כך, זו תהיה סדרה מאוד ביזארית. ניו יורק יאנקיז ודטרויט היו אמורות להיפגש בברונקס למשחק השני בסדרה (0:1 ליאנקיז), אבל הגשם דחה שם את התוכניות להיום (חמישי).

בליגה - טקסס ריינג'רס פיטרה את באק שוולטר, שלפני שנתיים זכה בתואר מאמן העונה.

מינסוטה - אוקלנד 5:2 (0:2 לאוקלנד בסדרה)

אף אחד לא ציפה לזה במטרודום במינסוטה, אבל אחרי שני משחקים בלבד, הטווינס נמצאים עם החרב מוצמדת היטב לצוואר. מינסוטה לא מצליחה לייצר התקפה, אוקלנד מייצרת נקודות בהומראנים, גם בלתי שגרתיים, והאייז חוזרים לאוקלנד עם יתרון מבטיח של 0:2, ושני המשחקים הקרובים בבית.

אבל אל תתרגשו מהאייז. הקבוצה הזו כבר הייתה יותר מדי פעמים במצב שבו משחק אחד הספיק לה כדי לעלות, וב-16 השנים האחרונות תמיד כשלה. אוקלנד היא 9:0 במשחקים בהם יכלה להדיח את יריבתה מאז שנת 2000. ההיסטוריה הזו אמורה, מבחינתה, להשתנות החל מבעוד יומיים, כשבראד ראדקה ממינסוטה, עם שבר בזרוע, ינסה להשאיר את הטווינס בסדרה מול דני הארן.

ביום שלישי זו הייתה ההופעה של בארי זיטו ופרנק תומאס, הפעם היה זה מארק קוטסאי שגילה את רגע הקסם שלו בפלייאוף. אוקלנד עלתה ליתרון 0:2 על בוף בונסר הצעיר עם שתי ריצות באינינג החמישי. מינסוטה נראתה אובדת, כשאסטבן לואייזה מגיש פנינה במשך חמישה אינינגים משלו ונראה בלתי פגיע. החובטים של מיני לא עשו את העבודה - עד לאינינג השישי. כבר בפתיחה עלה מייקל קדאייר לחבוט - בום ליציע - 1:2, והמטרודום מתעורר. והוא עוד לא הספיק להקיץ לחלוטין, כשג'סטין מורנו ירה בומבה לסיפון העליון ביציע - 2:2 ענק עבור הטווינס, שנדמה היה שמצאו סופסוף את המחבטים.

לואייזה סיים את תפקידו, ולמשחק נכנס קיקו קאלרו, ששמר על התוצאה. באינינג השביעי נרשם המהלך של המשחק. מארק אליס חבט לסינגל על פאט נשק, ג'ייסון קנדל פסל אבל עלה במקומו לבסיס. ואז עלה קוטסאי לחבוט מול דניס רייס. חבטה לשדה העמוק, טוריי האנטר, איש שרשם מהלך הגנתי או שניים בחייו, לא הצליח לתפוס בזינוק, והכדור התגלגל והתגלגל. קוטסאי רץ על הבסיסים, המשיך לרוץ וצלל לצלחת הבית - הומר ענק בתוך הפארק - 2:4 לאוקלנד. ג'סטין דושר המצוין עלה לאינינג השביעי והשמיני, כשאוקלנד רשמה ריצה נוספת של ניק סווישר, כתוצאה מהגשה פראית של ג'ו ניית'ן.

יוסטון סטריט עלה לסגור את המשחק, עשה קצת התקפי לב לספסל האייז אבל פסל לבסוף את ניק פונטו - ואוקלנד כבר כמעט בשלב הבא. אבל צריך לזכור - רק כמעט.

מטס - דודג'רס 5:6 (0:1 למטס בסדרה)

קרלוס דלגדו, שבילה את מרבית הקריירה בשקיעה של טורונטו בלו ג'ייז בשנות ה-90, מעולם לא שיחק בקריירה העשירה שלו בפלייאוף. זה לא הפריע לו להיכנס לפלייאוף חם אש, לרשום ארבע חבטות כולל הומראן גדול ולעזור לניו יורק מטס לנצח במשחק הראשון בסדרה עם הדודג'רס.

דלגדו והמטס נתקלו בהרבה קשיים במשחק הזה. ג'ון מיין הצעיר פתח במשחק, אורלנדו הרננדז מחוץ לסגל הפלייאוף של הקבוצה, לפחות לסדרה הזו, בילי וגנר הקלוזר בהופעה מאוד שייקית, הבולפן עבד מצוין עד טעות שיפוט של חוזה רייס, שנתנה לדודג'רס לחזור למשחק מפיגור 4:1 ל-4:4 - אבל בסופו של דבר, המטס זכו ביתרון חשוב לקראת המשחק השני (בין חמישי לשישי, 2:00).

זה לא היה קל, וניו יורק ניצלה גם בזכות טעות מחרידה של מאמן הבסיס השלישי של הדודג'רס. באינינג השני חבט ג'ף קנט על מיין, ואחריו עלה גם ג'יי די דרו לבסיס. ראסל מרטין חבט לסינגל, ואז עשה ריץ' דונלי טעות שהשפיעה על כל המשחק. הוא שלח את קנט הביתה מהבסיס השני. קנט נפסל על ידי פול לו דוקה, וזה מילא, אבל הוא לא נתן לג'יי די דרו הוראה לעצור בבסיס השלישי. מיין הבחין שגם דרו נשלח לצלחת, הסב את תשומת ליבו של לו דוקה שפסל גם אותו. מרטין הגיע לבסיס השני, הדודג'רס עלו ל-0:1 מדאבל של מרלון אנדרסון אבל היתרון יכול היה להיות גדול יותר אלמלא הטעות הגורלית הזו. זו הייתה הפעם הראשונה בפלייאוף שבה נפסלים שני רצים במהלך אחד על הצלחת.

וכשנותנים למחבטים הגדולים של המטס מרווח כזה קטן, הם מתחילים לעבוד. דלגדו שלח זיפ למרכז, ואחריו כמעט ניפץ קליף פלויד את לוח התוצאות - 1:2 למטס משתי בומבות לאוויר.

ניו יורק התחילה להרגיש טוב, וחבטה על דרק לואו. בינתיים הוחלף מיין אחרי 4.1 אינינגים בלבד, אבל הבולפן של המטס עשה עבודה מצוינת בשימור היתרון. דאבל של דייויד רייט המצוין הכניס באינינג השישי את דלגאדו ולו דוקה הביתה - 1:4 למטס.

ואז באו הצרות מהכיוון השני. גיירמו מוטה, שהיה עצום אינינג לפני כן, איפשר לאנדרסון לעלות לבסיס, ואחר כך באה טעות של חוזה ולנטין, שהעלתה גם את ווילסון בטמיט לבסיס. מוטה הוציא בסטרייקאאוט את חוליו לוגו, ורפאל פורקאל צימק בחבטה ל-2:4, כשהכניס הביתה את אנדרסון, בעיקר בגלל טעות שיפוט של חוזה רייס, שרצה יותר מדי וניסה ללא הצלחה לפסול את הרץ לבסיס השני. פורקאל גנב את הבסיס השני, ועם שחקנים על השני והשלישי עלה נומאר גארסיהפארה לחבוט. כדור חד לקצה השמאלי של המגרש, דאבל וזה 4:4.

ואז בא גריידי ליטל והזכיר לנו את מאורעות אוקטובר 2003, או "איך להשאיר פיצ'ר גמור במשחק ולהפסיד אותו". ליטל העלה את בראד פני הפצוע באינינג השביעי. פני הוליך את רייס, שגנב את השני, ואחר כך את קרלוס בלטראן. ליטל עלה לגבעה "להתייעץ" והשאיר את פני. טעות. דלגדו חבט לסינגל והעלה את המטס ל-4:5. אחר כך שוב חבט רייט לדאבל, והמטס עלו ל-4:6.

ארון היילמן הגיש אינינג נקי, ובילי וגנר נכנס לגמור את העבודה. אבל וגנר לא היה נקי משגיאות. דאבל לבטמיט, דאבל לרמון מרטינז וזה 5:6. בסוף הוא טיגן את נומאר עם סליידר עצבני לתוך האבק שעל הצלחת, ניו יורק ניצחה ומוליכה 0:1.

למשחק הבא בסדרה, בין חמישי לשישי (2:00, פוקס) יעלו טום גלאווין מניו יורק וצי הואן קוו מלוס אנג'לס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully