שוקי נגר בני יהודה. דני מרון, מעריב
שוקי נגר בני יהודה/מעריב, דני מרון

"יוסי בניון הוא השחקן הישראלי הגדול ביותר"

2.7.2022 / 20:49

מהצניעות של בני יהודה לרבע גמר גביע המחזיקות, מתארי אליפות לקרבות ירידה. הקריירה של שוקי נגר ידעה עליות ומורדות, אבל גם חוויות וחברי אמת: "אין הרבה אנשים שאפשר לסמוך על מילה שלהם כמו נמני. בניון לא חבר, הוא אח"

"הייתי עם נבחרת הנוער באוסטריה. באחד הערבים קיבלתי טלפון לחדרי בבית המלון ועל הקו היה משה דמאיו שאמר לי בפשטות וברוגע 'מכרנו אותך עכשיו ליעקב שחר ב-450 אלף דולר. אתה עובר מבני יהודה למכבי חיפה, בהצלחה לך'. הייתי בהלם, לא הבנתי במקום את משמעות הדברים. אני חוזר לישראל כשחקן של מכבי חיפה, מהשכונה לקריית אליעזר".

איך התבצע המעבר?

"הגעתי נרגש למשרד של יענקל'ה בתל אביב. הוא הציע לי חוזה ארוך טווח למשך 6 שנים במכבי חיפה. לפני שחתמתי ביקשתי משחר אישור להעלות על הספיקר בטלפון את יעקב גרונדמן, שאישר והבהיר לי כי עלי לחתום על החוזה, כי שחר לא יקפח אותי לעולם. סכום של 450 אלף דולר היה אז לא מקובל בכדורגל שלנו והחמיא לי מאוד".

שוקי נגר מכבי חיפה. עדי אבישי, מעריב
התקשר לגרונדמן ואמר כן לשחר. נגר במכבי חיפה/מעריב, עדי אבישי

שוקי נגר נולד ב-7 באוקטובר 1977 ביהוד. "אני בן יחיד. אבא שלי מיהוד, ואימי מכפר שלם, לשם עברנו כשהייתי בן 7. היה לי קשה להגיע כילד קטן עם ארבעה אוטובוסים מיהוד לבית הספר לכדורגל בשכונה. בבית לא היה לנו כסף לכרטיסיות לאוטובוסים. בהתחלה עזר לי מכספו כדורגלן העבר אלי שאשו. ישבתי בהמשך חודשיים בחוץ כי לא היה לי כסף לביגוד. גרונדמן ראה את המצב וקרא לי לבחור נעלי כדורגל על חשבונו, ובהמשך אבי שפר, מבעלי חברת 'פומה', אימץ אותי בבגדי ספורט. נותרתי נאמן לפומה וגם כששיחקתי בקבוצות אחרות מדי פעם צבעתי את נעלי הכדורגל ושיחקתי בפומה".

נגר מתגורר היום ביהוד ("יש לי שלושה ילדים, הצעיר שבהם, ליאם בן ה-18, משחק בעמדת המגן השמאלי בקבוצת הנוער של נס ציונה"). בעשור האחרון הוא מלמד בבית ספר ביהוד ילדים על הספקטרום האוטיסטי בשני בתי ספר ביהוד, כיתות א'-ח'.

"המאמן שהעלה אותי לבוגרים בבני יהודה היה גרונדמן", הוא נזכר, "את משחק הבכורה שלי ערכתי בחוץ נגד צפרירים חולון בהפסד קשה שלנו, 5:2. גרונדמן חיבק אותי, עודד ודרש שאמשיך לעבוד קשה כדי לצבור ביטחון להמשך הקריירה. לפני שעברתי למכבי חיפה, זכיתי עם בני יהודה בגביע הטוטו אחרי 0:3 על הפועל חיפה".

שוקי נגר. באדיבות המצולם,
מלמד ילדים על הספקטרום. נגר היום/באדיבות המצולם

ואז, ב-1998, הוא עבר למכבי חיפה והופיע איתה בגביע המחזיקות. "זה היה הישג ענק תחת דושאן אוהרין", הוא נזכר, "נעצרנו רק ברבע הגמר נגד לוקומוטיב מוסקבה".

מכבי חיפה הפסידה בגמר האחרון בפנדלים להפועל באר שבע. נגר זוכר משחק אחר שבו נוצחו הירוקים בדו-קרב מהנקודה הלבנה. "באפריל 2000, לעיני 38 אלף צופים ברמת גן, היה לנו משחק נגד הפועל תל אביב. הוא הסתיים לאחר 120 דקות ללא שערים. הבועטים הראשונים, אבישי ז'אנו ושמעון גרשון, בעטו בקלות פנימה מול שביט אלימלך ואבי פרץ. כאן התחילה תצוגת שיא של אלימלך, שאני לא זוכר כמוה בכדורגל הישראלי, אני הייתי הבועט הבא והוא עצר את הכדור, אחר כך הוא הדף בעיטה של וסילי איבנוב, בעיטה של יוסי בניון וכדור של ראובן עטר. השוער שלנו פרץ עצר שני כדורים והפועל ניצחה 1:2, עלתה לגמר וניצחה שוב בפנדלים את בית"ר ירושלים. הנקודה הלבנה היא נקודה שחורה של מכבי חיפה כבר עשרות שנים".

בהמשך, למרות חוזה ארוך טווח, עזב את קרית אליעזר. "לעמדת המאמן הגיע גרנט, ואדורם קייסי התאושש מפציעה. קייסי היה מגן שמאלי מעולה, אני שיחקתי לסירוגין בקישור. רציתי יותר דקות על כר הדשא, עברתי לבני יהודה"

סלומון קאלו (שמאל) שחקן צ'לסי מול יוסי בניון שחקן ליברפול. Laurence Griffiths, GettyImages
עם ההישגים שלו אי אפשר להתווכח. בניון/GettyImages, Laurence Griffiths

ב-2001 חווה רגע מקצועי קשה, כשירד עם בני יהודה ללאומית. אחר כך הגיע להפועל באר שבע של לופא קדוש. "היו לי שנתיים נהדרות בבירת הנגב, בהן סיימנו במקום החמישי. המשחק שחשבנו שיעניק אושר לדרום היה גמר הגביע ב-2003 נגד הפועל רמת גן מהמקום השביעי בליגה הלאומית. הדרך שלנו לגמר עברה דרך ניצחונות מוקדמים על הפועל תל אביב, קריית גת ובחצי הגמר ניצחון 0:3 מרשים ומלהיב על מכבי חיפה. בחצי הגמר ראינו את הפועל רמת גן מדיחה את מכבי תל אביב 1:2. לא הקלנו בה ראש . 25 אלף צופים הגיעו מבאר שבע לגמר, בפנדלים רמת גן ניצחה 4:5. זה היה כאב גדול".

משם עבר לכישלון הגדול - פרויקט הגלקטיקוס של מ.ס אשדוד. " הוקמה באשדוד קבוצה של מפלצת כדורגל, כוכבים כמו חיים רביבו, אבוקסיס, איציק זוהר ושמות גדולים נוספים, באמת קבוצה בלי אגו בחדר ההלבשה. הכול הלך קדימה לצד ההתקפי, לא היה מי שיעשה הגנה והעסק קרס מהר".

ואז טלפון מניר קלינגר ומכבי תל אביב.

"קלינגר ביקש אותי להגנה של הצהובים. נסגר חוזה בעזרת עו"ד יוסי גאייר. שיחקנו בליגת האלופות, זו הייתה תקופה בלתי נשכחת".

אבי נמני. דני מרון, מעריב
מילה שלו היא מילה. נמני/מעריב, דני מרון

בתקופה ההיא הוא היה צמוד לאבי נמני. "לא זזתי ממנו, ישנתי במסעות באירופה ובמחנות האימונים בחדר אחד עם נמני. הוא תומך, אין הרבה אנשים שאפשר לסמוך על המילה שלהם כמוהו. הוא היה מנהיג גדול במגרש ומחוצה לו".

יוסי בניון?

"בניון הוא הכדורגלן הישראלי הגדול ביותר, עם הקריירה הגדולה והמופלאה ביותר בישראל וביבשת אירופה. יוסי הוא לא רק חבר, בניון זה אח שלי, ענק בין ענקים. שלמה שרף הזמין את בניון ואותי בנובמבר 1998 לנבחרת ישראל בעיר שטובאל נגד פורטוגל. בניון שיחק ואני ראיתי מהספסל את יוסי רוקד על המגרש".

כמעט ועברת לשחק בליגה הספרדית.

"הקבוצה אליה עבר בניון בספרד הייתה סנטנדר. היו דיבורים שגם אני אחתום שם, אבל היעדר דרכון מתאים מנע המשכיות. הם החתימו את אילן בכר".

בהמשך הקריירה חבר שוב ללופא קדוש, הפעם בבני סכנין: "מאזן גנאים ואחמד חילו היו גברים ועמדו לצד הקבוצה והשחקנים בכל בקשה". אחר כך היה יותר קשה, בהפועל אשקלון והפועל פתח תקווה: "הייתי בהפועל פתח תקווה תחת היו"ר רונן אלעד, לקבוצה יש קהל מצוין והם יכולים להביא בליגת העל 8,000 צופים בבית ובחוץ. כשאלעד עזב, ביקשו מחליפיו להוריד 50 אחוז מהחוזה שלי, העדפתי לעזוב בשקט".

והפועל אשקלון?

"כשהגעתי לאשקלון תחת פרוספר אזגי היא הייתה עיר של כדורגל. היום המאבקים באשקלון כמעט העלימו את המועדון, חבל לי מאוד".

בהמשך שיחק נגר במכבי יבנה, שימש מספר שנים כמנכ"ל המועדון ולאחר מכן החליט לתלות את הנעליים ולהיפרד מכדורגל פעיל: "אני מאמין שאם בני יהודה לא הייתה מוכרת אותי למכבי חיפה, בהחלט הייתי ממשיך בשכונה לנצח, עד הפרישה".

שוקי נגר בני יהודה. דני מרון, מעריב
סגר מעגל. נגר בבני יהודה/מעריב, דני מרון

ולסיום, יש לו מה לומר על ההישג העצום של נבחרת הנוער. "הישג אדיר ונדיר, משהו יוצא דופן שייתן כיוון ורוח אחרת לכדורגל הישראלי. יש שם הרבה שחקנים שמוכנים לשחק בליגת העל. חובה עכשיו לתת להם במה והזדמנות, אסור שייפלו בין הכיסאות. זאת הזדמנות בלתי חוזרת עכשיו לתת להם את חולצת ההרכב, אני מאמין בהם. שיחקתי שנים עם אופיר חיים, אני מאמין בו ובנבחרת שתצליח במשחק הגמר לחזור לישראל כאלופת היורו".

  • עוד באותו נושא:
  • שוקי נגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully