וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקי קרח: שבדיה וצ'כיה בגמר

20.5.2006 / 23:15

השבדים ניצחו בקרב מורט עצבים את קנדה 4:5, בחצי גמר אליפות העולם בלטביה. לצ'כים היה קצת יותר קל, עם 1:3 על פינלנד

נבחרות ההוקי קרח של שבדיה וצ'כיה עלו הלילה (שבת) לגמר אליפות העולם בריגה, לטביה. השבדים התקשו מול קנדה אבל ניצחו 4:5, הצ'כים עברו את פינלנד עם 1:3, ועדיין יכולים לשמור על התואר, בו זכו בשנה שעברה.

דייויד ויבורני הצטיין, כבש ונבחרת צ'כיה הפכה פיגור 1:0 לניצחון 1:3 על הפינים. ריקו האהל הבקיע שמונה דקות מהפתיחה, אבל תומאס פלקאנץ השווה שמונה דקות מפתיחת השליש השני, ויבורני העלה ליתרון ארבע דקות לסיום ו-46 שניות מהבאזר חתם יארוסלאב חלינקה את התוצאה. מילאן הניליצ'קה סיים עם 33 עצירות.

ויבורני כבש מהסטה לחבטה של תומאס קאברלי. "נשארתי לפני השער וניסיתי להסיט את הדסקית. לשמחתי זה אכן פגע במקום הנכון", אמר הקפטן הצ'כי. "אין לנו נבחרת של כוכבים, רק אנשים שעובדים קשה מאוד", הוסיף מרטין אראט, "מתחילת הטורניר הבנו כמה שחשוב לנו להצליח כאן".

הצ'כים יפגשו את שבדיה,שעמלה רבות מול קנדה, למרות יתרון 0:2, 1:3 ו-2:5. ניקלאס קרונוול ויורגן יונסון העלו את נבחרתם ל-0:2 כבר אחרי ארבע דקות. קייל קאלדר צימק, טוני מרטנסון העלה ל-1:3 ומייק קומרי כבש לקנדים כדי לצמק שוב ל-2:3 - כל זה קורה בשליש הראשון.

השליש השני נפתח בסערה מצד השבדים, עם שני שערים בשלוש הדקות הראשונות שלו. תחילה היה זה מיקאל סמואלסון דקה וחצי מהפייס אוף, וכעבור 68 שניות כבש יונאס נורדקוויסט והעלה ל-2:5 מבטיח.

הקנדים סירבו להיכנע. סידני קרוסבי הבקיע 35 שניות מסיום השליש, ופטריס ברז'רון כבש שלוש דקות מפתיחת השליש השלישי, אבל האלופה האולימפית שמרה על התוצאה ב-17 הדקות שנותרו ותפגוש את אלופת העולם בגמר.

יוהאן הולמקוויסט עצר 28 דסקיות למנצחים, כשבקנדה חלקו במלאכה מארק דניס ואלכס אולד. דניס יצא אחרי השער החמישי שספג.

ביום ראשון ב-17:15 יתקיים המשחק על המקום השלישי בין קנדה לפינלנד. הגמר ייערך ב-21:15.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully