וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד תותח

22.1.2001 / 22:43

את זה שיוסי בניון גאון, ראינו פעמיים. אבל השינוי אצל מכבי חיפה הוא איגביני יעקובו בן ה-18, שבהופעת בכורה במדי הבוגרים הכין שער לבניון וכבש עוד אחד בעצמו

חזרתה של מכבי חיפה לראש טבלת ליגת העל, וסיומת אדירה של המשחק מול הפועל פתח תקווה הערב, משכיחות את העובדה שבמשך רוב דקות המשחק לא רוו אוהדי מכבי חיפה נחת מהיכולת שהציגה הקבוצה.

מכבי חיפה ניצחה בבית 2:3, בעיקר בזכות יכולת מצויינת של שני שחקנים צעירים מצויינים - יוסי בניון המקומי, שיכולתו לא חדשה לנו, ואיגביני יעקובו הניגרי, שהשתלב היום היטב במערך החיפאי במהלך המחצית השניה והראה שלירוקים יש חלוץ מרכזי חד, שכל כך היה חסר לה בשבועות האחרונים. אליהם הצטרף ראובן עטר הוותיק, שכניסתו במהלך המחצית השניה הפיחה רוח חיים בקבוצה והביאה לסיום הקטלני של החיפאים.

חיפה יכולה היתה לחזור למקום הראשון גם אם היתה משיגה תיקו בלבד, אך גרנט רצה ניצחון ופתח עם רפי כהן ויניב קטן בחוד, כשמאחוריהם יוסי בניון.

אצל האורחים פתח אייל בן עמי כמגן שמאלי במקום הבוסני יסמין מוז'ה. גיא שמיר פתח כקשר אחורי.

בדקה ה-17 מסר ננאד פראליה כדור עומק לבניון, שהתקדם באגף השמאלי. בניון, במבצע מדהים, עבר את אבי יחיאל, חדר לרחבה, השכיב את ההגנה ובעט בקור רוח לפינה השמאלית. שער מצויין, 0:1 לחיפה.

בהמשך המחצית הראשונה לא היו אירועים מיוחדים, עד שבתוספת הזמן הגיעה פריצה של ניב טל מצד ימין. טל עבר את ההגנה, שלא סגרה היטב את פינת השער הקרובה, חתך למרכז וכבש את שער השוויון לפתח תקווה.

במחצית השניה נראתה חיפה לחוצה ולא חדה, בעוד פתח תקווה שיחקה כאילו שהיא מסתפקת בנקודה. בדקה ה-52 נכנס הניגרי הצעיר, איגביני יעקובו, שסביב שיתופו התחולל ויכוח בימים האחרונים, להופעת הבכורה בקבוצת הבוגרים.

כניסתו של ראובן עטר, כ-20 דקות לסיום, הביאה לתנופה אצל המארחים. שער שכבש בדקה ה-85 נפסל בטענת נבדל לא מוצדקת.

באותה דקה החמיץ מוטי קקון הזדמנות טובה לפתח תקווה, כשבעט מעל השער.

דקה אחר כך הגיעה מנה שניה של בניון. "היהלום" החליף מסירות עם יעקובו, חדר לרחבה ובעט פנימה בעוד מבצע גדול. 1:2 לחיפה.

בדקה ה-90 הגיע הקינוח בדמות שער בכורה של יעקובו. הניגרי בן ה-18 קיבל כדור ברחבה ובעט פנימה חזק ומדוייק את השער שביסס את נצחון המוליכה.

בתוספת הזמן צמצם מוטי קקון, מוליך טבלת מלך השערים, ל-3:2 תוך ניצול הגנה חיפאית רשלנית, אך לא שינה את עובדת חזרתה של מכבי חיפה לראשות הטבלה. ואולי, אולי הסיום המלהיב (למרות הספיגה בסוף) מעיד על חזרתו של הניצוץ הביתה, לקרית אליעזר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully