וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונה מתה, יחי האלופה החדשה

3.3.2001 / 18:53

במשחק סוער, בו הכוכב המרכזי היה דווקא השופט אלון יפת, הביסה מכבי חיפה 0:3 את בית"ר ירושלים ו-12 מחזורים לסיום הליגה, כבר אפשר להכריז שבעונת 2000-2001, ירוק הוא הצבע הרשמי

אחרי שנדמה היה שהביטוי "משחק העונה" כבר נשחק עד אפר, הגיע היום המשחק בקריית אליעזר והרוויח את התואר הזה ביושר. לא היה זה בהכרח משחק הכדורגל הטוב ביותר שראינו השנה, אבל היה זה ללא שום ספק המשחק שחתם את סיפור האליפות של העונה.

ומה יותר מאפיין את עונת 2000-2001 ממשחק אליפות בו הכוכב המרכזי של ההצגה הוא דווקא השופט. פנדל במחלוקת, הרחקה תמוהה, פנדל שלא נשרק, אין ספק שהקבוצה היותר טובה ניצחה היום במשחק, אבל כמה חבל שמכל המסירות והשערים, נשארנו בסוף בעיקר עם הטעם המר והמוכר, שמה שקבע את התוצאה הוא קודם כל האיש עם המשרוקית.

האירוע שסגר את המשחק ואם לא יקרה שום דבר סנסציוני, גם את העונה, התרחש בדקה ה-26. במצב של 0:1 פרץ בניון בין שניים לרחבה וספק נפל ספק הוכשל על ידי ישראל כהן.

אלון יפת סימן להמשיך. בניון ניגש לישראל כהן מאחור, דחף אותו וכהן הסתובב וירק לעברו. הקוון, שי שיטרית, סימן ליפת ולאחר התייעצות בין השניים החליט השופט להרחיק את כהן ולשרוק לפנדל בשל העובדה שהעבירה נעשתה ברחבה בזמן משחק.

ז'אנו בעט את הפנדל פנימה ובפיגור 2:0, עם עשרה שחקנים, כבר היה ברור שהסיפור של בית"ר נגמר. אז דחף או לא דחף, ירק או לא ירק, ירוק הוא היום הצבע החם בליגת העל וזה, כך נראה, סופי.

מהלך המשחק

דווקא בית"ר פתחה טוב יותר את המשחק והגיעה לשתי הזדמנויות לא רעות בדקות הפתיחה. חיפה הייתה עסוקה במה שנקרא "גישושים" ואז הגיעה הדקה ה-10 והגול המדהים של פראליה.

רוסו הרחיק לא טוב, ז'אוטאוטאס שלח את הכדור לכוון פראליה, שמפינת הרחבה שלח בעיטת פאלש מהאויר לחיבור הנגדי ופנימה- 0:1 לחיפה.

בית"ר לא נשברה לאחר השער. רוסו הוביל כמה התקפות יפות ואלון אופיר סיכן את השער עם שתי בעיטות מרחוק, אבל בדקה ה-26, כפי שכבר תואר, כהן הורחק וז'אנו, מהנקודה הלבנה, קבע 0:2.

3 דקות בתוספת הזמן למחצית הראשונה: ההחמצה של המחצית. אברג'יל פרץ משמאל לתוך הרחבה ומ-7 מטרים, כשהוא לבדו מול דווידוביץ' בעט לשמיים.

דקה 50: יעקובו שלח כדור ארוך לעבר קלשצ'נקו, שמאגף ימין, חתך לאמצע, עבר את סאביץ' ושלח כדור מסובב, שנעצר בקורה.

2 דקות מאוחר יותר, העסק נסגר לגמרי. בניון שלח את קייסי לתוך הרחבה. קייסי מקו הרוחב שלח פס קצר אחורה וקלשצ'נקו בעט פנימה 0:3.

בחצי השעה אחרונה המשחק הפך לבדיחה. שחקני בית"ר חיכו לשריקה, החיפאים השתעשעו בכדור להנאת הקהל והשיא הגיע כשדוד אמסלם סירב לבקשת אלי גוטמן להיכנס למשחק (לאחר המשחק טען השחקן כי לא נכנס מאחר ולא הרגיש טוב).

דקה 72: קלשצ'נקו קיבל כדור ברחבה, עבר את קורנפיין והוכשל. המשרוקית של אלון יפת דממה ובניון הלא מכוסה בעט למרכז השער, כדור שנהדף על ידי חלפון.

בדקות האחרונות יכלו שחקני חיפה להגדיל את התוצאה במספר הזדמנויות, אבל לאף אחד כבר לא היה ממש אכפת, גם לא לאלון יפת, שמיהר לשרוק לסיום מבלי שהוסיף אפילו שניה אחת של תוספת זמן. לפחות על זה יודו לו אוהדי בית"ר.

ההרכבים:

מכבי חיפה: דווידוביץ', ז'אנו, חרזי, בנאדו, קייסי, ז'אוטאוטאס, מיכאלסקי, פראליה (87- חסן), בניון, קלשצ'נקו (83- קטן), יעקובו (75- עטר).

בית"ר ירושלים: קורנפיין, חלפון, סאביץ', י.כהן, גנון, אברג'יל (61- פטרוביץ'), סטויאנובסקי, שאנדור (84- חדד), אופיר (75- בסיס), רוסו, מזרחי.

רוסו: "אין לנו סיכוי לקחת אליפות"

בסיום המשחק, התקשו אנשי מכבי חיפה לשמור על איפוק, בעוד שבמחנה הירושלמי נעו התגובות בין הכרה באובדן האליפות לניסיון להיאחז בשאריות אמונה. התגובה הכנה ביותר הגיעה, שלא במפתיע, מכיוונו של ג'ובאני רוסו.

רוסו: "זה ערב רע מאוד עבורנו. מכבי חיפה הייתה היום קבוצה טובה יותר, אני לא יודע מה קרה להם, הם שיחקו ממש טוב. אני תמיד מאמין, אבל אני לא חושב שעוד יש לנו סיכוי לקחת אליפות, בשביל זה צריך לנצח משחקים".

לגבי ההמשך אמר: "יש מוטיבציה לשחק בשביל המועדון ובשביל האוהדים. יש לי חוזה בבית"ר לעוד שנתיים, אני שמח שבאתי לפה ואני לא רואה שום סיבה לעזוב".

מאמנו, אלי גוטמן, היה כמובן מאופק יותר: "התחלנו בצורה טובה וספגנו שער יפה כשלעצמו. לשחק עם 10 שחקנים הקשה עלינו את העבודה, שהייתה קשה גם כך, כי מכבי חיפה שיחקה כדורגל טוב במחצית השניה".

לגבי המאבק על האליפות אמר: "הם (חיפה) במקום הראשון ובצדק, כל עוד יש סיכוי, תמיד יש סיכוי, נחכה ונראה". גוטמן סירב להתייחס להחלטות השיפוט של אלון יפת.

ממול, העסק נראה מחוייך בהרבה. אברהם גרנט: "9 נקודות זה הפרש טוב, אבל היו דברים מעולם וצריך להישאר עם רגליים על הקרקע".

לגבי אוסטרובסקי ובאדיר שנעדרו, אמר גרנט: "אני לא אוהב לדבר על החסרים. למכבי חיפה יש סגל טוב ורחב וראיתם את זה היום. הקבוצה שיחקה טוב, אולי דווקא יותר כשהיינו 11 מול 11 ".

סרגיי קלשצנ'קו, ששבר בצורת הבקעה ארוכה, אמר רק: "יש לנו סיכוי טוב להיות אלופים" ופראליה, שהיה המצטיין המגרש ניסה להיות דיפלומט: "זה משחק וניצחון נהדר. סיפור האליפות לא גמור, אבל אם נשחק ככה, ניקח את האליפות".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully