וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עובדה או אגדה

22.4.2006 / 19:18

האם בארי בונדס סיים את הקריירה? כמה גדול יהיה כריס שלטון? לאן יגיעו הניו יורק מטס ומה הסיכוי של קורט שילינג לסיי יאנג?

עונה חדשה יצאה לדרך, ועמה מספר שאלות שעולות כבר מהשבועות הראשונים. אז נצא לדרך.

האם הניו יורק מטס על אמת?

נדב רזון: אגדה

הם נראים טוב. ההתקפה מצוינת - קרלוס דלגאדו נראה נפלא, בלטראן משחק טוב, קסווייר ניידי הפתעה ענקית ודייויד רייט מתגלה כשחקן שהולך להישאר בטופ הרבה זמן. גם הבול פן קיבל חיזוק עצום בדמותו של בילי ווגנר המצוין, אבל הבעיה היא הפיצ'ינג הפותח, שלמרות שנראה מרשים עד עכשיו, לא יוכל להחזיק מעמד עונה שלמה. הגוף של פדרו מרטינז מגביל אותו, קשה להאמין שטום גלאווין יוכל למשוך עונה שלמה בכושר הזה, ושאר הפיצ'רים פשוט לא מספיק טובים. ככה אי אפשר להצליח לאורך זמן.


אריאל גרייזס: עובדה

גם את השנה שעברה המטס פתחו מצוין, והיה נדמה שהנה-הנה נגמר שלטון היחיד של הברייבס. ההבדל השנה הוא שהשנה דברים מתחילים להתחבר, הנקודות החלשות ברובן חוזקו, קלוזר נורמלי הגיע, פדרו וגלאווין נראים מצוין בתחילת הרוטציה וגם בלטראן מתחיל סוף סוף להתאקלם. אז כן, הברייבס ייאבדו סוף סוף את ראשות הבית אבל אבל אל תצפו לראות את המטס לוקחים אליפות או משהו. בכל זאת, אלה עדיין המטס.


רועי בן עברי: אגדה

ההתקפה של המטס מצוינת ונראה שתהיה שם עד הסוף, אבל הפיצ'ינג לא יחזיק מעמד שנה שלמה. פדרו כבר עושה קולות שכואב לו, ולגלאווין לא נשאר יותר מדי בטנק. המגישים האחרים בטח לא מספיקים לקבוצה שתרוץ חזק.


דוד רוזנטל: עובדה

המטס הם קבוצת התקפה משובחת. קרלוס דלגאדו הסתגל מהר מאוד לניו יורק, בלטראן עבר את קשיי העונה הראשונה ודייויד רייט הוא יהלום. בהגשה עושה רושם שטום גלאווין ופדרו מרטינז מודעים לעובדה שהם לא הפיצ'רים שהיו לפני חמש שנים, אבל יש למטס רוטציה סולידית. באניסטר מפתיע, טראקסל, כשהוא בריא, יכול לספק ניסיון ו-ויקטור זמבראנו? בואו נגיד שטוב שארון הילמן עולה מהבולפן ויכול לקנות מקום ברוטציה. בילי וגנר סוגר, ובסך הכל נראה שזו קבוצה מחוברת.

האם כריס שלטון כל כך טוב?

נדב רזון: עובדה

לא, הוא לא הולך לתת עונה של 112 הומרים ו- 500 RBI (היי, זה הקצב שלו עד אמצע השבוע האחרון) והמספרים שלו הולכים להתאזן בזמן הקרוב, אבל עושה רושם שהבחור הולך לתת עונה שבסופה המספרים שלו ייראו מרשימים מאד. כמעט כל עונה יש את השחקן הזה בליגה שמשתולל באופן לא סביר, ונראה ששלטון הולך לכיוון הזה. בסה"כ מדובר בבחור צעיר עם המון כשרון, שקשה אמנם להאמין שיוכל לשחזר את היכולת הזו בשנים הקרובות, אבל אל תתפלאו אם הוא ימשיך להרשים עד סוף העונה. לדברים האלה יש דינמיקה משונה. אם אדריאן בלטרה המזוויע יכול לתת עונה כזאת, גם שלטון יכול.


אריאל גרייזס: עובדה

לא, שלטון לא ימשיך בקצב המטורף של ההומרנים שבו התחיל את השנה. מה שכן, רואים שהכישרון נוזל לבחור מהאוזניים ויש סיכוי שמול העיניים שלנו גדל אחלה שחקן.


רועי בן עברי: עובדה

הוא לא יסיים את העונה על 80 הומרים, אבל 40 הומרים בעונה בהחלט נראים הגיוני, אפילו קצת יותר. הרבה כישרון, הרבה יכולת והוא לא נראה כמו פלא של עונה אחת.


דוד רוזנטל: עובדה

כששואלים את השאלה הזו, יש להתייחס לא רק למה יניב שלטון העונה, אלא במהלך הקריירה. ואם הוא הצליח לחבוט תשעה הומרים ובאחוזים של סמוך ל-400. בקומריקה פארק, אחד המגרשים הכי גרועים לחובטים בליגה, הוא יהיה סולידי פלוס.

קורט שילינג כסיי יאנג. אפשרי?

נדב רזון: עובדה

לא בטוח שהוא יזכה בתואר עצמו, אבל הוא בהחלט יכול להיות מועמד. זה נכון שהוא עדיין מועד לפציעה בהסתברות גבוהה יחסית, אבל הסיבה לכך היא הגיל המבוגר שלו ולא מצבו הבריאותי. צריך להבין ששילינג סבל מפציעה קשה מאד ברגל והקריירה שלו נראתה אבודה, אבל הסימן המעודד ביותר מבחינת אוהדי הרד סוקס הוא שהרגל היא בכלל לא "אישיו" כרגע אצל שילינג. וכשפציעה כזו מאחוריו, ועם היכולות שיש לאיש הזה (שהוסיף לרפטואר המרשים גם "Change Up" שמוציא את החובטים אפילו עוד יותר משיווי המשקל מאשר בד"כ), והאופי המיוחד שלו, הוא בהחלט מסוגל להוביל את הסוקס לעונה גדולה, ואת עצמו לתואר האישי היוקרתי (שבו מעולם לא זכה, באופן משונה למדי).


אריאל גרייזס: אגדה

שילינג הוא כנראה המגיש הטוב בליגה שמעולם לא זכה בסיי יאנג, והשנה זה כנראה הסיכוי האחרון שלו להשיג את זה. פתיחת העונה שלו נראית מצוין עד עכשיו אבל שאלת השאלות היא, כמובן, איך יחזיק הקרסול ההוא את העונה הארוכה והמתישה. התשובה הפשוטה היא, שזה לא כזה משנה, כי מה לעשות - כרגע, יש כמה וכמה פיצ'רים יותר טובים משילינג בליגה, כולל אחד בקבוצה שלו עצמו.


רועי בן עברי: אגדה

נכון שהוא נראה מרשים בארבעת משחקיו הראשונים, אבל צריכים לזרום עוד הרבה מים בירדן כדי ששילינג יוכיח שהוא באמת חזר. קשה לי להאמין שהרגל שלו תחזיק מעמד עונה שלמה.


דוד רוזנטל: עובדה

חשוב להבין שהפציעה של שילינג הייתה פציעת רגל. בניגוד למגישים כמו גרג מדוקס, מרטינז או גלאווין, הוא לא איבד כהוא זה מהמהירות ולא נאלץ לשדרג את ההגשה. אם רוג'ר קלמנס זכה בסיי יאנג בגיל 42, שילינג יכול בהחלט לעשות זאת בגיל 40. אבל הקרסול הוא עדיין סימן שאלה ענק. כל עוד יהיה בריא - הוא יהיה בתמונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בארי בונדס סיים את הקריירה

נדב רזון: אגדה

הוא כנראה כבר לא יהיה אותו שחקן מדהים לעולם, ויש לו כל כך הרבה צרות על הראש שאף אחד לא מקנא בו, אבל אנחנו מדברים עדיין על בארי בונדס. שחקן שגם לפני עידן הסמים המטורף היה ברמה הגבוהה ביותר של הליגה. בהנחה שבארי לא ייפצע (דבר שעשוי לקרות, לאור גילו המבוגר והמצב הפיסי הנוכחי) אפשר להניח - לאור ניסיון העבר - שאחרי שיתרגל לסיטואציה החדשה, הוא ישוב להיות לפחות מה שהיה בשנים הראשונות של הקריירה שלו - שחקן בייסבול טוב מאד. אסור גם לשכוח שיש לו גורם משמעותי שמניע אותו להמשיך ולשחק - שיא ההומרים לקריירה. כל עוד הוא יכול, הוא ימשיך לשחק ולעשות כמיטב יכולתו.


אריאל גרייזס: עובדה

יכול להיות שזה ייקח עוד קצת זמן, יש סיכוי טוב מאוד שבארי יתעקש לעבור את הבייב ברשימת ההומראנס אבל בינינו - גם הוא יודע שזה גמור. זה לא שהזריקות שהוא הפסיק לקחת מפריעים לו לחבוט כמו פעם כמו שהפציעות שלו פשוט לא מחלימות. גם הרעש שהאוהדים, התקשורת וכל השאר עושים מתחיל לחדור סוף סוף ולדעתי הוא רחוק ביקור אחד ברשימת הפצועים מהחלטה על פרישה. זה יכול לקרות מחר או בעוד שלושה חודשים, אבל את בארי של פעם כבר לא נראה יותר.


רועי בן עברי: עובדה

בונדס לא מתאושש מהפציעה שלו והלחץ שרודף אותו. כשהוא עולה לחבוט, רואים עליו שכואב לו פיזית ושהוא לא אותה המפלצת שהיה קודם לכן.


דוד רוזנטל: עובדה

הלחץ די שבר את בונדס, גם האיבה והפציעות. אבל מה שנעץ את המסמר האחרון היא העובדה שהוא מסיים את הקריירה בסן פרנסיסקו. בונדס, מטעמים מובנים, מחויב לג'איינטס. אבל שחקן בגילו ועם הקשיים הפיזיים לא יכול יותר לשחק באאוטפילד התובעני. עבודת ההגנה שוחקת אותו, ובמקום לשחק DH הוא עסוק בלתפוס כדורים, מה שהפחית במידה ניכרת את כמות ההליכות שהוא מקבל לצלחת. את הבייב הוא יעבור, יש לו רק שמונה הומרים לעשות זאת, אבל זמן קצר אחר כך יפרוש.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully