וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: שופט הושעה על החלטה לא נכונה בשימוש בטלוויזיה

רועי פרידמן

24.3.2006 / 8:30

בראגבי משתמשים בהילוכים חוזרים, אבל מסתבר שגם זה לא משמש תעודת ביטוח. ההתאחדות בדרא"פ חשבה שהוא צריך היה לראות טוב יותר

פעמים רבות אנחנו שומעים טיעונים בעד שימוש בצילומי טלוויזיה להחלטות הרות גורל במשחק. בפוטבול עושים את זה, גם בהוקי קרח ובראגבי ויש קולות לתת לטכנולוגיה לדבר גם בכדורגל. אלא שזה לא תמיד מספיק, מסתבר. ההתאחדות הדרום אפריקאית החליטה להשעות שופט על החלטה לא נכונה, עליה פסק כששימש כשופט טלוויזיה במשחק סופר 14 (הצ'מפיונז ליג בראגבי של קבוצות מחצי הכדור הדרומי).

השופט, לינסטון מנואלס, שהתבקש כשופט טלוויזיה לבדוק טריי (שער בראגבי שמקנה חמש נקודות) לטובת קבוצת הבולס (הקבוצה המארחת, מאזור פרטוריה), ביטל אותו בצפיה בהילוך החוזק. המהלך נבדק אחר כך שוב ונמצא שהיה חוקי. הארוע היה במהלך המחצית השנייה במשחק בין הבולס לבין ההוריקנס (קבוצה מאזור וולינגטון, ניו זילנד).

במצב של 12:20 לבולס אקונה נ'דוגאנה רדף אחרי כדור באזור השער של ההוריקנס, זינק והכדור יצא כתוצאה מהמגע בין רגליו. מנואלס פסל את הטריי, אלא שבדיקות נוספות בטלוויזיה הראו שנ'דוגאנה הפעיל מספיק לחץ על הכדור כשהכדור באזור השער ולכן זה היה טריי חוקי. אנדרה ווטסון, מנהל השופטים בדרום אפריקה מסר שהם "יתחילו בצעדים, על מנת להחזיר לשופט את הביטחון, כדי שיוכל לחזור לשפוט". לפי השיטה הדרום אפריקאית, שופטים ישמשו בהתחלה כשופטי טלוויזיה לפני שיהפכו לקוונים ואח"כ לשופטים הראשיים. המשחק, אגב הסתיים בתוצאה של 23:26 להוריקנס, כך שביטול הטריי השפיע ישירות על התוצאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully