וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקי קרח: מתקרבים להכרעה מהירה

11.5.2006 / 14:59

בפאלו ניצחה את אוטווה 2:3, קרוליינה גברה באותה תוצאה על הדווילס, השתיים עלו ל-0:3, ורק אדמונטון השאירה סיכוי מול סן חוזה

עוד לילה של אירועים הסתיים ב-NHL, כשאחרי שאנהיים עלתה ליתרון 0:3 בסדרה עם קולורדו, עשו זאת גם בפאלו, שניצחה את אוטווה 2:3, וקרוליינה, שגברה באותה תוצאה על ניו ג'רזי. במצב עניינים שכזה נראה כי הסדרות הללו סגורות. להזכיר - בהיסטוריה של ה-NHL הפכו רק שתי קבוצות, הטורונטו מייפל ליפס בשנת 1942 והפיטסבורג פנגווינס של 1975, פיגור של 3:0 לניצחון בסדרה.

במצב עניינים שכזה, אדמונטון היא הקבוצה היחידה שלפחות כרגע נמצאת מעשית בתמונה, וגם לה לא היה קל. האוילרס נזקקו לשלוש הארכות ולחבטה של שון הורקוף כדי לנצח את סן חוזה 2:3 אחרי 102 דקות של הוקי קרח.

אדמונטון - סן חוזה 2:3 (1:2 לשארקס בסדרה)

ראיין סמית' מסר לאלס המסקי, שהגיש את הכדור לשון הורקוף. הורקוף הבזיק לשערו של וסה טוסקאלה ורק אחרי שתי הארכות מלאות ועוד 2:24 דקות בהארכה השלישית, שם קץ למרתון המתמשך באולם באדמונטון. "באמת שהיינו צריכים את המשחק הזה", אמר הורקוף", עכשיו אנחנו ב-2:1 ונקבל את הדחיפה הדרושה".

מארק אנדרה ברג'רון העלה את האוילרס עם שער פאוור פליי בשליש הראשון, אבל השליש השני היה שייך לאיש המאני, פטריק מרלו (שער תשיעי בפלייאוף) ופאט ריסמילר, שנהנה מהכנה משותפת של ג'ו ת'ורנטון ויקירנו ג'ונת'ן צ'יצ'ו, והעלה ל-1:2. שבע דקות לסיום איזן רפי טורס, והקבוצות הלכו להארכה.

"זו הרגשה מדהימה, ללכת ככה לשלוש הארכות ולנצח", אמר הורקוף, "שיחקנו הוקי חזק, הגיע לנו לנצח". הוא צודק, הגיע לאוילרס. 58 פעמים (שיא מועדון) טיווחה אדמונטון את השער של טוסקאלה, 55 מהן הצליח השוער למנוע מהדסקית לחדור. מהעבר השני, דווין רולוסון רשם רק 32 עצירות, וכשפורסים את זה על פני חמישה שלישים ועודף - זה לא הרבה.

זה היה המשחק הארוך ביותר בהיסטוריה של השארקס, והשלישי באורכו בהיסטוריה של האוילרס. המשחק הרביעי - בין שישי לשבת, וכדאי לעקוב אחרי הסדרה, שלפחות כרגע נראית כמו היחידה שתביא קרב צמוד.

בפאלו - אוטווה 2:3 (0:3 לסייברס בסדרה)

גם במשחק הזה נרשמה הארכה, אבל התוצאה לא עשתה בו חסד עם הקבוצה שבפיגור בסדרה. הסנאטורס, שנכנסו לפלייאוף מהעמדה המובילה במזרח, נמצאים כעת מרחק משחק אחד מהדחה.

ג'יי פי דומונט ניצל אסיסט משולב של טיילור פייאט והנריק טאלינדר, כדי לכבוש שש דקות מפתיחת ההארכה. "מהיום הראשון לקחנו בחשבון שניכנס לפלייאוף. ומהיום הראשון של הפלייאוף אנחנו חושבים על אליפות. לא מדברים עלינו, אבל אנחנו מוכיחים משחק אחרי משחק את חוסננו המנטאלי". הקפטן המשותף, דניאל ברייר, חיזק: "לא שמים לב אלינו, אבל זה בסדר גמור מבחינתי".

בפאלו עלתה פעמיים ליתרון. בשליש הראשון הבקיע כריס דרורי, ובשני לא נרשמו שערים. ג'ייסון ספזה כבש חמש דקות מפתיחת השליש השלישי, אבל דרק רוי ויוכן הכט הכינו למקסים אפינוגנוב, שקבע 1:2 לבפאלו עשר דקות לסיום. הסנאטורס הפעילו לחץ, וספזה כבש את שערו השני דקה וחצי לבאזר. זה הספיק רק להארכה, ועכשיו הסנאטורס נמצאים בעמדה מאוד לא סימפטית.

"להיות בפיגור של 3:0, לא צריך להסביר כמה זה קשה", אמר דניאל אלפרדסון מאוטווה, "אנחנו רוצים להתחיל להניע את עצמנו, להכניס קצת התלהבות. אם ננצח במשחק הבא, נחזור להיות מסוכנים".

ניו ג'רזי - קרוליינה 3:2 (0:3 להוריקנס בסדרה)

גם כאן, אחת הקבוצות הייתה חייבת ניצחון כדי להישאר בחיים. אבל בתום 60 דקות ירדו הניו ג'רזי דווילס מהמגרש, בהרגשה שזה נגמר. או לפחות כמעט נגמר.

קאם וורד עצר 28 דסקיות, רוד ברינד'אמור הבקיע דקה מסיום השליש השני, וההוריקנס עשו נזק כמעט בלתי הפיך לדווילס. "אנחנו מסתכלים קדימה", אמר ברינד'אמור, "וממש לא חושבים שהסדרה נגמרה. ננסה להשלים את העבודה במשחק הבא".

סרגיי ברילין העלה את ניו ג'רזי ליתרון בדקה ה-3. מאט קולן איזן בפאוור פליי כעבור חמש דקות, ועוד פחות משתי דקות עברו על השעון, כשג'סטין וויליאמס הפך את התוצאה. פטריק אליאש כבש 12 דקות בתוך השליש השני, ואז הגיעה דחיקה של ברינד'אמור במהלך פאוור פליי, שנתנה לקרוליינה סיבה לחשוב על השלב הבא.

"אני שמח שהחבר'ה יודעים שעדיין יש לנו עניינים לסגור", אמר מארק רצ'י הותיק, "לא נגמר כלום ולא נהיה רגועים עד שננצח בסדרה".

ומה עשה השינוי של וורד בשער במקום מרטין גרבר? ממשחק 2 נגד מונטריאול ועד למשחק הזה ספגו ההוריקנס 12 שערים בלבד - ממוצע של שער וחצי למשחק. הרוקי בן ה-22 רשם ניצחון שביעי בשבעה משחקי פלייאוף והפך לשוער השני בהיסטוריה שעושה זאת, אחרי טייני תומפסון, שעשה זאת ב-1930 עם בוסטון. הוא לא התייחס לנתון הזה: "המטרה שלנו היא לנצח ולהשתפר בכל משחק", אמר.

בניו ג'רזי די מיואשים. המשחק הבא, בין שישי לשבת, עלול לסיים להם את העונה. "לפעמים לא צריך לומר מילה. אתה יושב בחדר ההלבשה ומבין לבד את חומרת העניין", סיכם אליאש. עכשיו הדווילס בבור רציני ביותר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully