וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעות בפתיחת אליפות העולם בהוקי קרח

רועי פרידמן

7.5.2006 / 17:02

צ'כיה חילצה בקושי תיקו 1:1 מהמארחת לטביה, סלובקיה הפסידה לבלארוס. קנדה נזקקה ליכולת של קרוסבי כדי להכניע את דנמרק

אליפות העולם בהוקי קרח נפתחה ביום שישי בעיר ריגה, בירת לאטביה. בנגוד לאולימפיאדה ולגביע העולמי, רוב שחקני ה-NHL לא הגיעו, מה שעשה את חלק מהמשחקים ללא צפויים בכלל.

16 נבחרות משחקות באליפות, כאשר הן מחולקות ל-4 בתים:

בית א' – צ'כיה, פינלנד, לאטביה , סלובניה.
בית ב' – שבדיה, שווייץ, אוקראינה, איטליה.
בית ג – סלובקיה, רוסיה, בלארוס, קזחסטאן.
בית ד – קנדה, ארה"ב, נורווגיה, דנמרק.

3 הראשונות מכל בית, עולות לשני בתי דרוג. בית ה' (המורכב מקבוצות בית א' ובית ד') ובית ו' (המורכב מקבוצות בית ב' ובית ג'). התוצאות מהסיבוב הראשון "נגררות" לסיבוב השני. 4 ראשונות מכל בית עולות לרבע הגמר, לשלב נוק אאוט. האחרונה מכל בית תשחק בבית נגד הירידה, כששתי האחרונות יורדות לדרג 1, והשתיים הראשונות נשארות בדרג העליון.

קנדה מסתבכת, ארה"ב מנצחת

הפתעה נרשמה כבר ביום הראשון, כשהאלופה היוצאת, צ'כיה, סיימה בתיקו 1:1 עם לטביה המארחת. אלכסייס סירוקובס העלה את המארחים ליתרון 6:22 בתוך השליש הראשון, דויד ויבורני השווה 38 שניות לסיום השליש. סרגייס נאומובס היה המצטיין בשורות המארחים כשעצר 31 דיסקיות. מילאן הניליצ'קה סיים עם 11 עצירות לצ'כים.

קנדה, הסגנית היוצאת, הפכה משחק קל למשחק קשה מול דנמרק. אחרי שהקנדים "הרגו" פאוור פליי של 5 על 3 של יותר מדקה, הם ניצלו מצב שבו הדנים נתפשו עם יותר מדי שחקנים על הקרח, ובראד בויס העלה אותם ל-0:1 בפאוור פליי. אחרי שמיכאל שמידט וייספר דאגמארד הדנים תפסו שחקנים קנדיים עם המקל, הקנדים הראו לדנים איך עושים זאת ב-5 על 3 עם שער של סידני קרוסבי.

מייק קומרי העלה את הקנדים ל-0:3 13:41 לתוך המשחק. הדנים, כמה מפתיע, הצליחו להשוות בשליש השני משערים של פראנס נילסן בשורט הנדד, יינס נילסן בפאוור פליי, וקים סטאל. קרוסבי ומייק ריצ'ארדס הבקיעו את שערי הנצחון לקנדים, שניצחו 3:5. פאטריס ברז'רון הוסיף 3 אסיסטים ומארק דני עם 20 עצירות לקנדים. פטר הירש סיים עם 39 עצירות לדנים.

דאסטין בראון הבקיע את כל השערים בפאוור פליי לטובת ארה"ב, בניצחון 1:3 מול נורווגיה. טומי יאקובסן עוד הקנה יתרון בשליש הראשון לנורבגים, גם כן בפאוור פליי. 20 עצירות לקרייג אנדרסון המנצח, 28 לפאל גרוטנס השוער המפסיד.

גם פינלנד עבדה קשה בניצחון 3:5 על סלובניה. הסלובנים על ל-0:2 משערים של אלס קראנץ ואנז'ה קופיטאר. טומי קאליו ואנטי מיטינן השוו. קופיטאר בשער שני העלה את הסלובנים ל-2:3 אך שון ברגנהיים, בשער היחידי שלא היה בפאוור פליי, השווה. קאליו ומיקו להטונן בשליש השלישי הבקיעו את שערי הניצחון. פרדריק נורנה עם 13 עצירות לפינים, רוברט קריסטן עם 44 עצירות לסלובנים.

סלובקיה המומה מבלארוס

היום השני נפתח בהפתעה גדולה, כשבלארוס ניצחה את סלובקיה 1:2. דימיטרי מלשקו ואולג אנטוננקו הבקיעו בפאוור פליי בשליש השני, ואנדריי מזין סיים עם 35 עצירות. איבן ציירניק עם השוויון הזמני. יאן לאסאק שיחק בשני השלישים הראשונים וסיים עם 11 עצירות, קארול קריזן החליף אותו בשליש השלישי וסיים עם 2 עצירות.

שוויץ חזרה מפיגור 1:0 בשליש השלישי והבקיעה שלושה שערים נגד איטליה במשחק שהוחמצו בו שני פנדלים. בשליש השני, מרטין פלוס יצא להתקפה מתפרצת ונתפס מאחור על ידי כריסטיאן בורגאטלו, אך הוא החמיץ את הפנדל. אנטוני איוב העלה את האיטלקים בפאוור פליי, וקצת אח"כ פלוס תפס את ג'והן פארקו מאחור במתפרצת, ופארקו החמיץ את הפנדל. בשליש השלישי, 12 שניות אחרי שסיים לרצות עבירה, סנדי ז'נין קיבל מסירה מפלוס, ומסר לאיבו רותמאן שהשווה. פאטריק דה לה רוסה העלה ל-1:2 ופלוס חתם לשער ריק מאסיסטים של רותמאן וסברין בלינדנבאכר. דייויד אבישר סיים עם 11 עצירות לשווייצרים, ג'ייסון מוזאטי עם 38 לאיטלקים.

אחרי שני השערים מהיום הראשון של סידני קרוסבי, השאלה הייתה מה יעשה אלכסנדר אובצ'קין. אובצ'קין, שחקן ה-NHL היחיד בסגל הרוסי, הבקיע שלושער כמו גם אלכסנדר סמין. ייבגני מאלקין הוסיף שער ושלושה אסיסטים ואיליה ניקולין הוסיף 4 אסיסטים והרוסים קורעים את קזחסטאן 1:10. הרוסים, שהבקיעו 5 שערי פאוור פליי, נזקקו רק ל-27 נסיונות הבקעה. רומאן מדבדב שפתח בשער קזחסטן סיים עם 7 עצירות ו-7 שערי חובה.

במשחק האחרון של המחזור הראשון האוקראינים נתנו יותר מדי הזדמנויות לפאוור פליי מול האלופה האולימפית, שבדיה, ושילמו. השבדים הבקיעו 4 שערים בעודף שחקן בניצחון 2:4. פרדריק אמבאל, פעמיים, אנדריאס קארלסון ומיקה האנולה עם השערים ויוהאן הולמקוויסט עם 22 עצירות בנצחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully