וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתה תהיה בריידי

יובל גפן

27.4.2006 / 18:14

רגע לפני שהדראפט יוצא לדרך, יובל גפן מסתכל גם על אלה שלא ייבחרו גבוה - אבל יש להם סיכוי לא רע להיות גניבות של ממש

כולם (כולל אנוכי) מדברים על הסיבוב הראשון ומנסים לחזות את סדר בחירת השחקנים בו. ובכן, יש בסיבוב הראשון מספר פרוספקטים שיהוו גורם משפיע כבר בעונתם הראשונה, אבל עליהם התשקורת מדברת בלי סוף. אז לכבודכם (יש לי היום מצב רוח טוב, תיזהרו) - מספר שורות על שחקנים אפורים, הצפויים להיבחר בשלבים הקצת יותר מאוחרים. ומי יודע, אולי דווקא הם יהפכו בסופו של דבר לתותחים של הליגה? אחרי הכל, עליהם יש הרבה פחות לחץ מהבחירות הראשונות.

1-5: הסמיתס ובלום

1. אופנסיב גארדס: שני שחקני USC, הראשון טאיטוסי לוטוי ( צפי: סוף הסיבוב השני) והשני פרד מאטווה (סוף השלישי). לא נהוג לדבר על החוליה הזו כל כך, אבל אני חייב. לוטוי זכה כאופנסיב תאקל של השנה, מאטווה מצד שני היה זוכה בכל שנה אחרת. כל כך הרבה שקט הם נתנו לליינארט, בוש ולנדייל וויט, שאין פלא שהשלושה עשו כל כך הרבה פעולות גדולות השנה. לא ניתן לרשום סטטיסטיקה לגבי שניהם, אבל אני בטוח שאם ימדדו את כמות הזמן שהם נתנו לחוליה ההתקפית של דרום קליפורניה מרגע הסנאפ עד להגעת הגנת היריבה אל הקווטרבק, יירשם זמן שיא. עושה הרושם ששניהם מוכנים לליגה וידברו חזק כבר בעונה הראשונה כרוקיס.

2.בראד סמית - הקווטרבק של מיזורי, אשר שבר אין ספור שיאי מכללה (בעיקר בכל דבר שקשור לריצה). צפוי להיבחר דווקא כתופס איפשהו בסיבוב הרביעי. בראד הוא אתלט ברמה אדירה ויש לו את כל הנתונים להפוך להיות תופס נהדר. הוא סוג של אנטואן רנדל-אל, עם נתונים אפילו יותר מרשימים. יש לו ידיים מעולות, ריצה עם הכדור ברמה מאוד גבוהה, ומיותר לציין שראיית משחק ברמה של קווטרבק. הוא גבוה (1.88) מאוד חזק, וקבוצה שתיקח אותו יכולה לעשות עסקה לא רעה בכלל.

3. אריק סמית - סייפטי ממישיגן סטייט. סמית צפוי להיבחר בסוף הסיבוב החמישי. הסיבה היחידה שהסייפטי הנהדר הזה יבחר כל כך נמוך, היא שהוא עבר ניתוח (קרע במיניסקוס, בברך) ולכן אין לו מספיק נסיון כפותח. אמה-מה, הוא התאושש מזה בגדול, והיה נהדר השנה בתור פותח במישיגן סטייט. הוא 1.87, שוקל 90 קילו, ורץ 40 יארד ב-4.58 שניות. מי שראה אותו משחק השנה, חזה בעוצמה שלא הייתה מביישת אף שחקן במקצוענים. הקבוצה שתיקח את הבחור לא תצטער.

4. ג'רמי בלום - מחזיר בעיטות/ פאנטים. את הסיפור של ג'רמי בלום (היהודי) רובכם ודאי מכירים. הוא היה שחקן קולג' (קולורדו) ושימש שם גם בתור תופס וגם כמחזיר הבעיטות שלה. אבל, לג'רמי היתה עוד אהבה, הוא במקרה, אחד מגולשי הסקי הכי טובים בעולם. כשהנהלת ה-NCAA הגיעה לחקור איך זה שלשחקן מכללות יש את הזמן גם ללמוד, גם לשחק פוטבול וגם לגלוש באופן מקצועני, הם גילו גם שהוא מקבל כסף מהספונסרשיפ שלו כגולש סקי.

לכשניתנה לו ההזדמנות לבחור בין סקי לפוטבול (למרות שליבו כמעט נקרע) הוא בחר בסקי. אה כן, הוא זכה גם בשתי מדליות זהב באולימפיאדה, והיום, בגיל 22, הוא החליט לפרוש מסקי ולחזור לשחק פוטבול. בלום צפוי להיבחר בסיבוב השישי. יש לו נתונים לא כל כך מרשימים (די נמוך, ושוקל מעט יחסית) אבל יש לו מהירות,זריזות ויכולת תמרון בין אנשים (או דגלים שתקועים בשלג.) כמו שאין לאף אחד אחר. הוא צפוי להיות מחזיר בעיטות נהדר.

5. דארל אדאמס - דיפנסיב אנד מוילנובה. אדאמס צפוי להיבחר בסיבוב השישי, אבל הסיבה היחידה שהוא יבחר כל כך מאוחר היא האוניברסיטה ממנה הוא מגיע. לוילנובה לא הייתה הצלחה רבה בשנים האחרונות, ואף אחד לא רוצה להמר על שחקן שרק הפסיד והפסיד בקולג'ים. אבל לאדאמס יש את כל הכלים להצלחה במקצוענים. הוא מאוד גבוה, מאוד חזק ומאוד מהיר. יש לו ידיים נהדרות, והוא מאוד אגרסיבי. הוא לא מפחד לקחת אחריות והוא אחד שלא מוותר אף פעם, גם כשברור שקבוצתו הולכת להפסיד. ספורטאי אמיתי.

6-10 - גו, סדריק

6. סדריק הומס - רנינגבק מווירג'יניה טק. צפוי להיבחר לקראת סוף הסיבוב הרביעי. הומס היה נהדר השנה בווירג'יניה טק. הוא מסוג הרנינגבקים שלא יהססו לתקל באגרסיביות שחקני הגנה קשוחים בשביל לתת זמן לקווטרבק שלו, והוא עושה את זה מצויין. הוא גם אחד שיודע להמשיך לרוץ לאחר מגע. עד שלא יפילו אותו לרצפה, הוא לא יעצור. הוא בנוי נהדר, 1.83 ושוקל 103 קילו. להומס יש גם ידיים נהדרות, הוא יוכל לשמש בתור תופס בחלק מהסנאפים.

7. פול פיניגאר - קווטרבק מפרזנו סטייט. צפוי להיבחר בסוף הסיבוב הרביעי. פול הוא "פוקט פאסר" מהסוג המשובח ביותר. הוא מאוד חכם, כמעט ולא עושה טעויות ויש לו את המידות המושלמות לשלב הבא (1.97 ו-106 קילו). הוא קורא את המשחק באופן כמעט מושלם, ויודע להטעות ליינבקרים עם פליי אקשיין בצורה מושלמת. יכול לשמש כבק-אפ נהדר כבר בשנתו הראשונה בליגה.

8. וויל בלקמון - מגן פינה/ תופס מבוסטון קולג'. צפוי להיבחר בסוף הסיבוב הרביעי. בלקמון שימש בבוסטון קולג' גם כתופס, גם כמגן פינה גם כמחזיר בעיטות וגם כמחזיר פאנטים. הוא אתלט נהדר ובנוי בצורה מושלמת גם למקצוענים. הסיבה היחידה שהוא יבחר רק בסיבוב הרביעי, היא שהמומחים טוענים שאין לו מספיק ניסיון באף אחד מן הפרמטרים. לאחר שראיתי אותו משחק מספר פעמים השנה, אני יכול להגיד בוודאות שזה שחקן של סיבוב ראשון (שני לכל המאוחר) שיהווה נכס לכל קבוצה אשר תיקח אותו.

9. כריס גוקונג - דיפנסיב אנד מקל- פולי. צפוי להילקח בסיבוב השישי. עוד אחד שלולא היה מגיע מאוניברסיטה כל כך קטנה, היה לפחות בסוף הסיבוב השני/תחילת השלישי. כריס הוא טיפה נמוך לתפקיד (רק 1.88), אבל בעל מנוע שלא נגמר לעולם. יש לו אינסטינקטים חייתיים, והוא שחקן מאוד מאוד חכם. הוא בלוקר נהדר ואדיר בריצה לבליצים.

10. ג'ייסון אלן - מגן פינה מטנסי. צפוי להיבחר בסיבוב השלישי. שחקן מאוד חזק פיזית, ובעל קומבינציה נהדרת של מהירות ואתלטיות. הוא נחשב כפליימקר אדיר גם נגד הריצה וגם נגד המסירה. בעל מוטת ידיים נהדרת, ויכולת תפיסת כדורים משובחת. לא תראו אותו מפספס תאקלים. במידה וישאר בריא (סבל מנקע באגן, וכמעט ולא שיחק השנה) הוא יהיה הגניבה של הדראפט.

לסיכום: כל המומחים מחפשים את "הטום בריידי הבא", אחד כזה שיבחר בסיבובים מאוחרים וההשפעה שלו על הליגה תהיה ללא תקדים. ניסינו להביא לכם רשימה של שחקנים שהמומחים לא צופים להם עתיד כל כך מתוק, אבל אנחנו רואים אצלם את האור בקצה המנהרה. במקרה הזה, נוכל רק עוד כמה שנים לדעת האם צדקנו. אף אחד מן השחקנים האלו לא יהפוך בין לילה לכוכב בליגה הזו, כולם יחכו להזדמנות שלהם לפריצה קדימה. גם בריידי מיודענו, חיכה שדרו בלדסו יפצע על מנת לקבל את המושכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully