עאיד חבשי שחקן עירוני קרית שמונה מול השופט אביעד שילוח. אודי ציטיאט
עאיד חבשי שחקן עירוני קרית שמונה מול השופט אביעד שילוח/אודי ציטיאט

עאיד חבשי בריאיון: "אני לא נופל מאף בלם בארץ"

22.8.2022 / 14:15

בגיל 27, הבלם הפך לעמוד התווך של קרית שמונה. רגע לפני נס ציונה, הוא מדבר על מכבי חיפה ("צובט לי שאני לא איתם באירופה"), האזרוח של ויטור ("בלם מצוין, אבל מעדיף שישראלים ישחקו בנבחרת") דאבור ועוד. ריאיון מהלב

"תמיד אמרתי ואני ממשיך להגיד, אני לא נופל מאף בלם בארץ, ואני אומר את זה בצניעות כי אני מאמין בעצמי מאוד. אני עובד קשה ומבחינה אישית הראיתי שעשיתי עונה מספיק טובה".

בגיל 27, עאיד חבשי כבר לא ילד. הוא גדל במכבי חיפה והשתלב בקבוצה הבוגרת, אבל הבין שהתחרות גדולה מדי. אחרי שהסתובב בליגת העל - בבני סכנין, הפועל רעננה ובני יהודה, הוא חזר לירוקים, עד שבעונה שהעברה חתם לשנתיים בעירוני קרית שמונה. "מבחינה אישית זו העונה הכי טובה מבחינתי, לקחתי הרבה אחריות על עצמי", הוא אומר, "אחרי שלא שיחקתי במכבי חיפה עברתי לקרית שמונה כדי לשקם את הקריירה כמה שיותר מהר כי הבנתי שאני בן 25 והייתי חייב לשחק".

ועדיין זה עבר מתחת לרדאר. הסיבה היא שזו קרית שמונה?

"בקיץ שעבר היו לי הרבה הצעות, גם מסכנין והפועל תל אביב. קיבלתי החלטה שאני רוצה ללכת למקום שקט. אני לא מופתע שעשיתי עונה כזו, כי ידעתי שזה מה שיהיה ואמרתי לפני העונה לאנשים במועדון שאני אעשה עונה מצוינת. נכון שסיימנו בפלייאוף התחתון, אבל הגענו למקום השביעי וסיימנו מצוין. השנה יש לי עוד מבחן גדול ואני מאמין בסגל".

עאיד חבשי שחקן עירוני קרית שמונה עם סלובודן דראפיץ'. מאור אלקסלסי
מקווה להמשיך את המומנטום גם תחת קורצקי. חבשי עם סלובודן דראפיץ/מאור אלקסלסי

באימון הפתיחה של סלובודן דראפיץ' בעונה שעברה הוא אמר לכם שכל המדינה חושבת שאתם הכי גרועים בליגה, זה השפיע?

"הסתובבתי ושמעתי מהרבה אנשים שירדנו כבר ליגה והיינו באמת במצב גרוע מאוד. האמת, לא ראיתי איך אנחנו יוצאים מהבוץ הזה. כשהגיע סלובו האמנתי בו, מגיעות לו כל המחמאות בעולם".

מה הוא עשה שונה?

"הוא האמין בשחקנים, שזה הדבר הכי חשוב בעיניי, לקח שחקנים צעירים שלא שיחקו בכלל ונתן להם במה. רוב העונה, חוץ מהשוער ולעיתים גם מורגן פרייר, שיחקנו בלי זרים בכלל".

ואיך אתה רואה את העונה שנפתחת היום עבורכם?

"חשוב שהשלד העיקרי של שנה שעברה נשאר. חיזקו כמה עמדות ואני מאמין גדול בסגל שלנו".

עאיד חבשי, שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
הפסד אחד וזה נגמר. חבשי במכבי חיפה/מאור אלקסלסי

מה קרה במכבי חיפה?

"התחלתי עם ברק מצוין את העונה, שיחקתי בכל המשחקים באירופה ופתחתי גם בליגה. הפסדנו משחק אחד באזור המחזור העשירי ומאז לא ראיתי כמעט דקה. אני מכבד החלטה של המאמן, עברתי הרבה מאמנים, אף פעם לא עשיתי בעיות".
אז למה בעצם הוא מחק אותך?

"הוא קיבל החלטה שאני לא משחק ואני לא יכול להתערב בזה. דיברתי איתו פעם אחת או פעמיים. אני מחזיק מאוד ממנו כמאמן, הוא עשה עבודה מצוינת כשלקח אליפות בעונה הראשונה שלו וגם בעונה שעברה. אתם רואים גם עכשיו שהם רחוקים משחק אחד מליגת האלופות".

צובט לך שאתה לא חלק מזה?

"כן, ברור כל שחקן רוצה להיות במעמדים האלה. טעמתי את אירופה מאז שהייתי צעיר וגם מול רוסטוב ואז טוטנהאם, אלה חוויות שלא אשכח כל החיים. יש לי הרבה חברים בחיפה שאני בקשר איתם עד היום ואני שמח בשבילם, ובכלל בשביל כל הקבוצות הישראליות, כי זה עושה טוב לליגה ושם טוב לשחקנים שלנו".

אומרים תמיד שהמחלה של הכדורגל הישראלי היא הבלמים ובכלל ההגנה.

"שמעתי את זה מגיל קטן, שאין בלמים איכותיים. אני חושב שמזלזלים בנו יותר מדי. יש בלמים מספיק טובים, יש כאלה שעשו קמפיינים מעולים בנבחרת. אי אפשר להפיל הכול על הבלמים. בסופו של דבר, הכול מתנהל ביחד, מהשוער ועד החלוץ. פה בארץ מפילים את זה על הבלמים".

ועדיין אזרחו את מיגל ויטור כי חשבו שיש בעיה.

" אני מחזיק ממנו מאוד, הוא בלם מצוין".

אהבת אבל את האזרוח שלו כדי שישחק בנבחרת?

"אני אישית לא אהבתי, אני מעדיף ששחקנים ישראלים ישחקו לפניו, יש בלמים מספיק טובים, יש דור צעיר מצוין וראיתם את זה גם בנבחרת הצעירה וגם בנבחרת הנוער, אבל פה לא מאמינים בבלם הישראלי וזה צריך להשתנות. בעוד כמה שנים יהיו פה בלמים ברמה גבוהה".

השאיפה שלך היא לחזור לנבחרת?

"כשעברתי לקרית שמונה, חוץ מלעשות עונה טובה הצבתי מטרה לחזור לנבחרת. אני יודע שמרקו בלבול בא לראות אותי ושגם אלון חזן הגיע למשחקים שלנו . התאכזבתי מאוד שלא קיבלתי זימון כי הייתי בתקופה מצוינת ועשיתי משחקים מספיק טובים, אבל אני תמיד מכבד החלטות של מאמן ואני אמשיך לעשות משחקים טובים כדי לחזור לנבחרת מהדלת הראשית".

איזי שרצקי, בעלים עירוני קרית שמונה. דני מרון
תמיד דורש. שרצקי/דני מרון

אומרים שבקרית שמונה קל להצליח כי אין לחץ.

" יש בקרית שמונה לחץ לא קטן, כמו במועדונים הגדולים. נכון שאין הרבה אוהדים במשחקים, אבל אם חלילה אתה בתקופה לא טובה אז יש לחץ גם מאוהדים, גם מאנשים מלמעלה".

בעיקר מאיזי.

"איזי תמיד דורש תוצאות טובות, תמיד הוא שואף שהקבוצה תנצח ותיראה טוב ותאמין לי שאני מאוד שמח שחתמתי בקרית שמונה. אני נמצא במקום מצוין של אנשים שאוהבים ומעריכים אותי ואני מחזיר להם על המגרש".

אתה אמור להנהיג את הקבוצה העונה אחרי שאדריאן רוצ'ט פרש.

" אני כבר לא ילד. זה אחד הדברים ששדרגו אותי השנה ושמעתי את זה מהרבה אנשים, שהשתניתי ועשיתי שינוי בראש, החלטתי לקחת אחריות על עצמי ביחד עם רועי קהת, מוחמד שכר ואחרים. גם העונה אפשר לראות שיש שחקנים מאוד צעירים אצלנו ואני אקח עוד יותר אחריות".

ומה המטרות העונה?

"פלייאוף עליון. אני לא מפחד ולא מתבייש להגיד את זה. אני כבר שומע בחלק מהתקשורת שלא סופרים אותנו ושאנחנו מועמדים לירידה, אבל אנחנו רוצים פלייאוף עליון".

איתי בן שבת, שחקן עירוני קרית שמונה. מאור אלקסלסי
הלהיט הבא. איתי בן שבת/מאור אלקסלסי

מה קורה לבלמים שבקרית שמונה מצליחים, אבל כשהם יוצאים הם דועכים?

" נכון. בשנה שעברה יצאו עידן נחמיאס ואורי דהן והם שני בלמים טובים מאוד, אני מאחל להם שהעונה יצליחו יותר. אמרתי להרבה אנשים בקרית שמונה - לאיזי, ליוסי אדרי המנכ"ל - שיש במועדון הזה בכל שנה בלמים טובים".

ועכשיו הלהיט התורן זה איתי בן שבת.

"למזלו סלובו הגיע והבלם הזר סטפן אקה נפצע. הוא לקח את ההזדמנות בשתי ידיים. אמרתי לו תמיד שהוא בלם מצוין והוא מוכיח את זה. הוא בחור מדהים שלומד ומקשיב, יש לנו חיבור מצוין ויש עוד בלם שעלה מהנוער, אור חסין שאני מחזיק ממנו מאוד, וקנו גם את בנבנישתי שזו החתמה מצוינת, הילד הזה יתפתח. לאיזי יש שלושה בלמים צעירים שהוא יכול לבנות עליהם ועל מכירה שלהם בעתיד".

מתי נהיית פנדליסט?

"גם בנוער של חיפה הייתי בועט פנדלים לפעמים. בעונה שעברה הבועט הקבוע היה רועי קהת, ובאתי אליו כל פעם וביקשתי ממנו שייתן לי לבעוט כי אני חם ואני אכבוש. לשמחתי יש לי 4 מ-4".

ואת הפנדל האחרון של העונה נתת לרוצ'ט לבעוט.

" ידעתי שהוא פורש ואם לא נכבד אותו אז מי יכבד אותו? רציתי שיסיים את הקריירה בצורה הזו".

מיגל ויטור שחקן נבחרת ישראל. אודי ציטיאט
בלם מעולה, אבל למה לא ישראלים? ויטור/אודי ציטיאט

איך ראית את כל פרשת מואנס דאבור?

"מואנס לפני הכדורגל הוא בנאדם מדהים, מי שלא מכיר אותו - חבל. הוא אינטליגנט, אוהב את הנבחרת ותמיד רצה לבוא ולעזור. לא היה כיף לראות מה עשו לו בארץ, במיוחד לקראת הסוף. לא אני רציתי לראות את זה וגם לא הרבה אנשים אחרים, וזה לא משנה אם זה מואנס או שחקן אחר. בסוף זה ספורט, אבל הוא נקלע לסיטואציה לא קלה ולא נוחה".

הוא צדק כשפרש מהנבחרת?

"כל אחד עושה את החישובים שלו, יושב עם המשפחה ועם עצמו והוא קיבל את ההחלטה הכי טובה בשבילו. אף אחד לא יכול לקבל החלטה בשביל דאבור".

מאז התמונה ההיא שהיית שותף אליה, תמונת "הבוסים", עושה רושם שמשהו התערער ביחסים בנבחרת בין יהודים לערבים.

" מה שהיה שם מצחיק. זה לא נשמע טוב אבל זה ככה. אנשים פירשו את זה איך שהם רוצים ובצורה הכי לא נכונה שיש".

אז מה היה שם?

"'הבוסים' היה שיר שיצא באותה תקופה ורץ חזק במגזר וזו הסיבה שרשמנו את זה. אנשים פירשו את זה בצורה אחרת בתקשורת".

אז מה, חיכו לכם?

"זה לא מעניין. אם בנבחרת לא נהיה ביחד בלי קשר לדת וגזע, אז חבל על הזמן ואין מה לעשות שם".

ובתור אחד שהיה שם, איך היחסים בנבחרת?

"מאוד נהניתי כשהייתי שם, היה כיף מאוד והיה חדר הלבשה מצוין. בתקופה האחרונה לא קיבלתי זימונים אז אני לא יודע, אבל אני בטוח שכולם אוהבים אחד את השני, אחרת אין אפשרות להצליח. הכי חשוב שכולם יהיו ביחד".

תמונת "הבוסים" שהעלה בירם כיאל. אינסטגרם של בירם כיאל, אתר רשמי
התמונה שהרגיזה את המדינה. "הבוסים"/אתר רשמי, אינסטגרם של בירם כיאל

לסיכום, עוד חושב על אירופה?

"רציתי לעשות עונה טובה כדי להתקדם לחו"ל. היו כמה הצעות גם בארץ גם בחו"ל אבל בחנתי הכול וקיבלתי החלטה שצריך לכבד את האנשים שרצו אותי מאוד. אני מאוד מקווה לתת עונה טובה ובעונה הבאה לצאת לאירופה, לא ויתרתי על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully