וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופה

12.3.2001 / 22:28

במשחק מצויין של שתי הקבוצות, ניצחה מכבי חיפה את מכבי ת"א 1:2 בבלומפילד, והחזירה את הפער בצמרת ל-9 נקודות. שער מדהים של בניון בתוספת הזמן ניצח את המשחק תוך הצהרה: אליפות

תומר שי

מוליכת הטבלה, מכבי חיפה, ניצחה היום בבלומפילד את מכבי ת"א 1:2 באחד המשחקים היותר טובים שראינו העונה בליגת העל, והגדילה את יתרונה בצמרת ל-9 נקודות. כולם רצו עניין בליגה, אך ככל שירבו משחקים ברמה כזאת, עם קצב מצויין, הזדמנויות רבות ובעיקר רוח לחימה משני הצדדים - כן ירבה העניין בליגה, בלי קשר למצב בטבלה. ההצגה הגדולה שחיכינו לה ממכבי חיפה, שתצדיק את הכינוי "האלופה שבדרך", הגיעה היום: אם תמשיך כך, זו קבוצה ראויה לתואר, כשמוביל אותה שחקן ענק, שגם הוא ראוי לתואר, ועוד לא מלאו לו 21 שנים. ואליו, אל יוסי בניון, עוד נגיע בהמשך.

מעבר לניחוח הנוסטלגי שנודף מכל מפגש של מכבי חיפה ומכבי ת"א ומעבר ליריבות בין שתיים מהקבוצות הבולטות בארץ בשנות ה- 90 וגם היום, הרי שהמשחק שהתקיים הערב בבלומפילד היה בעל השלכות רבות להמשך דרכה של ליגת העל כולה.

מוליכת הטבלה מחיפה רצתה ניצחון שיחזיר לה את טווח הביטחון הרצוי בראש הטבלה ויוציא את הרוח ממפרשי הדולקות אחריה. כמו בכל מקום, מובילת הטבלה מעוניינת בכך שהליגה תהיה ככל הפחות מעניינת.

מכבי ת"א רצתה להשיג ניצחון שיבסס את מעמדה במירוץ לפלייאוף העליון, להעלות את קרנה בניצחון על המועמדת לאליפות ואולי אף לנסות ולחזור לצמרת הגבוהה באמת. אמנם חידוש העניין בליגה עושה שירות בעיקר ליריבה העירונית, אך זה וודאי לא הטריד את אנשי מכבי היום.

כבר במחצית הראשונה התנהל משחק ברמה גבוהה שהמחיש את האיכות של שתי הקבוצות עתירות הכישרון הללו, למרות שלא נכבשו בה שערים.

חיפה פתחה עם אלון חרזי כמגן ימני, רדוסלאב מיכאלסקי וריימונדאס ז'אוטאוטאס פתחו יחדיו בקישור ובחוד רפי כהן ויניב קטן. ראובן עטר ו-וואליד באדיר פתחו על הספסל, בעוד סרגיי קלצ'נקו לא נכלל בסגל למשחק.

אצל המארחים מת"א לא נערכו כמעט שינויים בהרכב, מלבד הצבתו של רודריגו גולדברג בקישור במקום אלי ביטון.

קצב המשחק היה מהיר מהפתיחה, שתי הקבוצות שיחקו היטב ותקפו וההזדמנויות לא איחרו לבוא.

גולדברג בחן את ניר דווידוביץ' בבעיטה מרחוק כבר בדקות הפתיחה ובהמשך מנע לירן שטראובר, שוער ת"א, מאדורם קייסי ורפי כהן מלכבוש. לאורחים מחיפה היה יתרון ושליטה מסויימת במרכז המגרש, אך מכבי ת"א השיבה מלחמה.

בדקה ה-29 בעט פראליה טיל שהחמיץ במעט את המסגרת, אחרי שהיתל בהגנת ת"א. עשר דקות אחר כך שלח קטן מאגף ימין והעביר לבניון שמסר לרפי כהן, אך שטראובר קלט היטב את הבעיטה שלו.

בהמשך היו הזדמנויות נוספות לשתי הקבוצות, (הורבאט לת"א, רפי כהן לחיפה) אך המחצית הראשונה, שהיתה מצויינת, נגמרה בשוויון מאופס.

המחצית השניה: הדרמה עולה על כל דמיון

המחצית השניה התחילה במקום בו הפסיקה הראשונה: אותם הרכבים ואותו הקצב. בדקה ה- 58, במהלך התקפה של מכבי ת"א, תפס בניון בחולצתו של נימני בתוך רחבת ה- 16, אך השופט דני קורן לא שרק לפנדל.

דווקא בדקות הבאות, בהן התחילה מכבי ת"א להיות מדוייקת יותר ולחצה את חיפה לשערה, הגיע השער הירוק הראשון. רפי כהן מסר מאגף ימין לבניון, שבעט שטוח לשער. שטראובר הצליח רק להדוף וז'אוטאוטאס זינק על הכדור החוזר וגילגל פנימה. 0:1 למכבי חיפה.

המארחים לא נשברו והמשיכו בהנעת כדור יעילה קדימה. אבי נמני היה מעורב מאוד במשחק ההתקפה ומי אם לא הוא הצליח להחזיר את החיוכים ליציעים הצהובים: התקפה מצויינת של מכבי ת"א הביאה להגבהה לרחבה ע"י דדי בן דיין מצד שמאל של ההתקפה, ישר אל הרגל של נמני שהתגנב לתוך הרחבה ובעט אל המסגרת. 1:1 בבלומפילד.

בעשר הדקות האחרונות איבדה כל קבוצה שחקן, כשאוסטרובסקי מורחק בכרטיס אדום אחרי שהגיב על עבירה של נמני וכמה דקות אחר כך ספג ברוך דגו צהוב שני אחרי עבירה על בניון.

טעות של שטראובר כמעט והביאה לשער חיפאי, כשיעקובו ניסה לגלגל מזווית קשה והחטיא במעט את המסגרת.

על משחק ברמה כזאת נגזר להיות מוכרע בדרמה ובמבצע כדורגל ברמה גבוהה. עמוק בתוספת הזמן, בדקה ה-94, התחיל יוסי בניון בסלאלום מצד שמאל לכיוון המרכז, תוך שהוא מתקדם על קו הרחבה ועובר בדרכו את אמיר שלח, טל בנין, גדי ברומר ודדי בן דיין ואז בועט בעצמה לכיוון הנגדי של השער. גם שטראובר לא יכול היה להושיע את מכבי ת"א מול השחקן הקטן - גדול הזה, שקבע: 1:2 למכבי חיפה.

שער ששווה אליפות, ניצחון ששווה אליפות וכולו הצהרת כוונות ותוספת דלק להמשך דרכם של הירוקים.

מכבי חיפה מדורגת כעת במקום הראשון עם 66 נקודות עם יתרון של 9 נקודות על הפועל ת"א שבמקום השני, בעוד מכבי ת"א נשארה במקום החמישי עם 45 נקודות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully