וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות פורים בנתניה

9.3.2001 / 16:50

מכבי נתניה, אחרי חודש ללא ניצחון בליגה, אירחה את הפועל פ"ת וברוח החג, שלחה אותה הביתה עם משלוח מכובד בן 5 מנות (1:5). צמדים לזוהר ולוברסקי. 0:2 להפועל חיפה על צפרירים

מאת אורי בר-שביט

מכבי נתניה ממשיכה לכבד את המסורת היהודית. ימי שישי הפכו זה מכבר ליום המשחק הקבוע במגרש הקופסא בנתניה והיום, לכבוד חג הפורים, הפתיעו החבר'ה של מלמיליאן בתחפושת מקורית: קבוצת מצמרת הפלייאוף העליון.

רוסלאן לוברסקי, החלוץ האוקראיני, שקנה את לב האוהדים מיד כשהגיע לקבוצה, אבל כבש עד היום רק שני שערים, הפנים גם הוא את רוח החג והתחפש היום לסקורר אמיתי. שני שערים שלו ועוד פנדל שנעשה עליו, הובילו את מכבי נתניה לניצחון הגדול ביותר שלה מאז חזרתה לליגה הבכירה, לפני שנה וחצי.

נתניה עלתה למשחק ללא המאר, דהאן וזביטי הפצועים, אבל נראתה חדה מאוד כבר מהפתיחה. רק 7 דקות מהפתיחה ורפי כהן נאלץ לאסוף כדור ראשון מהרשת. הגנת פ"ת היססה בהרחקת כדור, לוברסקי המהיר חטף את הכדור ומול כהן קבע 0:1.

עברו פחות משלוש דקות והמשחק הפך לחגיגה. סבן המשיך כדור גובה ברחבה לעברו של סודר, סודר החליק לזוהר וזוהר עבר את רפי כהן שלח את הכדור פנימה.

שחקני פ"ת לא מצאו מענה ובדקה ה-22 העסק נהיה לא נעים. אוזן שלח את לוברסקי ברחבה, שפרץ מול רפי כהן. השוער הכשיל את לוברסקי, קיבל כרטיס צהוב ואחרי בעיטה של זוהר מהנקודה הלבנה, הוציא עוד כדור מהרשת.

בדקה ה-36 נגמר המשחק. ויורל טנסה המשיך כדור קרן של זוהר לעבר דרקו סודר והקרואטי שלח כדור מדוייק פנימה- 0:4. דקה לסיום המחצית כבש ניב טל שער מצמק, לאחר השמטה של שאול סמדג'ה, אבל בזה התחילו ונגמרו הרגעים היפים של פ"ת במשחק. אורי מלמיליאן, איש קשה, לא אהב את הרשלנות של סמדג'ה גם ביום כזה ולאחר ההפסקה העלה במקומו את מנחם קורצקי.

במחצית השניה ירד קצב המשחק והיחידי שכנראה נותר רעב הוא לוברסקי. בדקה ה-90 החליף לובה מסירות עם טנסה ומהרחבה שלח כדור לפינת השער וקבע 1:5.

הפועל פ"ת השלימה שבוע עגום, בו הודחה מהגביע על-ידי בית"ר ב"ש וספגה את ההפסד הגבוה ביותר שלה העונה. עוד לפני השבוע הזה רצו בפ"ת שמועות כי אלי כהן לא ימשיך בעונה הבאה ולאור ההשפלה היום נתניה והפער העצום מהמקום השני, נראה שהמלאבסים יתחילו בקרוב מאוד את הכנותיהם לעונה הבאה, כולל מינוי מאמן חדש.

3,500 האוהדים שהגיעו למגרש, רובם נתניתיים, נהנו מאחר צהריים של כדורגל אטרקטיבי, אבל סביר להניח שחזרו הביתה עם תחושת החמצה מסויימת, על העונה המפוספסת של מכבי נתניה.

מלמיליאן: "נצחנו כדי שיהיה לנו שקט בתחתית. כמו שאני לא מרכין ראש אחרי הפסדים, ככה אני גם לא מתלהב אחרי נצחונות. היה לנו משחק טוב אבל אני לא קורא לו המשחק הכי טוב של העונה. לא צריך להתלהב. יש לנו ביום שלישי את בני-יהודה בגביע וזה המשחק הכי חשוב שעומד לנגד עינינו. אין לנו תוכניות לפלייאוף-עליון כי אין שום הבדל בין מקום 6 ל-7. אני אהיה מאמן נתניה גם בעונה הבאה ואני מכין אותה לזה."

אלי כהן: "פשוט התפרקנו. היתה פה הצטברות של עייפות מהמשחקים האחרונים וגם שבר מנטלי בקבוצה. אנחנו נלך לאסוף את עצמנו בבית ולעשות שעורי בית.

הפועל חיפה: 3 נקודות אפורות והמקום השני מתקרב

הפועל חיפה הציגה היום משחק כדורגל נטול ברק, בבית מול צפרירים חולון, אבל בשורה התחתונה השיגה את מה שהייתה צריכה- 3 נקודות.

שתי הקבוצות הגיעו למשחק עם מוראל גבוה ממשחקי הגביע, אבל למגינת ליבם של 4,000 הצופים, כנראה שגם האנרגיה שלהם אזלה אי שם באמצע השבוע. המחצית הראשונה הייתה משעממת במיוחד והאירועים הבולטים בה היו החמצות של טלקר ונסים. במחצית השניה נכנס עמיר תורג'מן והמשחק של הפועל חיפה השתפר במעט.

בדקה ה-51, בבעיטה חזקה מ-20 מטר, העלה אולג יילשב את הפועל חיפה ל-0:1 והרגיע את הספסל החיפאי, שהחל לגלות סימני לחץ. עם שער יתרון, היה המשחק של הפועל חיפה רגוע יותר וארבע דקות לסיום היא גם כבשה שוב. אורן זייתוני בעט מפינת הרחבה כדור שפגע באחד משחקני חולון, נכנס פנימה וקבע את תוצאת הסיום- 0:2.

הפועל חיפה, למרות היכולת הלא מרשימה, התקרבה למרחק 2 נקודות מבית"ר ירושלים ונמצאת חזק בתמונת המאבק על המקום השני.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully