וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לעניינים

21.4.2001 / 19:11

זהו, חלפו הימים בהם מכבי היתה מגיעה כאנדרדוג לדרבים ומפסידה אותם בזה אחר זה. התיקו 2:2 במשחק מסעיר ורב מהפכים פותח מחדש את המאבק על ההגמוניה בעיר. המשך יבוא

כל מי שהגיע לבלומפילד לא הצטער. הדרבי התל-אביבי, הראשון מתוך שלושה בתוך 18 ימים, הבטיח וגם קיים. במשחק נהדר נפרדו הפועל ומכבי ת"א בתיקו 2:2, אחרי שכל אחת כבר היתה ביתרון. רודריגו גולדברג העלה את הצהובים ליתרון, כפיר אודי הישווה, אילן בכר כבש שער נוסף לאדומים, ואז הגיע טל בנין עם שער נהדר בבעיטה חופשית.

הצהובים של מכבי הפסידו בשני משחקי הדרבי הקודמים העונה וקיוו להחזיר לעצמם חלק מהכבוד. האדומים, לעומת זאת, פינטזו על השגת מאזן מדהים של 5:0 במשחקי הדרבי. מכבי הגיעה אחרי שלושה נצחונות רצופים ושמונה נצחונות בתשעת משחקיה האחרונים. הפועל ניצחה בששת משחקיה האחרונים, כשהיא עדיין מאמינה שהמאבק על תואר האליפות אינו סגור. כל זה הבטיח מראש משחק טעון וססגוני.

אבי נמני, קפטן מכבי ת"א, שוב נאלץ להפסיד את הדרבי בעקבות צבירת כרטיסים צהובים. רודריגו גולדברג ופרנץ הורבאט פתחו בחוד. הפועל ת"א נאלצה להסתדר ללא הקשר המוצהב סלים טועמה, ואת מקומו מילא אישטוואן פישונט. גם יגאל אנטבי המורחק ופיני בלילי ואדי אלקיים הפצועים נעדרו משורות האדומים. אגב, גם הפעם העדיף המאמן דרור קשטן שלא להכליל את הקשר אבי תקוה בסגל, למרות שכלל ברשימת ה- 18 שני שחקנים מהנוער. עמרי אפק, שנמצא לאחרונה בכושר הבקעה מצוין, המשיך לקבל אשראי בהרכב ופתח בחוד לצידו של מילאן אוסטרץ.

דקות הפתיחה היו של הצהובים, שלעיני 16 אלף צופים פתחו במתקפה על שערה של הפועל ת"א. ההזדמנות הראשונה היתה דווקא של האדומים, כאשר בדקה ה- 12 העביר אוסטרץ כדור רוחב מדויק אבל דמיטרי מיכאלנקו שהיח מאחור בעט מעל השער. בדקה ה- 16 נשלח ברוך דגו לעימות של אחד על אחד עם שביט אלימלך, ושוערה של הפועל הדף יפה לקרן. דקה לאחר מכן ניסה רודריגו גולדברג את מזלו בבעיטה נהדרת מ- 20 מ' ושוב אילץ את אלימלך להתעופף ולהדוף לקרן.

בדקה ה- 26 נעצר המשחק לכמה דקות, אחרי שמילאן אוסטרץ נגח, ללא כוונה, בפניו של דדי בן-דיין שבא לקראתו. מגן מכבי ת"א זכה לטיפול וחזר לשחק. בדקה ה- 31 טענה הגנת מכבי ת"א לנבדל, השופט דני קורן נצר את משרוקיתו, ומיכאלנקו בעט ממצב קורץ לידיים של לירן שטראובר.

מכבי ת"א המשיכה להיות מעט טובה יותר, ובדקה ה- 36 זכתה לכדור חופשי ממש על קו ה-16, אחרי שאסי דומב ביצע עבירה על טל בנין. שני השחקנים נזקקו לטיפול והתאוששו, ובנין ירה את הבעיטה מעל השער. 0:0 בסיום המחצית הראשונה, כאשר שביט אלימלך הוא האיש של הפועל ת"א.

את המחצית השניה פתחו שתי הקבוצות עם הזדמנויות: בדקה ה- 47 מצא דגו את בנין ירה מ- 15 מ' מעל השער. שלוש דקות לאחר מכן בעט פישונט טיל מקצה הרחבה מעל משקוף שערו של שטראובר.

בדקה ה- 50 מתפרץ הר הגעש בצהוב: אלי ביטון פרץ נהדר וחתך בהגנת הפועל. הכדור הגיע לרגליו של רודריגו גולדברג, שבקור רוח בעט כדור מדויק לפינת שערו של אלימלך - 1:0 למכבי ת"א, שער שלישי העונה של הצ'ילאני, שכבש גם בדרבי הקודם. הצהובים נכנסו לטירוף וכעבור דקה היו קרובים מאוד לשער שני, אחרי שדגו מצא את בנין שבעט מתוך הרחבה לידיים של אלימלך.

האדומים לא ויתרו ובדקה ה- 57 כבשו שער שוויון: אילן בכר הכין כדור חכם בנגיחה לכפיר אודי, והקשר-חלוץ של הפועל ת"א לא התבלבל מול שטראובר וירה לפינה ופנימה - 1:1 בבלומפילד, שער בכורה העונה של אודי.

בדקה ה- 65 הוכשל ברוך דגו ע"י שמעון גרשון ואת הכדור החופשי בעט גיא צרפתי מעבר לחומה, אך רק סמוך למסגרת. בדקה ה- 72 יכול היה כפיר אודי לקנות את עולמו, אחרי שמצא עצמו לבד מול שטראובר, אבל הפעם היתה ידו של שוער מכבי על העליונה. האדומים החלו לתפוס פיקוד. בדקה ה- 77 בעט גז'גוז' ודז'ינסקי חזק מ-25 מ', הישר לידיים של אלימלך.

ככל שחלפו הדקות השתלטו האדומים על המשחק ובדקה ה- 84 השלימו את המהפך: פישונט העביר כדור חופשי לתוך הרחבה ואילן בכר, בשל השער הראשון, היה האיש הנכון במקום הנכון כדי לדחוק פנימה עם הברך - 2:1 להפועל ת"א. ובכן, מי שחשב שזה סוף הסיפור - טעה! בדקה ה- 86 זכתה מכבי ת"א לכדור חופשי וטל בנין הניף את הרגל ומ- 25 מ' שלח כדור אדיר שנעצר רק ברשת של אלימלך - 2:2, חגיגה גדולה בבלומפילד.

2:2 בסיום, ונראה שהמרוויחה הגדולה מכך היא מכבי חיפה, שמגדילה את הפער מהפועל ת"א לתשע נקודות. האדומים במקום השני עם 67 נק', הצהובים במקום החמישי עם 55 נק'.



0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully