וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאו בזול

2.4.2001 / 22:34

גם ביום רע, גם בעשרה שחקנים, הצליחה מכבי חיפה לסחוט תיקו בדרבי מול הפועל. יילשב העלה את האדומים ליתרון, קטן הישווה. אוסטרובסקי הורחק

מאת: אמיר נבון


במשחק דרבי לא רע בכלל נפרדו מכבי חיפה והפועל חיפה בתיקו 1:1. לאחר מחצית ראשונה טובה ללא שערים העלה יילשב את האדומים ליתרון ויניב קטן השווה לירוקים. אנדריי אוסטרובסקי, ממכבי חיפה, הורחק לאחר שער השיויון.

קרית אליעזר היה מלא באוהדים, רובם ירוקים שחיכו לנקמה בעקבות הדרבי הקודם (0:3 להפועל), האוירה הייתה של משחק צמרת אמיתי שכלל מזג אויר מצוין לכדורגל.

הפועל חיפה שיחקה לכל אורך המשחק טאקטי וקשוח וגררה את מכבי למשחק לא קבוצתי ולא מדוייק. מכבי חיפה פתחה את המשחק בלחץ כבר בדקות הפתיחה יוסי בניון הגביה מצויין לאלון חרזי שנגח מקרוב לידיים של אוואט. בדקה ה-12 דהר יעקובו לכיוון שערה של הפועל, כשהוא עובר בדרך שני מגינים, הניגרי הצליח להעביר כדור למרכז הרחבה אבל אף ששחקן ירוק לא היה שם.

הפועל חיפה התעוררה אחרי רבע שעה של משחק. ההזדמנות הראשונה של האדומים הייתה בדקה ה-17 כשיילשב קיבל את הכדור במצב מצויין ברחבת מכבי ובעט גבוה. אחרי שש דקות פסק השופט, אייל צור, כדור חופשי מ-20 מ' לזכות הפועל ורן בן שמעון בעט טוב ופיספס במעט את המסגרת.

הפועל חיפה המשיכה ללחוץ את ההגנה של מכבי. בנאדו תפס בחולצתו של אלין בתוך הרחבה אבל האירוע נעלם מעיניו של צור. לקראת סיום המחצית נתן יילשב כדור רוחב טוב ותורג'מן לא הצליח להשתלט ולכבוש. משחק הלחימה של שחקני הפועל עלה להם בארבעה כרטיסים צהובים עד לסיום המחצית.

גיא לוי, מאמן הפועל חיפה, ערך חילוף בפתיחת המחצית השניה כשהכניס את מיכאל אניצ'יץ' במקומו של עמיר תורג'מן. המחצית השניה נפתחה בגישושים ומשחק לא מדוייק של שתי הקבוצות.

האדומים חזרו להשתלט על המשחק ובדקה ה-59 פרץ אניצ'יץ' מצויין מהאגף והגביה כדור מדויק לראש של יילשב שנגח פנימה - 0:1 להפועל. מיד לאחר השער ביצעו שתי הקבוצות חילוף כשמכבי מכניסה את יניב קטן והפועל מכניסה את מאיר בן-מארגי.

מכבי חיפה חזרה לשחק כדורגל אחרי השער ובדקה ה-73 הרים פראליה קרן טובה, בניון בעט מ-18 מ' הכדור פגע ביניב קטן ונכנס פנימה 1:1. חמש דקות מאוחר יותר כשהירוקים היו במומנטום השאיר אנדריי אוסטרובסקי (בפעם השניה העונה) את מכבי חיפה ב-10 שחקנים לאחר שתיקל את אניצ'י'ץ' והורחק ע"י השופט אייל צור בצהוב שני.

הפועל חיפה ניסתה לממש את היתרון המיספרי אבל לא הצליחה להגיע להזדמנויות ממשיות פרט לאחת של אלין בדקה ה-90 שקיבל כדור מאורן ניסים ולא הצליח לשחרר בעיטה לכיוון שער מכבי בשל התערבות של ז'אוטאוטאס.

בתוספת הזמן הגיע פראליה למצב בעיטה מ-20 מ' לאחר עירבוביה ברחבת הפועל, פראליה בעט חזק והכדור עבר קרוב מאוד לשערו של אוואט.

בעקבות התיקו צומק הפער בפיסגה ל-7 נקודות.

מכבי חיפה פתחה עם: ניר דוידוביץ', אלון חרזי, אנדריי אוסטרובסקי, אריק בנאדו, אדורם קייסי, רדוסלאב מיכאלסקי, רימונדאס ז'וטאוטאס, ננאד פראליה, יוסי בניון, רפי כהן, אייגביני יעקבו.

הפועל חיפה פתחה עם: דודו אוואט, עופר טלקר, עמי אזולאי, רן בן שמעון, נג'ואן גרייב, אורן זיתוני, דמיטרי אוליאנוב, אולג יילשב, אלין מינטואן, עמיר תורג'מן, אורן ניסים.

גרנט: "הפועל ת"א היו מתחלפים איתנו עכשיו"

בסיום המשחק אמר מאמן הפועל חיפה, גיא לוי: "שיחקנו טוב וחטפנו שער שיויון לא מחויב, אי לא חושב שזה היה שער מתוכנן. חבל שספגנו היינו טובים יותר.

מאמן מכבי חיפה, אברהם גרנט, אמר: "היה משחק אגרסיבי במרכז השדה, זה לא המשחק שלנו, אני לא חושב שהפועל חיפה הייתה טובה יותר, שתי הקבוצות לא הגיעו להזדמנויות רבות. לגבי צמצום הפער מהמקום השני אמר גרנט: "אני בטוח שהפועל ת"א היו מתחלפים איתנו עכשיו".

רן בן שמעון, קפטן הפועל חיפה, אמר בסיום: "גיא לוי נתן לי אתמול בערב את סרט הקפטן. הרגשתי שגם אם נקבל ארבע גולים באשמתי יש לי גב תומך בקבוצה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully