וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-NHL תשקול לא לשלוח שחקניה לאולימפיאדות בעתיד

רועי פרידמן

17.2.2006 / 19:36

הפציעות, העומס והצפיפות בלוח המשחקים גרמו לליגה לחשוב שוב על השתתפות השחקנים בטורניר, בעיקר אחרי החזרה המוקדמת של האשק

פציעות, לוח משחקים צפוף ועייפות עלולים למנוע שיתוף שחקני NHL בטורניר האולימפי בעתיד. אולימפיאדת 2010 תיערך בונקובר, קנדה, ולכן הסיכוי שהשחקנים יופיעו בה גבוה, אבל הליגה הודיעה שהיא לא מתחייבת על מתן אישור לשיתוף שחקנים בטורנירים האולימפיים שלאחר מכן, בעיקר אם ייערכו באירופה או במזרח הרחוק.

העובדה ששחקנים הגיעו לטורינו פחות מ-24 שעות לפני פתיחת הטורניר, והעובדה שלוח המשחקים הוא כזה שכל הנבחרות תשחקנה 5 משחקים בששה ימים והנבחרות שתגענה לשלב המדליות תשחקנה שמונה משחקים בפרק זמן של עשרה ימים לא עושה טוב לאנשי ה-NHL.

הטריגר להתלבטות הוא הפציעה של אחד הכוכבים הגדולים, דומיניק האשק, שעוזב את המשחקים בגלל פציעה. האוטאווה סנאטורס, שב-2004 היו קרובים להגיע לראשונה בתולדותיהם לסטנלי קאפ, החתימו את האשק, גם על מנת שיעזור להם להגיע לגמר. פטר פורסברג, הכוכב השוודי, נמצא בטורינו, אך עדיין לא שיחק בשני המשחקים הראשונים בגלל פציעה. בנגט אגה גוסטאפסון, המאמן השוודי, מקווה שפורסברג ישחק במהלך הטורניר. הפליירס, שרוצים גביע סטנלי ראשון מאז 1975, היו מעדיפים שהוא לא ישחק. שני השוערים הבכירים של פינלנד, מיקה קיפרוסוף וקארי להטונן, פרשו מהנבחרת לפני הטורניר, על מנת להחלים מפציעות.

החל מ-1998 שחקני ה-NHL השתתפו באולימפיאדה בטורניר שכונה "טורניר החלומות". 14 נבחרות השתתפו בטורניר שחולק לשני שלבים, כאשר שש הנבחרות הבכירות: קנדה, ארה"ב, צ'כיה, שוודיה, רוסיה ופינלנד עלו אוטמטית לשלב השני. בגלל ההצלחה של סלובקיה בשנים האחרונות, השש הפכו לשבע הבכירות, ולכן הוחזר הטורניר לשיטה הישנה, של 12 נבחרות בשלב הראשון, ואח"כ שלבי נוק-אאוט למדליה.

אין ספק שבעקבות הפציעות וההכרזה של ה-NHL, יתחילו שיחות בין נציגי הליגה ל-IIHF (ההתאחדות הבינ"ל), על מנת לראות את שחקני ה-NHL גם באולימפיאדת 2014 ואלה שאחריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully