וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקט: סרי לנקה הדהימה את אנגליה

רועי פרידמן

9.6.2006 / 16:09

ניצחה בטסט השלישי בטרנט ברידג'. הודו והודו המערבית סיימו ללא הכרעה, מכירת הכרטיסים לאשס באוסטרליה שוברת שיאים

טסט שלישי בטרנט ברידג', כשמאהלה ג'איאוורדנה החליט לחבוט ראשון. שוב האורחים איבדו את החובט הראשון, כשג'ון לואיס, בטסט הראשון שלו בקריירה, פסל את מייקל ונדרוט. אופול תראנגה וקומאר סנגאקרה שמו 82 לוויקט השני, לפני שסנגאקרה נפסל, בהחלטת שיפוט שגוייה. אנדרו פלינטוף פסל 3 שחקנים, בדרך לפירוק של האורחים. כשליאם פלאנקט פסל את צ'מארה קאפוגדרה, וסרי לנקה 140 ל-8, נראה היה שהסיבוב הראשון יסתיים מהר, אלא שלצ'מינדה וואס, לאסית מלינגה ומוטיה מוראליתאראן היו מחשבות אחרות. בליץ שלהם עם המחבט, בנוסף ליותר מדי הגשות לא חוקיות, 20 סה"כ מתוכן 9 של פלינטוף, והאורחים סיימו עם 223.

וואס נפטר מוקדם מאנדרו סטראוס, מרקוס טרסקות'יק נפסל בשגיאה בהתקפה ומלינגה פסל את אליסטר קוק, ואנגליה 73 ל-3 בסיבוב הראשון. פול קולינגווד סיים עם 48 וקווין פיטרסן עם 41, אך הגשה מאוזנת של האורחים, כשמוראליתאראן הוביל עם 3 פסילות, יחד עם וואס, מלינגה, וסנאת ג'איאסוריה הוותיק שחזר לטסט, הוסיפו 2 פסילות כל אחד, ואנגליה סיימה עם 221, בפיגור של 2 נקודות.

בסיבוב השני, מתיו הוגארד פסל את ונדורט באובר הראשון, אך הפעם היתה התעוררות של החובטים האורחים. סנגאקרה סיים עם 66, תראנגה עם 46, ג'יאוורדנה עם 45 וקאפוגדרה עם ה-50 הראשון שלו בטסט. סרי לנקה סיימה עם 322 ואנגליה היתה צריכה 325 נקודות כדי לנצח. החדשות הרעות מבחינתם: המגיש המצטיין בסבוב השני היה מונטי פאנסר, שהוא מגיש כדורים מסובבים, עם 5 פסילות. זה אמר דבר אחד – מוראליתאראן, אחד הווינרים הגדולים בהיסטוריה של המשחק, בהזדמנות הראשונה וללא הפסקה.

בטסט הקודם באדג'בסטון, בירמינגהאם, הוא לא הספיק, אבל בטרנט ברידג' סטראוס וטרסקות'יק עוד שמו 84 לוויקט הראשון, אבל אז החלה החגיגה. מוראלי פסל 7 שחקנים ואנגליה 132 ל-7. הוא כבר השלים בפעם ה-16 10 פסילות במשחק בטסט, וזה היה הסיבוב ה-100 במשחקים מדרג ראשון שבו הוא פסל לפחות 5 שחקנים. נראה, אולי שהוא היה בדרך להיות השחקן השלישי בהיסטוריה שפוסל 10 שחקנים בסבוב אחד, אבל הוא "הסתפק" בשמונה. לא שזה שינה, כשפאנסר ופלאנקט שמו 37 לוויקט האחרון, לפני שג'איאסוריה סגר עניין.

תוצאה

סרי לנקה 223 ו-322
אנגליה 221 ו-190

סרי לנקה ניצחה ב-134 נקודות, והסדרה הסתיימה בתיקו 1:1. מוטיה מוראליתאראן נבחר לאיש המשחק, וביחד עם קווין פיטרסן לאיש הסדרה. שתי הקבוצות תחלנה שבוע הבא סדרה של 5 משחקי יום אחד, כשהמשחקים יהיו ב-17 בלורד'ס, ב-20 באובל (דרום לונדון), 24 בצ'סטר-לה-סטריט , דרהאם (צפון אנגליה), 28 באולד טראפורד, והאחרון בראשון ביולי בהדינגלי, לידס.

הסמכותיות של לארה

בטסט הראשון בין הודו להודו המערבית בסנט ג'והנ'ס, אנטיגוואה, ראהול דראוויד, הקפטן האורח, בחר לחבוט ראשון, אלא שפידל אדווארדס פסל מוקדם את ווסים ג'אפר. למרות 49 של דראוויד, המגישים המקומיים לא נתנו הרבה סיכוי לאורחים. דוויין בראבו עם 4 פסילות וקורי קולימור עם 3 הגבילו את האורחים ל-241.

בריאן לארה קבע במגרש הזה פעמיים את התוצאה הגבוהה בסיבוב בטסט (375 ב-1994, ו-400 בלי להפסל, 10 שנים אח"כ). הפעם הוא צבר רק 18 נקודות אך 72 של כריס גייל, 68 של בראבו, 58 של רמנארש סראוואן, הובילו את המקומיים ל-371, יתרון של 130 נקודות. בסיבוב השני, ווסים ג'אפר החליט לקחת את הסיבוב עליו כשהוא סיים בסטייל עם 212. דראוויד הוסיף 62 ומהנדרה סינג דוני עם 69 מ-52 כדורים, מתוכם 6 שטסו ליציעים.

הסיבוב הסתיים בצורה מוזרה. דוני חבט הגשה של דייב מוחמד, שדארן גנגה תפס על קצה גבול המגרש. לא גנגה, לא שני השופטים על המגרש, סיימון טאופל האוסטרלי ואסעד ראוף הפקיסטני ולא שופט הטלוויזיה, בילי דוטקרוב המקומי, יכלו לומר בוודאות עם גנגה יצא מגבולות המגרש בעת התפיסה (אם הוא יצא, זה 6 נקודות לחובט). לארה, כקפטן, בא לדוני ואמר לו כי "הוא סומך על כך שהמגן שלי השלים תפיסה, ולכן מאחר ואי אפשר להוכיח אחרת, מבחינתי אתה פסול", דוני הסכים, ואז דראוויד קרא לחובט השני, מוחמד קאיף שהיה על 46, וסיים את הסבוב השני עם 521 ל-6, כשהמקומיים צריכים 392 לנצח.

גייל וגנגה פתחו טוב ושמו 67 לוויקט הראשון. אניל קומבה פסל את גנגה, ושנתאקומראן סריסאנת פסל את סראוואן לארה (אפס נקודות), לפני ששיבנאריין צ'אנדרפול הצטרף לגייל והם שמו 99 לוויקט הרביעי. גייל נפסל ל-69, וצ'אנדרפול ל-62 והמקומיים כבר ניסו להציל את המשחק. 52 של דייב מוחמד עזרו, וכשהוא נפסל, כ-20 דקות ו-19 הגשות לתום המשחק, הודו היתה צריכה לפסול את קולימור או את אדווארדס, אך הם הצליחו לעבור בשלום.

תוצאה

הודו 241 ו-521 ל-6 (סיום יזום)
הודו המערבית 371 ו-298 ל-9

המשחק לא הוכרע, ווסים ג'אפר נבחר לאיש המשחק. הטסט השני יחל היום בסנט לוסיה.

האוסטרלים בטירוף לגביע האפר

האשס, הסדרה בין אוסטרליה לאנגליה, תחל בנובמבר שנה זו, אבל מכירות הכרטיסים שברו שיאים. בשמונה השעות הראשונות למכירה, נמכרו לא פחות מ-182 אלף כרטיסים. אלא שהמכירות מעוררות הרבה כעס, והחשש הוא שלא מעט כרטיסים הגיעו לספסרים ויימכרו במחירים מופקעים, בין היתר באתרים כמו EBAY וכדומיהם. אחת הטענות הייתה על שיטת כירטוס אוטומטית שקרסה, ועל המתנות ארוכות בטלפונים להזמנות.

ג'יימס סאת'רלנד, מנכ"ל האגוד האוסטרלי, התנצל פומבית, אך הזהיר אנשים מקניית כרטיסים ממקורות לא ידועים. ההתאחדות תשכור שרותי ממומחים על מנת לנסות למנוע מכרטיסים להמכר מחדש. מי שייעדר מהסדרה הוא סיימון ג'ונס, מגיבורי הניצחון בשנה שעברה באנגליה, שעבר ניתוח בברכו, וייעדר לפחות חמישה חודשים.

- חדשות רעות לאנגליה, לקראת סדרת משחקי יום אחד מול סרי לנקה. אנדרו פלינטוף פצוע בקרסול, והוחלט לתת לו מנוחה של 4 שבועות, לקראת הסדרה מול פקיסטן. אנדרו סטראוס ישמש כקפטן של הנבחרת בתקופה הזו. סטיפן הרמיסון, שהיה פצוע בסדרת הטסט, יחזור לנבחרת. מייקל ווהן חזר לפעילות במדי קבוצתו, מחוז יורקשייר, והוא יחזור, אולי לסדרה מול פקיסטן. באנגליה לא ממהרים להחזיר אותו לנבחרת.

-עוד לקראת הסדרה בין אנגליה לפקיסטן: שוהייב אח'טאר לא בסגל הפקיסטני, לאחר שעבר בדיקה שבה התגלה ששבר ישן בקרסול לא התאחה לגמרי. שוהייב יעבור בדיקה נוספת כדי לבדוק מה מצבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully