וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: משבר קשה עם איגוד השחקנים

1.3.2006 / 15:18

השיחות על חידוש החוזה בין האיגוד לליגה הופסקו, מה שיוצר מבוי סתום לקראת הכניסה לתקופת השחקנים החופשיים, שאמורה להיפתח

רגע לפני פתיחת עידן השחקנים החופשיים של 2006, פוצץ המו"מ בין הליגה לאיגוד השחקנים, מה שמשאיר סימן שאלה גדול בכל עניין החוזים העתידיים בליגה. מנהל האיגוד, ג'ין אפשואו, אמר "הגענו למבוי סתום", והליגה אישרה שהשיחות נמצאות במצב של ללא מוצא.

ההסכם בן 12 השנים בין איגוד השחקנים לליגה נחתם ב-1995 ויבוא לקיצו בסוף העונה הנוכחית (2006). השיחות בעניין נערכות כבר למעלה משנה, מבלי להגיע להבנות ממשיות בנושא. ביום שישי תחל תקופת השחקנים החופשיים ועימה עונת ההעברות. אם ההסכם לא ייחתם, זו תהיה העונה האחרונה בה תחול תקרת שכר על הקבוצות. ואם זה אכן קורה, שחקנים ירצו לדעת מה קורה. חשוב לזכור, כי תנאי החתימה של שחקן שונים בתכלית אם יש או אין תקרת שכר. במקרה שיש, הצדדים צריכים להתחשב בתקרה. אם אין, השחקנים וסוכניהם ידרשו, מן הסתם, חוזים גבוהים יותר.

לדוגמא: אם לא חותמים על החוזים, השנה תוגבל התקרה ל-95 מיליון דולר, וכל העלאה שנתית בשכרו של שחקן עשויה להגיע ל-30 אחוז. אבל אם חותמים, התקרה המשוערת תהיה עד 110 מיליון דולר, מה שיהפוך את אחוז ההעלאה בשכר לשחקן אינדיבידואלי לנמוך בהרבה. בנוסף, קבוצות שיידעו שאין תקרת שכר בעונה הבאה ישאירו אצלן שחקנים שהתכוונו לנפות במקרה שיחרגו מהתקרה.

הבעיה הגדולה שקיימת כעת היא העובדה שהאיגוד דורש שהשחקנים יקבלו תמלוגים מכל מהלכי השיווק בליגה. כרגע הם ניזונים בתחום זה מאחוזים על הכנסות משידורי טלוויזיה ומכירות כרטיסים. הם דורשים 60 אחוז, בעוד שהליגה מציעה 56.2 אחוז. בנוסף קיימים חילוקי דעות בין נציגי קבוצות השווקים הקטנים (ג'קסונוויל ובולטימור לדוגמא) לבין הגדולים (דאלאס, ניו אינגלנד) על חלוקת ההכנסות ביניהן.


ובעניין אחר ועצוב: טראוויס קלארידג', ליינבקר בן 27 ששיחק בעונה האחרונה בליגה הקנדית ולפני כן באטלנטה פאלקונס, מת ביום שלישי לאחר שנמצא מחוסר הכרה בלאס וגאס. הסיבות אינן ידועות. קלארידג' נבחר בדראפט של 2000 על ידי אטלנטה, ששיחררה אותו בגלל פציעות ב-2003. שנה לאחר מכן הצטרף לקרוליינה פנת'רס, נופה במחנה האימונים ואז עבר לטייגר-קאטס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully