וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקי קרח: מונטריאול טחנה את קרוליינה

23.4.2006 / 15:04

הקנדיינס פתחו ברגל ימין עם 1:6 על ההוריקנס. הדווילס גברו באותה תוצאה על הריינג'רס. גם קולורדו ובפאלו עלו ליתרון 0:1

מישהו באמת חשב אחרי יום הפתיחה, שמחזור המשחקים הראשון בפלייאוף יעבור בלי נצחונות חוץ? אז זהו, שלמונטריאול ולקולורדו היו תוכניות אחרות.

קובאלב והואה לא משאירים סיכוי

קרוליינה - מונטריאול 6:1 (0:1 לקנדיינס בסדרה)

ההאבס הגיעו למשחק הזה כמו מלוע של תותח, כשהם מראים את הפוטנציאל שלהם בכל האספקטים. כריסטובל הואה התותח עצר 42 דסקיות והראה שכדי לעבור את ההאבס, צריך קודם כל לעבור אותו. "אני רק משחק את המשחק שלי ומתרכז. יש עוד דרך ארוכה לעבור", הצטנע השוער המדהים בסיום.

אבל הואה לא היה היחיד שהצטיין במונטריאול, כי ללא התקפה משמעותית, גם הוא לא היה מציל את הקנדיינס מהפסד. 50 שניות מהפתיחה כבר הכניע אותו מאט קולן וקבע 0:1 מהיר לקרוליינה. נראה היה שהולך להתפתח כאן משחק צמוד.

ואז החל הקונצרט. מייקל ריידר וכריסטופר היגינס הכינו לפרנסיס בויון, שקבע 1:1 בדקה ה-9. שבע דקות מאוחר יותר הפך ראדק בונק את התוצאה, ומכאן ההמשך היה כולו קנדי וכמעט כולו אלכסי קובאלב. הקיצוני ימני המצוין הבקיע שתי דקות מפתיחת השליש השני וקבע 1:3. בדקה ה-16 שירתו סאקו קויבו וניקלאס סאנדסטרום נאמנה את היגינס, שהעלה ל-1:4. מונטריאול לא ראתה בעיניים. קובאלב הבקיע עוד אחד, שמונה דקות לסיום, ושלדון סאריי ניצל אסיסט שלו ושל תומאס פלקאנץ כדי לחתום את התוצאה על 1:6 ענק.

בסיום לא נתן בויון לניצחון לעלות לו לראש. "זהו משחק פלייאוף ולא משנה אם אתה מנצח 1:6 או 2:3 בהארכה. אסור לנו להשתגע. העיקר שניצחנו, עכשיו צריך לחשוב על המשחק הבא".


ניו ג'רזי - ניו יורק ריינג'רס 1:6 (0:1 לדווילס בסדרה)

גם באיסט ראת'רפורד לא היה ספק באשר לזהות המנצחת, כשכבר במשחק הראשון הראו הדווילס לריינג'רס כמה חשוב היה לקחת את יתרון הביתיות לתוך הפלייאוף. הרוצח המרכזי בסיפור: פטריק אליאש, במשחק ענק של שני שערים וארבעה אסיסטים. וואן מן שואו.

"ידענו בדיוק מה מונח על הכף, וידענו את סוג השריקות שהשופטים יביאו איתם", אמר אליאש בסיום המשחק בו רשמו הדווילס ניצחון 12 ברציפות, כשחמישה מששת שעריהם מובקעים בפאוור פליי, במשחק בו נרשמו 24 שריקות לעבירות. כדאי להיזהר מהקבוצה הזו, שנראית מסוכנת מתמיד.

אליאש החל את הקונצרט בדקה ה-4, כשדחק מסירה של סקוט גומז וג'יימי לנגרברונר. כעבור שש דקות איזן פטר פרוחה, שקיבל אסיסט מיארומיר יאגר ומייקל נילאנדר.

וכמו בקרוליינה, גם כאן הקרנבל החל בשליש השני. הפעם היה זה אליאש, בשיתוף בראיין ג'יונטה, שבישל לגומז - 1:2 בדקה ה-8. כעבור תשע דקות חלקו אליאש ולנגרברונר אסיסט לקן קלי (השער היחיד במשחק שלא הובקע בפאוור פליי). בשליש השלישי הריינג'רס לא היו במשחק. אליאש וג'יונטה שיגרו דסקית לבראיין רפאלסקי, שקבע 1:4 כשהשעון עוד לא סיים דקה מפתיחת השליש. אחר כך נהנה גם לנגרברונר מבישול שלהם, וזה כבר 1:5. אליאש עצמו חתם חצי דקה לסיום, והדווילס נראים בטוחים מתמיד. שלושה אסיסטים לג'יונטה, המוציא העיקרי לפועל בעונה הרגילה, שער ושלישיית בישולים ללנגרברונר.

קולורדו עשתה אבק מהכוכבים

דאלאס - קולורדו 5:2 (0:1 לאוואלנש בסדרה)

גם האווס, קבוצת פלייאוף מאוד מנוסה, לא התרגשו יותר מדי מהעובדה שהם פותחים בחוץ. יותר מכך, הם לא התרגשו מהעובדה שכבר אחרי 15 דקות היו בפיגור של שני שערים. ברנדון מורו (13) וביל גארין (15) העלו את הסטארס ל-0:2, ונראה היה שקולורדו מתחילה לחשוב איך לחזור הביתה לפחות עם ניצחון במשחק השני.

אבל האווס לא נבהלו, ואחרי שמילאן היידוק צימק בדקה ה-17 מאסיסטים של אנדרו ברונט וג'ו סאקיק, התחיל הקרנבל. וויטק וולסקי השווה בדקה ה-5 של השליש, ותוך שתי דקות סגרו האווס עניין, כשהם מנצלים היטב מצבי פאוור פליי. ארבע דקות אחרי השער של וולסקי הוא הכין יחד עם פייר טורז'ן אסיסט לרוב בלייק וזה כבר 2:3, ושתי דקות מאוחר יותר, שוב בפאוור פליי, הכינו ברונט וסאקיק אסיסט לז'אן מישל ליל - 2:4 בתוך שש דקות בשליש השני. וולסקי וג'ים דאוד בישלו את השער האחרון במשחק לברט קלארק, שלוש דקות לסיום - 2:5 ענק.

"תמיד הרגשנו במשחקים בדאלאס שאנחנו משתווים אליהם", אמר ג'ואל קנוויל, מאמן קולורדו, "לפעמים עדיף להתחיל בחוץ, כשהלחץ הוא על המארחת". חוזה תיאודור רשם 16 עצירות במשחקו השישי בלבד מאז הגיע לאווס.


בפאלו - פילדלפיה 2:3 (0:1 לסייברס בסדרה)

מכל הקבוצות, לסייברס הלך הכי קשה לפני שהשיגו את הניצחון. הם נזקקו לשער של דניאל בריירה, שהסיט יריה של יוכן הכט 7:30 דקות בתוך ההארכה, כדי לעבור את רוברט אש העצום. אש מנע 55 נסיונות הבקעה והיה מצוין בשער הפליירס, כשהוא גורם לקן היצ'קוק, מאמנו, לא להתחרט על כך שהעדיפו על פני אנטרו ניטימאקי.

שלוש פעמים במשחק לא יכול היה אש לעמוד בפרץ. חמש דקות מתחילת השליש הראשון הצליח טים קונולי להכניעו וקבע 0:1. השעון סגר כמעט 20 דקות, כשחמש דקות מפתיחת השני היה זה ג'יי מקי שקבע 0:2 ממסירה של דניאל קמפבל וברייה. אבל הפליירס לא אמרו נו(אש). מייק קנובל איזן ארבע דקות לסיום השליש, וכמו בכל המחזור, פאוור פליי שוב תרם היטב למשחק. קנובל ופטר פורסברג מצאו את סיימון גאנייה, והסקורר ירה, שתי דקות לסיום, לרשת - 2:2.

כולם דיברו לפני המשחק על חוסר הניסיון של הסייברס, שבא לידי ביטוי בנאיביות המסוימת באיבוד היתרון. "כשאתה משחק נגד הפליירס ונכנס איתם להארכה ועדיין מנצח - זה מדהים", אמר ברייה.

מהצד השני היה אש מאוכזב: "אני לא חושב על המשחק הבא או על משחק 7. כרגע אני חושב על ההפסד הזה. חבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully