וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות הוקי קרח: שינויים בצמרת

רועי פרידמן

21.4.2006 / 11:38

טורונטו העיפה את המאמן פאט קווין, שלא הצליח להביא אותה לפלייאוף. מנכ"ל הפנגווינס התפטר. מנכ"ל חדש לללוס אנג'לס קינגס

- פאט קווין פוטר. טורונטו, שלראשונה אחרי אחרי 7 שנים לא עלתה לפליי אוף, פיטרה את מאמנה, פאט קווין. קווין התמנה כמאמן ומנכ"ל ב-1998, ומאזנו היה 300 נצחונות, 222 הפסדים (כולל 26 בהארכה או פנדלים) ו-52 תוצאות תיקו. טורנטו הגיעה בתקופתו פעמיים לגמר האזורי, ב-1999 לפני שהפסידה לבפאלו וב-2002, בה הפסידה לקרוליינה. הוא היה מאמן נבחרת קנדה שזכתה בזהב האולימפי ב-2002 ובגביע העולמי ב-2004.

ב-19 העונות שבהן הוא אימן הוא לא זכה אף פעם בגביע סטנלי, למרות שהגיע לגמר פעמיים, ב-1980 עם פילדלפיה, וב-1994 עם ונקובר. קווין בן ה-63 זכה פעמיים בגביע אדמס כמאמן העונה, ב-1980, וב-1991 עם ונקובר. יש לו 657 נצחונות בקריירה, רביעי בהסטוריה , אחרי סקוטי באומן, אל ארבור ודיק אירווין. יחד עם קווין פוטר גם עוזרו, ריק ליי.

- קרייג פטריק, מנכ"ל הפנגווינס, התפטר. פטריק שימש כמנכ"ל מסוף 1989, בה החליף את טוני אספוזיטו, והוביל לבחירות דראפט מוצלחות כיארומיר יאגר וסידני קרוסבי, וטריידים עבור שלושה מכוכבי האליפויות של 91 ו-92, רון פרנסיס, ג'ו מאלן ולארי מרפי. אחרי 17 עונות, כשבארבע האחרונות הפנגווינס סיימו אחרונים בבית, הוא החליט לעזוב. תחילת הסוף היתה בסוף שנות ה-90 עם פשיטת הרגל של הקבוצה, בעקבותיה הפנגווינס נאלצו להפטר ממספר כוכבים, בהם יאגר. פטריק פיטר את ארבעת המאמנים האחרונים שהוא מינה - קווין קונסטנטין, איבן הלינקה, ריק קוהי ואדי אולצ'יק. לשלושת האחרונים לא היה ניסיון NHL לפני כן. פטריק, בין היתר עשה את אחד הטריידים הגרועים בשנים האחרונות, כאשר רכש את אלכס סטויאנוב (מי זה?) מהוונקובר קנוקס, תמורת שחקן שבדי בשם מארקוס נסלונד.

- טקאצ'וק נשאר בסנט לואיס. הבלוז החליטו לממש את האופציה שלהם על הקפטן, קית' טקאצ'וק, לעונה שבה הוא ישתכר 3.8 מיליון דולר. טקאצ'וק, שהגיע למחנה האימונים עם משקל עודף, והיה מושעה, הבקיע 15 שערים ומסר 21 אסיסטים ב-41 משחקים העונה. ב-897 משחק NHL, הבקיע טקאצ'וק 446 שערים ומסר 422 אסיסטים במדי הווינפג ג'טס/פניקס קויוטיז והבלוז. ב-8 מ-14 העונות שלו הוא הבקיע לפחות 30 שערים, כשב-1997, הוא היה השחקן הראשון יליד ארה"ב שהוביל את הליגה עם בהבקעת שערים.

- דין לומבארדי הוא המנכ"ל החדש של הקינגס. לומבארדי, שמש בעבר כמנכ"ל של השארקס, והפך אותם מנמושות הליגה, לאחת הקבוצות הבולטות, לפני שפוטר בתחילת עונת 2002-2003. בעונה האחרונה הוא שימש כסקאוט עבור הפילדלפיה פליירס.

- אליפות העולם תיערך בתחילת חודש מאי בריגה, בירת לאטביה. שחקנים מונקובר, שלא עלתה לפליי אוף, הודיעו לנבחרותיהם שלא ישתתפו באליפות, בהם מארקוס נסלונד, מתיאס אוהלונד והתאומים הנריק ודניאל סדין משוודיה, ברנדון מוריסון אד ג'ובאנובסקי ואנסון קרטר מקנדה, וסאמי סאלו הפצוע מפינלנד. סידני קרוסבי, לעומתם, הודיע שהוא מעוניין לשחק, במידה ויבקשו זאת ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully