וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהיה משחק רציני יותר מבחינת הרמה"

מכבי ת"א נחתה ברוזטו, שם תערוך משחק אימון מול קלימאמיו בולוניה. גודס: "התחלנו מהקל, עוברים לכבד". נמשכת סאגת ספאחיה

מכבי ת"א נחתה היום (חמישי) בצהריים ברוזטו, איטליה, לקראת משחק האימון מחר (22:00) מול קלימאמיו בולוניה. נוון ספאחיה, שלא היה מרוצה ממשחק ההגנה שהציגו שחקניו מול לאשקו אמש, ערך אימון בו שם דגש מיוחד על התיאום ההגנתי.

בקבוצה מרוצים מאוד מהשתלבותם של שחקני הרכש החדשים ובמיוחד מוויל ביינום, שהראה בשני משחקי האימון האחרונים יכולת אישית משובחת (17 ו-21 נקודות, הוליך פעמיים את קלעי הקבוצה). "הכישרון של ביינום קיים. אנחנו רואים את זה ויודעים את זה", סיפר לוואלה! ספורט עוזר המאמן גיא גודס. "עכשיו אנחנו צריכים לעזור לו ללמוד את סגנון המשחק של אירופה, להקל עליו את המעבר הזה. עברתי דבר דומה בשנה שעברה עם ג'ון גילכריסט, שהגיע ישר מהקולג'ים. מי שמתאקלם מהר הופך לשחקן יותר טוב. ברור שזה לא קל עבורו, עם כל הריחוק מהבית, מהמשפחה, מהאמא שמפנקת. אבל אין ספק שוויל מקבל כאן בית חם בזכות מוני, שעושה את העבודה הזו המון שנים. בכל יום שעובר רואים שוויל מתאקלם ומבין יותר".

באשר לאיכויותיו המקצועיות של הרכז, לא חוסך גודס בשבחים: "יש לו יכולת נהדרת באחד על אחד, בחדירות, אבל הוא קודם כל מחפש את המסירה. הוא מזהה שחקנים חופשיים ויודע למצוא אותם. ממה שראיתי ממנו, הוא יכול לקחת כל שחקן לסל. וויל רכז דינמי שיכול לעשות הרבה נקודות. אם המאמן יבקש ממנו לקלוע, הוא יכול לעשות גם 30-40 נקודות, אבל אנחנו רוצים ממנו, כרכז, שמעבר לנקודות ידע לשלוט בקבוצה, לייצר עבור אחרים ולתת הגנה".

ובחזרה למשחק האימון מול קלימאמיו: הקבוצה האיטלקית השלימה הערב ניצחון שני ביומיים האחרונים על היריבה העירונית וירטוס, במסגרת טורניר שנערך ביוזמת בנק מקומי המעניק חסות לשתי הקבוצות. המשחק נערך ב"פלאמלאגוטי", אולמה הביתי של וירטוס, והסתיים בתוצאה 65:79, כשפרסטון שומפרט מוביל את האורחים עם 31 נקודות.

דיוויד בלות'נטאל, אקס מכבי שחצה הקיץ את הכביש בבולוניה וילבש בעונה הבאה את מדיה של קלימאמיו, עדיין לא כשיר ולא יטול חלק במשחק. בקבוצה עושים מאמץ להכשירו לקראת המשחק הנוסף בין הקבוצות, בשבוע הבא בפאריז. מי שכן ישחקו הם מרקו בלינלי המוכשר ותיוס אדני, שחתם בקבוצה לאחר שנחתך מאולימפיאקוס. "המשחק בינינו לבין קלימאמיו יהיה משחק רציני הרבה יותר משני המשחקים האחרונים מבחינת הרמה", טוען גודס. "בולוניה היא קבוצה טובה הרבה יותר מלובליאנה ומלאשקו. התחלנו מהקל ואנחנו עוברים לכבד, ומדובר במבחן טוב עבורנו. בסך הכל המטרה במשחקי האימון היא ללמוד, להתגבש ולהשתפר כקבוצה, ונמשיך לעשות את זה גם במשחק מחר".

שם שעלה בימים האחרונים בהקשר לחיזוק מכבי ת"א הוא סמאקי ווקר (30, 2.06), פורוורד וותיק בעל רזומה של 10 עונות ב-NBA. את העונה שעברה פתח ווקר באינדיאנה פייסרס, אולם בהמשך עזב והוחתם בקאזאן הרוסית, לה עזר להעפיל לחצי גמר הפלייאוף המקומי. בעבר שיחק ווקר בדאלאס מאבריקס, סאן אנטוניו ספרס, לוס אנג'לס לייקרס, וושינגטון וויזרדס ומיאמי היט. עם זאת, המועמדים המובילים היו ונותרו ג'וש פאוול, מייסיאו באסטון ומלווין איליי.

"שמכבי יראו את מסמך השחרור של ספאחיה" (יואב בורוביץ' וורד כהן, הארץ)

מנכ"ל ריטאס וילנה, יונאס ויינאוסקאס, הדף את הטענות שהוטחו כלפיו ב"ספורט הארץ", מפי מקורב למאמן מכבי ת"א, נוון ספאחיה, לפיהן "נראה שהוא קצת התחרפן". "אנשים מרגישים שהם בפינה והם לא יכולים להתמודד עם האמת", אמר אתמול הליטאי, "אז הכי קל להם להגיד דברים מגוחכים, כמו זה שאני לא יציב. אבל זאת פשוט התחמקות".

המנכ"ל גיחך כששמע שספאחיה שוקל לתבוע אותו תביעת דיבה וממשיך לטעון שמעולם לא שיחרר אותו: "מכבי טוענים כי יש מסמך שחרור? אני רוצה לראות אותו. מצדי שיראו אותו לתקשורת, לכל אחד. אין להם מה להראות, כי אין מסמך כזה".

לגבי סכום הפיצוי אמר המנכ"ל: "אם הייתי מסכים בכלל לשחרר את המאמן, הסכום המדויק היה 300 אלף יורו, אבל לא היה כלל מו"מ, שלא לדבר על כך שלא ראיתי ממנו אפילו דולר".

עדכון ראשון: 29.9 0:49
עדכון אחרון: 29.9 8:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully