שחקני נבחרת הנוער של ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
שחקני נבחרת הנוער של ישראל/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

הצעירים של כולנו

יניב טוכמן, אופיר סער, רענן ברנובסקי, שלמה וייס

30.5.2023 / 10:00

פרויקט מיוחד לכבוד העפלת נבחרת ישראל עד גיל 20 לשלבי הגמר של המונדיאליטו: הכירו את הגיבורים שלנו בטורניר היוקרתי

מדינה שלמה תחזיק הלילה אצבעות לחבורת הצעירים מישראל, שייצגו אותנו בשמינית גמר אליפות העולם: נבחרת ישראל מתכוננת למשחק שלה בשמינית גמר המונדיאליטו מול אוזבקיסטן (רביעי, 00:00 שעון ישראל, כאן11), בתקווה להמשיך את המסע המופלא והמרגש. ישראל פתחה את הטורניר עם הפסד כואב לקולומביה בדקה ה-90, סחטה תיקו מול סנגל החזקה, אבל במשחק השלישי והמכריע הדהימה כאשר ניצחה את יפן 1:2 בזכות שער בתוספת הזמן, למרות ששיחקה בעשרה שחקנים. ישראל הגיעה לטורניר כסגנית אלופת אירופה, אבל נאלצה להסתדר בלי הכוכב הגדול שלה, אוסקר גלוך. עם זאת, החבורה הצעירה של אופיר חיים מציגה לא רק כישרון, אלא בעיקר אופי ואמונה, והצליחה לסחוף אחריה את חובבי הכדורגל בישראל, שצופים בה בעונג, ומלאי תקווה לעתיד. הכירו את הגיבורים שלנו בטורניר היוקרתי.

צפו בתקציר: נבחרת הנוער ניצחה 1:2 את יפן ועלתה שלב במונדיאליטו

שוער

תומר צרפתי (19.5), מכבי נתניה, נולד בפרדס חנה-כרכור

נולד ב-16.10.2003, וגדל במחלקת הנוער של מ.ס.פרדס חנה-כרכור. שיחק בין השאר גם במחלקות הנוער של הפועל חדרה, מכבי חיפה והפועל באר שבע, עד שהגיע בעונת 2021 לקבוצת הנוער של מכבי נתניה. היה בורג חשוב מאוד בנבחרת הנוער, שהגיעה לגמר היורו ב-2022, למרות שלא פתח במשחק הראשון באותה אליפות, נכנס לשער במשחק השני של שלב הבתים והפך לשוער הראשון עד תום האליפות. העונה שיחק צרפתי בעיקר המדי קבוצת הנוער של נתניה, אך בפברואר 2023, הוחתם על חוזה בוגרים לשלוש עונות נוספות במכבי נתניה וקיימת הערכה עצומה ליכולתו במועדון. בנתניה מאמינים שעם עבודה קשה והמשכיות ממשחקי הנבחרות, צרפתי יוכל גם להפוך השוער הראשון של קבוצת הבוגרים בשנים הקרובות.

תומר צרפתי, שוער נבחרת ישראל במונדיאליטו. רויטרס
מככב במונדיאליטו. תומר צרפתי/רויטרס

ההגנה

עילי פיינגולד (18.5), מכבי חיפה (נוער), נולד בנתניה

המגן הימני של נבחרת ישראל פרץ לתודעה ביורו הצעירות בקיץ שעבר אך במכבי חיפה החליטו שנכון יהיה עבורו להמשיך בקבוצת הנוער של המועדון ולא לעבור עדיין לשחק בקבוצת בוגרים. פיינגולד גדל במכבי נתניה ובגיל 15 עבר למחלקת הנוער של הפועל רעננה. שנה לאחר מכן במכבי חיפה שמו ידיהם על המגן המוכשר והחתימו אותו במועדון. השנה כאמור פיינגולד שיחק בקבוצת הנוער אך בעונה הבאה צפוי לשחק בליגה הלאומית במדי הפועל עפולה, לה שיתוף פעולה עם המועדון הירוק. פיינגולד יחליף צעיר אחר תוצרת מכבי חיפה, רועי אלימלך שיחזור לסגל הקבוצה הבוגרת של האלופה הישראלית. בחיפה מעריכים שהשניים יאיישו את עמדת המגן הימני בשנים הקרובות במדי האלופה.

רוי רביבו (20), הפועל ירושלים, נולד בתל אביב, גדל באשדוד

רביבו, בנו של שחקן העבר האגדי, חיים רביבו, שיחק העונה כמושאל בהפועל ירושלים וצפוי לחזור בעונה הבאה לקבוצתו מכבי תל אביב, בה גדל. מגיל שמונה, החל לשחק בקבוצת הילדים של מכבי תל אביב ועבר בכל קבוצות הילדים והנערים של המועדון, כולל שנתיים בקבוצת הנוער של הצהובים. ב-22.8.21, ערך את הופעת הבכורה שלו במדי הבוגרים של מכבי תל אביב, במשחק גביע הטוטו נגד הפועל ירושלים. בחודש ינואר האחרון, הושאל לקבוצת הפועל ירושלים והפך לאחד משחקני המפתח בקבוצתו של זיו אריה, כאשר במאזנו 16 הופעות בקבוצה האדומה מעיר הבירה.

החל משנת 2012, הוא נמנה על סגל נבחרת הנוער ואף נטל חלק מרכזי בנבחרת שסיימה כסגנית באליפות אירופה לנבחרות עד גיל 19, בשנה שעברה. גם במונדיאליטו הנוכחי הוא משחק באופן קבע בהרכב הנבחרת ובצוות המקצועי מאמינים שאם ימשיך ביכולת שהוא מפגין, הדרך שלו להרכב הראשון במכבי תל אביב ובנבחרת הבוגרת של ישראל, סלולה בביטחה.

סתיו למקין, אור ישראלוב, שחקני נבחרת ישראל במונדיאליטו. LUIS ROBAYO/AFP, GettyImages
אור ישראלוב וסתיו למקין/GettyImages, LUIS ROBAYO/AFP

סתיו למקין (20), הפועל תל אביב, נולד בתל אביב

בעונה שעברה, עוד לפני אליפות אירופה לנוער, קובי רפואה זרק את למקין למים הקרים והוא השתלב היטב. לאחר משחק הבכורה שלו רפואה אמר: "הוא יפתח בהרכב עד לסיום העונה". אליפות אירופה בקיץ הוסיפה לו נקודות אך גם העלתה את רף הציפיות.

למקין החל את העונה בידיעה שהוא אמור לשמש גיבוי לבלם זר ואדי גוטליב בהפועל תל אביב, אך העונה של האדומים עברה כל כך הרבה מהפכים שבסופו של דבר הוא סיים אותה לצד אור ישראלוב כצמד הבלמים הבכירים של הקבוצה, כולל במשחק ההישארות נגד קרית שמונה.

למקין עבר עונה לא פשוטה, כיאה להגנת הפועל תל אביב, שעברה תכופות מארבעה לחמישה שחקני הגנה, הוא היה בלם מרכזי, בלם ימין, מגן ימני והתקשה לשמור על יציבות. לא בטוח שבתכנית העבודה של האדומים לעונה הבאה הוא יהיה שחקן הרכב אך הוא בהחלט חלק מעמודי התווך של העתיד שלה. לגבי הנבחרת, אפשר היה לראות את האופי שהביא בפיגור 0:1 בעשרה שחקנים, הדחיפה קדימה, ההצטרפות, והמעורבות בשער של עומר סניור. שחקן שאופיר חיים יכול לסמוך עליו.

אור ישראלוב, (18.5), נולד בשוהם

כבר בגיל 11 עבר אור ישראלוב ממכבי שוהם להפועל תל אביב. תחילה שיחק כחלוץ, אבל היום הוא בלם הנבחרת עד גיל 20 ואחד משחקני ההגנה הטובים לגילו בישראל. הוא גבוה, בעל רגל שמאלית טבעית וניחן בטכניקה גבוהה, בזכות השנים הראשונות בהן שיחק בחלק הקדמי והמתקיף במגרש. ישראלוב היה שותף מלא לנבחרת הנוער שהגיעה לפני שנה לגמר באליפות אירופה שנערכה בסלובקיה וכעת הוא מהבאנקרים של המאמן אופיר חיים בנבחרת עד גיל 20. ישראלוב שיחק כבר בלא מעט משחקי בוגרים של הפועל תל אביב ובאחרונה חתם על חוזה לחמש שנים במועדון האדום. הוא מתוכנן להיות גם בסגל הנבחרת עד גיל 21 שתשחק בעוד כחודש באליפות אירופה לנבחרות צעירות.

שחקן נבחרת ישראל עד גיל 20, אילי מדמון. Eurasia Sport Images, GettyImages
מעוגני הנבחרת. איליי מדמון/GettyImages, Eurasia Sport Images

הקישור

רן בנימין (19), הפועל תל אביב, נולד בבאר שבע והיום מתגורר בעומר

רן בנימין החל לשחק כדורגל בהפועל באר שבע, אבל עזב בגיל צעיר מאוד למ.ס. אשדוד. הוא היה שאפתן והרגיש שמגיע לו יותר קרדיט, אז לפני 3 שנים כבר עבר להפועל תל אביב, במדיה זכה להערכה מלאה. הוא לא מתעצל ועושה את הדרך מעומר בדרום לדרום תל אביב כבר לא מעט זמן. בנבחרת הזו לא תקע יתד בהרכב ובמשחק האחרון מול יפן אף הורחק בכרטיס צהוב שני, אבל אופיר חיים רואה בו את אחד השחקנים הכי מגוונים שיש בסגל. בנימין גומע בכל משחק כ-12 קילומטרים ונחשב לשחקן נייד מאוד. אחד שגם יודע להיות אגרסיבי וגם אלגנטי.

רוי נאווי (19), מכבי תל אביב, נולד באור יהודה

הקשר האחורי של קבוצת הנוער של מכבי תל אביב. אמנם לא פתח במשחקים עד כה, אבל חתום על אחד השערים הכי חשובים של הנבחרת כשעשה את השוויון מול יפן בדרך לניצחון הגדול. נאוי מצליח מהעמדה האחורית בקישור לכבוש לא מעט ובעונה החולפת אפילו סיים כמלך השערים של הנוער של מכבי תל אביב עם עשרה כיבושים. הוא גדל באור יהודה ושיחק בקבוצת הילדים המקומית אבל כבר 9 שנים הוא במכבי תל אביב. הוא לא זכה להכרה בנבחרות הנערים של ישראל אבל בנבחרת הנוער כבר הפך לשחקן מן המניין. המשפחה של נאוי נמצאת לצידו בארגנטינה. אמא, אבא ושלושה אחים גדולים הוציאו ממיטב כספם ונסעו ללוות אותו לטורניר הגדול. את התמורה הם קיבלו במשחק האחרון עם השער שכבש הקשר שינסה לפלס דרך לסגל הבוגרים במכבי תל אביב כבר בעונה הבאה.

איליי מדמון (20), הפועל באר שבע, נולד בעין הבשור

כשהוא רק בן 17 הוקפץ איליי מדמון לסגל הבוגרים של הפועל באר שבע בעונת הקורונה וסומן מיידית כאחד הכישרונות העולים של הקבוצה מהנגב. הוא שיחק 21 משחקים בשנתיים הראשונות שלו בקבוצה בליגה, השתתף גם בשלב הבתים של הליגה האירפוית, אבל לא באמת מצא את מקומו. בקיץ 2021 הושאל לבני יהודה מהליגה הלאומית, כבש שני שערים וחזר בתום העונה להפועל באר שבע. בקיץ הקודם היה אחד השחקנים המשמעותיים של נבחרת הנוער שזכתה במקום השני באליפות אירופה, לאחר שלפני כן שיחק גם בנבחרת נערים ב' וגם בנבחרת הנערים. בתחילת העונה הנוכחית הושאל לבית"ר ירושלים, שיחק 21 משחקים במדי זוכת הגביע וכבש שער אחד.

שחקן נבחרת ישראל במונדיאליטו אחמד סלמן מחבק את דור תורג'מן. LUIS ROBAYO/AFP, GettyImages
אחמד סלמן/GettyImages, LUIS ROBAYO/AFP

אל ים קנצפולסקי (19.5), הפועל תל אביב, נולד בהוואי, ארצות הברית

אחרי ההופעה עם נבחרת הנוער באליפות אירופה בקיץ שעבר, הציפיות מאל ים קנצפולסקי בתחילת העונה הנוכחית היו בשמיים, אוהדי הפועל תל אביב, שחיכו שבועות רבים שיחתום על חוזה חדש, היו בטוחים שיש בעל בית חדש באמצע, מנהיג וסמל שיוביל בשנים הבאות.

בפועל, קנצפולסקי התקשה לתפוס מקום של קבע בהרכב, סבל מעליות וירידות, איבד קרדיט בעיקר בשל לא מעט איבודי כדור במרכז השדה. יחד עם זאת, הכישרון שלו נרשם היטב בפנקס של גל אלברמן ומכבי חיפה, שהציעה 4 מיליון ש"ח תמורת מעברו בינואר, הניסנובים ראו בזאת אופציה לסגור גירעון, האמריקאים סירבו והקשר נשאר אדום.

הכיוון בהפועל תל אביב הוא לצרף קשר זר איכותי בעמדה מספר 6, מה ששוב יהפוך את קנצפולסקי למחליף במקרה הטוב, אך הלחץ שירד ממנו העונה ורף הציפיות היותר ריאלי, הם גם הסיכוי שלו להתחיל תהליך בריא של כניסה לבוגרים. בנבחרת הוא תמיד היה בורג חשוב, הרבה מעבר למקצועי, האישיות שלו מאוד בוגרת וחזקה לגילו ובשל כך אופיר חיים גם משתמש בו להעברת מסרים נכונים לשחקנים.

אחמד סלמן (19) מכבי נתניה, מזרח ירושלים

שיחק במחלקת הנוער של הפועל קטמון ירושלים ואחרי האיחוד עם הפועל ירושלים, הצטרף לקבוצת הבוגרים. סומן ככשרון גדול כבר בגיל צעיר ובינואר של העונה, מכבי נתניה שעקבה אחריו מתחילת העונה, רכשה אותו והחתימה אותו על חוזה ארוך טווח לחמש עונות. סלמן נרכש תמורת מיליון ש"ח, כאשר ירושלים מחזיקה ב-20 אחוזים מכרטיסו ותקבל את הסכום היחסי במקרה שהשחקן יימכר בהמשך. סלמן היה בסגל נבחרת הנוער שזכתה בסגנות ביורו שנערך ב-2022 והיה בורג מרכזי בנבחרת הישראלית וכבש נגד סרביה.

שחקני נבחרת ישראל דור תורג'מן, תאי עבד חוגגים. מתוך האתר הרשמי של המונדיאליטו, אתר רשמי
רק שימשיכו לחגוג. עבד, תורג'מן ונאווי/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של המונדיאליטו

תאי עבד (18.5), פ.ס.וו איינדהובן, נולד בתל אביב

עבר תהליך דומה לזה של עומר סניור, גדל במכבי תל אביב, לא ראה עתיד במועדון, עבר בגיל 15 להפועל תל אביב , עם הבטחה מראש מעומר בוקסנבוים כי במידה ויקבל הצעה מאירופה עד לגיל 18, הוא ישוחרר ויוכל להגשים את החלום האירופי.הוא כבר הספיק להתאמן בנאפולי ולהתקבל, אך הסיטואציה באיטליה פחות התאימה לו ולמשפחתו והם העדיפו להמתין עד שתהיה הצעה מתאימה יותר.

לאחר שנתיים באדום, בגיל 17, הוא ניצל את ההבטחה של בוקסה וחתם ב-פ.ס.וו איינדהובן, שם הוא מקווה לעשות בצורה מוצלחת את המעבר מהקבוצה הצעירה לקבוצה הבוגרת. עם מעברו להולנד הגדיר אותו עומר בוקסנבוים כ"אחד השחקנים הכי מוכשרים שיצא לי לראות במחלקות נוער, הוא נמצא מבחינתי באותה שורה על ליאל עבדה".

לאורך השנים עבד שיחק בתפקידי קישור והתקפה, והוא מצליח להתאים עצמו לרצונות המאמנים, עבד בלט באליפות אירופה לנוער בקיץ ואף היו הצעות מהקבוצות הבכירות להחזירו לארץ, אך הוא בחר להישאר בהולנד.עבד הוא הבן של המסעדן קובי עבד ואחיו של מאץ' עבד, שהשתתף במספר תכניות ריאליטי עם אשתו אדל בספלוב.

שחקן נבחרת ישראל עד גיל 20, דור תורג'מן. Eurasia Sport Images, GettyImages
זוכה לביקוש. דור תורג'מן/GettyImages, Eurasia Sport Images

ההתקפה

דור תורג'מן, (19.5), מכבי תל אביב, נולד באשדוד

דור תורג'מן חלוץ מכבי תל אביב הוא מהשחקנים הבולטים בנבחרת. הוא כבש את שער הבכורה של ישראל במונדיאליטו בהפסד לקולומביה והיה מעורב גם בשערים מול סנגל ויפן. לא במקרה בנפיקה ליסבון רוצה לצרפו בהשאלה עם אופצית רכישה לקבוצת המילואים שלה במטרה שיתפתח וישחק בשנים הבאות בקבוצת הפאר מפורטוגל. תורג'מן גדל באשדוד ובלט בכל קבוצות הילדים והנערים של מ.ס. אשדוד. בגיל 15 עבר בצורה חופשית למכבי תל אביב שהעמידה לרשותו נהג מונית בכל יום שלקח אותו מביתו למתקן האימונים בקרית שלום ובחזרה לאשדוד. הוא הושאל בעונה שעברה מקבוצת הנוער של מכבי תל אביב לבית"ר תל אביב בת ים מהליגה הלאומית ושיחק במדיה כשהוא רק בן 18. העונה סבל מהדומיננטיות של החלוצים ערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ' ומיעט לקבל דקות מהמאמנים ולדאן איביץ' ואייטור קראנקה. אף שיש לו הצעות רבות, הוא צפוי לחתום על חוזה חדש במכבי תל אביב.

ענאן חלאיילי (18.5), מכבי חיפה, נולד בסכנין

ענאן חלאיילי הוא אחד מתגליות הטורניר הנוכחי וזאת בעיקר לאור היכולת שלו במשחק מול קולומביה. חלאיילי מקווה לרשום דקות משמעותיות יותר בשלבי הנוק אאוט אך העובדה שהשחקן שלא היה חלק מיורו הצעירות קיבל את המקום בסגל יכולה לשמח אותו ואת מכבי חיפה. חלאיילי הגיע בגיל 9 למחלקת הנוער של מכבי חיפה כאשר הוא מגיע ממשפחה של ספורט ואביו אפילו היה שוער בליגות נמוכות. לאחר מכן עזב ושיחק בנווה יוסף, קבוצה נוספת בעיר חיפה במשך עונה אחת . לאחר מכן חזר בגיל נערים א' אל הקבוצה הירוקה ובחודש ינואר האחרון חתם על החוזה המקצועני הראשון שלו. חלאיילי התאמן כבר כמה פעמים עם הקבוצה הבוגרת ואף רשם הופעה אחת במדי הקבוצה הבוגרת כשכעת ההתלבטות היא האם להעבירו להפועל עפולה מהלאומית, להשאירו בסגל או להשאיל אותו לקבוצה בליגת העל. הירוקים משוכנעים שחלאיילי יהיה אחד מהחלוצים המשמעותיים בעונות הקרובות ולכן ההחלטה לגביו תתקבל על ידי כלל אנשי המערכת.

שחקן נבחרת הנוער של ישראל, עומר סניור. ההתאחדות לכדורגל, GettyImages
העלה את ישראל לשמינית הגמר. עומר סניור/GettyImages, ההתאחדות לכדורגל

אריאל לוגסי (18), מכבי פתח תקווה, נולד בפתח תקווה

מלך הבישולים של יורו הצעירות בקיץ הקודם ביסס עצמו בקבוצה הבוגרת של מכבי פתח תקווה ונחשב לאחד מהשחקנים הכי כשרוניים בנבחרת הנוכחית. לוגסי גדל דווקא בהפועל פתח תקווה אך בהמשך חצה את הכביש ועבר למכבי פתח תקווה במדיה משחק כעת. למרות שרשם טורניר מצויין בקיץ הקודם, לוגסי לא הצליח לרשום מספרים מרשימים העונה אך הלוזונים מסמנים אותו כאחת מההבטחות הכי גדולות של המועדון בשנים הקרובות והוא צפוי להיות בסגל הקבוצה גם בליגת העל כמובן. אגב השער של שחקן הכנף בשלב הבתים של יורו הצעירות נבחר על ידי וועדה של אופ"א למקום השלישי בשערי הטורניר.

עומר סניור (20), הפועל תל אביב, נולד בתל אביב

החלוץ שכבש את השער בתוספת הזמן שסידרה לאופיר חיים וחניכיו הופעה בשמינתית הגמר. סניור גדל במכבי תל אביב, לקראת גיל 15 וובשלב בו אוטוטו חותמים על חוזים בקרית שלום, הוא קרא את מפת הקושי להגיע לבוגרים של מכבי תל אביב ולקבל דקות משחק ונענה להצעה מעומר בוקסנבוים ועבר לצד האדום של העיר.

סניור היה חלק מנבחרת הנוער בשנה שעברה עד לאליפות אירופה, אך נופה מעט לפניה. העונה האחרונה בהפועל תל אביב אל הייתה מבריקה עבורו, פתח בארבעה משחקים בלבד וב-19 עלה כמחליף, שער אחד ובישול אחד, אך בעיקר שידר חוסר ביטחון, שחלקו לא באשמתו, תוצאה של הכאוס המקצועי שהיה בהפועל תל אביב עם שלושה מאמנים, החלפת בעלים והתפטרות עומר בוקסנבוים, האיש שהביא אותו לחודורוב.

רבים מסתכלים על השער מול יפן ככישרות שמתפרץ ואוטוטו יוצא לדרך, אך עבור סניור זה היה רגע של שמחה אחרי כל כך הרבה זמן שהדברים לא התחברו. בהפועל תל אביב הייתה מחשבה להשאיל אותו כדי שישתפשף בעונה הקרובה, אך ייתכן כי השער הזה יגרום לאמריקאים לחשוב אחרת.

מאמן נבחרת הנוער של ישראל, אופיר חיים. רויטרס
כמו אבא לשחקנים. אופיר חיים/רויטרס

מאמן הנבחרת

אופיר חיים (48), יליד ראשון לציון

כדורגלן עבר שגדל ושיחק במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, תופקד כחלוץ והיה מהכובשים המצטיינים של המחלקה בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90.

בקריירת הבוגרים שלו שיחק חיים בלא מעט קבוצות, בין השאר בעירוני ראשון לציון, מכבי יפו, מכבי תל אביב, הפועל באר שבע, מכבי נתניה ועוד, כשהיתה לו גם גיחה קצרה לטורקיה, בעונת 2004, שם רשם מספר הופעות במדי קבוצת איסטנבולספור מהליגה הראשונה. חיים זכה בגביע המדינה במדי מכבי תל אביב בעונת 2005 ויש במאזנו גם שתי זכיות בגביע הטוטו ותואר מלכות השערים בעונת 2003/4.

את הקריירה כמאמן הוא החל בגיל 37, על הקווים של הפועל מרמורק, והספיק לאמן בין השאר גם במכבי יפו, הפועל תל אביב, הפועל עפולה והפועל כפר סבא. בעונת 2021 התמנה אופיר למאמן נבחרת הנוער, אותה הוליך לגמר היורו ב-2022, שם סיימה הנבחרת כסגנית, לאחר הפסד לאנגליה בגמר.

מאז התמנה חיים למאמן נבחרת הנוער, הוא סומן כאחד המאמנים המבטיחים בישראל ובנבחרת מכנים אותו "האבא של השחקנים", זאת בשל הקשר המיוחד שלו עם שחקניו הצעירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully