וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקי קרח: דטרויט הזיעה בפתיחת הפלייאוף

22.4.2006 / 12:15

הרד ווינגס היו זקוקים להארכה שניה כדי לחלוף על פני אדמונטון 2:3. ניצחון 1:4 לאוטאווה, גם נשוויל וקלגארי ביתרון 0:1

משחקי הפליאוף יצאו לדרך הלילה.

דטרויט - אדמונטון 2:3

קירק מאלטבי היה הגיבור הבלתי צפוי של דטרויט הלילה. מאלטבי הבקיע שער, השני שלו, 2:39 דקות בתוך ההארכה השניה (בפלייאוף משחקים כל הארכה למשך 20 דקות, ואין פנדלים. אם לא הובקע שער - פותחים עוד הארכה) כדי לסיים משחק של 3.5 שעות בניצחון חשוב וביתרון 0:1 בסדרה.

"צריך את מאלט כדי לנצח בפלייאוף", אמר המאמן מייק באבקוק על הקיצוני בן ה-34, שלא רק ניצח את ההארכה, אלא גם הביא את המשחק אליה. האורחים לא נבהלו מהמאזן המאיים עימו הגיעה דטרויט לפלייאוף, וגם לא משער של רוברט לאנג בדקה ה-4, אחרי אסיסט של סטיב אייזרמן וברנדן שנאהאן בפאוור פליי.

אדמונטון הגיבה בשני שערי פאוור פליי משלה. סרגיי סמסונוב כבש שבע דקות מאוחר יותר, וכריס פרונגר העלה ל-1:2 תשע דקות בתוך השליש השני, מאסיסט משולב של סמסונוב ויארוסלב ספאצ'ק. ואז נכנס מאלטבי לפעולה. הקיצוני דחק פנימה דסקית שירה מת'ייה שניידר אחרי מסירה של יוהאן פראנזן, ובהארכה חבט בעצמו את הפאק, שפגע במחבטו של רם מארי מהאוילרס והיטעה את דוויין רולוסון - 2:3 שמח ו-0:1 לדטרויט בסיום.


אוטווה - טמפה ביי 1:4

גם הסנאטורס נזקקו למהפך, אם כי פחות דרמטי.הם פשוט המתינו לשליש השלישי כדי להבקיע את כל שעריהם במשחק, אחרי שוינס לקאבאלייה העלה את הלייטנינג ליתרון בדקה ה-19. השליש השני היה שחון, כשג'ון גרהאם (סיים עם 34 עצירות) עומד היטב בפרץ.

אבל בשליש השלישי נפרצו הסכרים. ג'ייסון ספזה ופיטר שייפר הכינו למרטין האבלאט, שקבע 1:1 חמש דקות מפתיחת השליש בפאוור פליי. הסנאטורס שוב נהנו מעודף שחקן ודקה לאחר מכן ניצלו זאת למהפך. הפעם היה זה השוער ריי אמרי (משחק ראשון בפלייאוף עם 35 עצירות) ששלח את הדסקית לדני היטלי, זה מסר וספזה השלים עם דרדל'ה - 1:2.

כעבור שתי דקות וחצי זה כבר היה 1:3, והפעם ממצב הפוך, של חוסר בשחקן, כשמייק פישר ניצל מתקפה של הלייטנינג וכבש מול גרהאם החשוף. דניאל אלפרדסון חתם את התוצאה דקה לסיום מול שער חשוף.

קארייה טיגן את סן חוזה

נשוויל - סן חוזה 3:4

גם הפרדאטורס עלו ל-0:1, ויכולים להודות לפול קארייה הותיק. הקיצוני בן ה-32 מסר את כל ארבעת האסיסטים לשערי הקבוצה, כולם אגב מפאוור פליי, והפרדאטורס, אולי האקס פקטור של הפלייאוף הזה מרוב שאין לדעת מה יתנו, עלו למקדמה חשובה של 0:1 בסדרה. בכל האסיסטים היו לקארייה שותפים, אבל הוא היה הבורג העיקרי.

סן חוזה צריכה להיזהר בסדרה הזו. אם קבוצה מנצלת ארבעה מתוך שבעה מצבי פאוור פליי שיצרת - משהו לא דופק בהגנה החסרה שלך. וזה נתון משמעותי, שהיה המפתח לניצחון של המארחים. דווקא השארקס עלו ראשונים ליתרון, משער של מארק סמית' בדקה ה-5. אבל הפרדאטורס לא נבהלו, והבקיעו שלוש פעמים ב-11 הדקות הבאות - מידי מייק סילינג'ר, מרטין אראט ושיי וובר.

בשליש השני החזיר נילס אקמן את הכרישים למשחק עם שער פאוור פליי משלו, ופחות מעשר דקות לסיום הישווה סקוט ת'ורנטון ל-3:3. אבל לא חלפו שתי דקות וקארייה ירה לשער, פאק שהוסט על ידי בן קבוצתו אדם הול לרשתו של וסה טוסקאלה, עם בכורה בפלייאוף.

השארקס לא שיחקו טוב. "אנחנו עוד נשתפר, גם בהגנה וגם בהתקפה", הבטיח ג'ו ת'ורנטון, שיחד עם ג'ונת'ן צ'יצ'ו השלים 206 נקודות בעונה הרגילה אבל השניים לא באו לידי ביטוי הלילה.


קלגארי - אנהיים 1:2

גם הפליימס נזקקו להארכה, ולשער של דארן מקארתי, שסיפק את כל הניסיון שלו (הכולל 151 משחקי פלייאוף) כדי להעלות את הלהבות ל-0:1 בסדרה. מקארתי הבקיע 5:15 דקות בתוך ההארכה, וכבש את השער השני והמנצח של קלגארי במשחק. הוא עשה את זה ממסירה של כריסטיאן הוסליוס והכניע את איליה בריזגאלוב, שהועדף במפתיע על פני ז'אן סבסטיאן ז'יגר בשער המייטי דאקס (פציעה באזור הבטן, לא היה כשיר במאה אחוזים). בריזגאלוב, אגב, היה סולידי עם 28 עצירות.

הפליימס הגיעו עם הרבה ביטחון, בעיקר בשל מי שעמד אצלם בשער - מיקה קיפרוסוף. טוני אמונטה כבש את שער היתרון שש דקות מפתיחת השליש השני, כשקיפרוסוף עובד היטב כהרגלו, עם 33 עצירות במשחק. אבל דסקית אחת הוא לא הצליח לעצור - של ג'ף פריזן, חמש דקות מפתיחת השליש השלישי. "התוצאה שלילית, כמובן, אבל היתר היה חיובי עבורנו", אמר מאמן הדאקס, רנדי קרלייל, וטימו סלאני ידע למי שוב חייבת קלגארי את הניצחון: "בלי קיפרוסוף, המשחק הזה גמור תוך שני שלישים". כנראה שהוא צודק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully