חוסה רודריגס שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
חוסה רודריגס שחקן מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

חוסה רודריגס: "רוצה לשחק רק במכבי חיפה. סירבתי לשמוע קבוצות אחרות בישראל"

"לעולם לא אסתכסך עם המועדון, זו אהבה הדדית. דחיתי הצעות פי 3 יותר גבוהות מליגות אחרות. אשמח גם לשחק בנבחרת". חוסה רודריגס על החיבור לחיפה וישראל, בכר ("המאמן הטוב בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי"), הקדנציה במכבי תל אביב וגם שולח עקיצה לבאר שבע. ריאיון בלעדי

חגיגות האליפות של מכבי חיפה/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: אביעד בלילי

בשבוע שעבר, כאשר מכבי חיפה חגגה אל מול כ-20 אלף אוהדים את האליפות ה-14 שלה, קרא הכרוז יוסי פרץ ארי לשחקנים שיעלו בזה אחר זה אל הבמה. כאשר הגיע תורו של חוסה רודריגס, הקריאות היו עם מסר ברור: "תישאר, תישאר".

אחד מהשחקנים האהובים בקרב הקהל הירוק סיים חוזה במכבי חיפה ועדיין לא ברור האם יישאר. כעת הוא התפנה ממקום מושבו בספרד לריאיון בלעדי ולמעשה ראשון מאז הגיע לישראל. רודריגס חשף את כל מה שעבר העונה, את החיבור למכבי חיפה ולמדינה, הזמר הישראלי שהוא אוהב לשמוע, דעתו על המאמן ברק בכר, הנפילה בסוף העונה, ההצעות שקיבל ולסיום גם שלח מסר לכל הקבוצות בארץ.

חוסה רודריגס שחקן מכבי חיפה בחגיגות האליפות. מאור אלקסלסי
המחווה מהאוהדים ריגשה. חוסה רודריגס בחגיגות האליפות/מאור אלקסלסי
"גם בלם מעולם לא הייתי, תמיד שיחקתי כמספר 6 או 8 ואפילו בכנף. אבל הייתה לי שיחה עם ברק והוא אמר לי שאני מסוגל לשחק טוב כמגן, ואני כל כך סומך על ברק, שאני יודע שכל מה שהוא יגיד זה לטובתי"

חוסה, איך אתה מסכם את העונה?

"זה קל לסכם מבחינתי, הפגנו עליונות ברורה על כל הקבוצות. אנשים יזכרו את הסוף, שלא נראינו כל כך טוב, אבל זה בגלל שזכינו באליפות תוך הצגת עליונות ברורה - ואז נרגענו".

אם אתה צריך להשוות בין שתי האליפויות, איזו יותר גדולה?

"אף אחת לא יותר גדולה מהשנייה, שתיהן נחשבות להישג גדול עבור המועדון. נכון שבשנה שעברה הגעתי למועדון בבנייה, שעבר עשור שלם בלי לזכות בכלום, ותמיד קשה יותר במצב כזה. השנה היו לנו את הזרים הכי טובים והישראלים הכי טובים, ולדעתי הכי חשוב שהיה לנו את המאמן הטוב ביותר בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי, או אחד הטובים שבהם. שני התארים חשובים מאוד, אבל ברור שהראשון היה יותר קשה כי הקבוצה הייתה בתהליך"

ידענו שאתה יכול לשחק כבלם, אבל הופתענו לראות אותך כל כך טוב כמגן. גם אתה הופתעת?

"האמת שאף פעם לא שיחקתי בהגנה. גם בלם מעולם לא הייתי, תמיד שיחקתי כמספר 6 או 8 ואפילו בכנף. אבל הייתה לי שיחה עם ברק והוא אמר לי שאני מסוגל לשחק טוב כמגן, ואני כל כך סומך על ברק, שאני יודע שכל מה שהוא יגיד זה לטובתי".

אז היום אתה מרגיש יותר בנוח כמגן?

"לא, הכי נוח לי כמספר 6, איפה ששיחקתי תמיד".

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"הכי חשוב שהיה לנו את המאמן הטוב ביותר בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי". ברק בכר/ברני ארדוב
"סיימתי חוזה, דחיתי הצעות פי שלושה יותר גדולות ממה שהציעו לי בחיפה, כי אני רוצה לשחק בחיפה. עכשיו הכדור ברגליים שלהם"

אפשר להגיד שמכבי תל אביב פספסה אותך?

"כשהייתי במכבי תל אביב, לא התאקלמתי כל כך טוב למועדון. במכבי חיפה הרגשתי מחויב לכולם, לקהל. והכול הסתדר לי מהיום הראשון. אני אסיר תודה".

שיחקת עם עומר אצילי גם במכבי תל אביב, אבל שם הוא לא סיפק עונות כמו זו האחרונה. הרמה שלו הפתיעה אותך?

"לא, זה לא הפתיע אותי. כמו בסיטואציה שלי, יש מועדונים שאתה לא מתאקלם בהם כמו שצריך, וזה לא אומר שאתה שחקן לא טוב. ויש מועדונים שאתה משתלב בהם מאוד טוב, והדברים עובדים לך מצוין מהרגע הראשון. זה הכול. אני חושב שמכבי חיפה זה המועדון הטוב ביותר בישראל, הם מאוד סבלניים כלפי שחקנים וברק יודע לנצל את השחקנים הכי טוב שיש. גם אם אתה בתקופה לא טובה, הוא ממשיך לסמוך עליך וזה נותן לך ביטחון לשחק אפילו יותר טוב".

השאלה שכולם רוצים עכשיו תשובה עליה: אתה נשאר או לא?

"שואלים אותי המון, באינסטגרם ובכל מקום. בכנות, אני לא יודע. האוהדים יודעים שאני אוהב את המועדון ואני אסיר תודה לו, כי הם קיבלו אותי בתקופה מאוד מורכבת ולא טובה בקריירה שלי. וגם חושב שנתתי הכול גם מהצד שלי. אני מחכה להצעה. נראה איזו הצעה תגיע ונשקול אותה. סיימתי חוזה, דחיתי הצעות פי שלושה יותר גדולות ממה שהציעו לי בחיפה, כי אני רוצה לשחק בחיפה. עכשיו הכדור ברגליים שלהם, אנחנו צריכים לדבר ונראה מה קורה".

חוסה רודריגס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"לא התאקלמתי כל כך טוב למועדון". חוסה רודריגס במדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב
"אני לא אכנס לסכסוך עם מכבי חיפה, לעולם. כששני הצדדים אוהבים אחד את השני, לא יכול להיגרם נזק. יעמדו בדרישה שלי? מצוין, אני אחתום. לא יעמדו? הכול בסדר, נישאר ביחסים טובים"

אומרים שקבוצות אחרות בארץ כבר מחכות לחטוף אותך.

"אין קבוצה אחרת. חודש לסיום העונה פנו אליי קבוצות, לא באופן רשמי אבל שאלו אותי לגבי הסטטוס שלי. מיד אמרתי שלא. אני לא רוצה לשמוע הצעות ולא שום דבר. אם אשחק בישראל, זה יהיה רק במכבי חיפה".

אם זה מה שאתה רוצה, למה היה לך כל כך חשוב שהאופציה בחוזה שלך לא תתממש? אפילו נעדרת מאחד המשחקים בגלל זה.

"נכון שהתעקשתי, אני לא מכחיש. אני חושב שהמועדון הביע הערכה כלפיי כשנתן לי להפוך לשחקן חופשי ולא התעקש מולי. זה אומר שהמועדון מבין אותי. לפני שנתיים חתמתי על חוזה שלא תאם את האיכויות שלי כשחקן, כי הגעתי ממצב שלא שיחקתי לפני כן. היו לי הצעות רשמיות, כמו שאמרתי, פי שלושה או ארבעה יותר ממה שמכבי חיפה שילמה לי. ברור לי שמכבי חיפה לא תעמוד בסכומים האלה, אבל אני חושב שאני ראוי לקצת יותר ממה שקיבלתי עד כה".

דחית הצעות ממקסיקו ומתאילנד. אתה תתאכזב אם מכבי חיפה תחליט שלא להשאיר אותך בסופו של דבר?

"לא, אני מבין את מכבי חיפה. מה שאני מבקש, אני חושב שמכבי חיפה יכולה לעמוד בו. יש לי המון כבוד למועדון ולא אבקש את מה שהציעו לי בתאילנד, כי זה בלתי אפשרי ומכבי חיפה לא מגיעה לסכומים האלה. אני גם מבין שזה יהיה חוסר כבוד כלפי המועדון לבקש סכומים שכאלה. עדיין לא ישבנו למשא ומתן, הם יודעים פחות או יותר מה הציפייה שלי ואני יודע בערך מה הם מציעים לי, אבל אני מבין שאם מכבי חיפה מעריכה אותי כפי שהיא הוכיחה לי שהיא מעריכה - המגעים לא יהיו מסובכים. מבחינתי לא תהיה בעיה גדולה מדי בנוגע לכסף. אם נגיע להסכם, כולם ייצאו מרוצים. ואם לא, לא קרה כלום. לפעמים צריך לעזוב. אני לא אכנס לסכסוך עם מכבי חיפה, לעולם. כי הם הוכיחו לי שהם אוהבים אותי, ואני הוכחתי שאני אוהב את המועדון. וכששני הצדדים אוהבים אחד את השני, לא יכול להיגרם נזק. יעמדו בדרישה שלי? מצוין, אני אחתום. לא יעמדו? הכול בסדר, נישאר ביחסים טובים".

קשר מכבי חיפה חוסה רודריגס במחווה לישראל. מתוך טוויטר, צילום מסך
"מסביר גם בחוץ שאני תומך בעם הישראלי". הטוויטר של חוסה רודריגס בזמן מבצע "שומר החומות"/צילום מסך, מתוך טוויטר
"אני בחופש רק שלושה ימים ואני מתגעגע לישראל. אני רוצה לחזור, ללכת להתאמן עם חבריי לקבוצה ואני מרגיש אזרח לכל דבר. אם אשאר, הייתי שמח אפילו לשחק בנבחרת"

אנחנו לא רגילים לראות זרים שכל כך תומכים במדינה. אתה הקפדת להביע תמיכה בישראל ולצאת נגד הטרור. מה גרם לך להתחבר כל כך?

"הרגשתי בבית. תבינו: קשה מאוד לחיות מחוץ למדינה שלך בלי להכיר אף אחד, בלי שפה. ואנחנו מהרגע הראשון הרגשנו כמו בבית. אני אפילו מדבר על זה עם אשתי: אני מתגעגע לישראל. אני בחופש רק שלושה ימים ואני מתגעגע. אני רוצה לחזור, ללכת להתאמן עם חבריי לקבוצה ואני מרגיש אזרח לכל דבר. אם אשאר, הייתי שמח אפילו לשחק בנבחרת. ובגלל שאני מרגיש כך, אני מסביר את זה גם בחוץ, שהטרור לא מזיז לי ואני תומך בעם הישראלי".

אז היית רוצה לשחק בנבחרת כמו מיגל ויטור, למשל?

"אם אשאר בישראל, אני אשמח. אני מרגיש כאילו זו המדינה שלי. הילדים שלי יודעים עברית, הולכים לבית ספר שם, אז לא תהיה לי שום בעיה".

ראינו בחגיגות האליפות שאשתך אוהבת את בניה ברבי. גם אתה מחובר למוזיקה הישראלית?

"אני אוהב מאוד את אייל גולן ושומע אותו גם כאן בספרד. אני לא מבין מה הוא אומר, אבל אוהב את זה ומכיר כמה שירים. עכשיו אני מנסה ללמוד את ההמנון. אנחנו אוהבים את ישראל ואשתי רוצה להישאר שם, אנחנו 'רבים' על זה עכשיו כי הילדים שלנו התאקלמו. אבל אם אמשיך - זה יהיה רק במכבי חיפה. כמו שאמרתי, היו פניות ממועדונים אחרים ובדרך כלל אתה תמיד מקשיב להצעות, אבל אני אמרתי מלכתחילה שאני לא מעוניין לדבר עם קבוצות אחרות בישראל".

חוסה רודריגס, שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"אם אמשיך בישראל - זה יהיה רק במכבי חיפה". חוסה רודריגס/ברני ארדוב
"אתם יודעים שהיו לנו פציעות משמעותיות. אני לא יודע אם באר שבע הייתה מצליחה להחזיק עד הפנדלים אם היו לה פציעות כמו שלנו, אני חושב שלא"

איך אתה רואה את הסיכויים לזכות באליפות שלישית ברציפות? הקהל בטח מצפה גם שתעפילו לליגת האלופות.

"התשובה אצל ברק. אם הוא יקבל את מה שהוא מבקש זה יהיה אפשרי. צריך לתת לו מה שהוא מבקש, בלעדיו יהיה יותר קשה. קשה לזכות שנה אחרי שנה, אבל אם יתנו לו מה שהוא מבקש, מכבי חיפה תיאבק על כל התארים. מכבי חיפה מחויבת להילחם על כל התארים בכל עונה. אפשר להפסיד, אבל חייבים להתחרות עד הסוף בליגה, בגביע, בהכול. כמו שקרה לנו בגביע, שהפסדנו, אבל נאבקנו על זה עד הפנדלים".

יש הטוענים שחגיגות האליפות היו מוגזמות מדי וזה השפיע בגמר הגביע.

"לא מסכים עם זה בכלל. אתם יודעים שהיו לנו פציעות משמעותיות. אני לא יודע אם באר שבע הייתה מצליחה להחזיק עד הפנדלים אם היו לה פציעות כמו שלנו, אני חושב שלא. מעבר לזה, לבאר שבע זה היה הסיכוי היחיד לתואר. אנחנו באנו במטרה לנצח, אבל כשאתה זוכה בהכול זה הופך לקשה יותר. ראו את זה על כר הדשא. היה לנו גם חוסר מזל, זה היה משחק של 50:50 והשוער שלהם עשה את העבודה בפנדלים".

איך חווית את הזכייה של ריאל מדריד בליגת האלופות? חגגת כמו אוהד?

"כן, כי גדלתי שם ויש לי גם חברים בסגל הנוכחי. אני מאוד שמח בשבילם, אני חושב שזה המועדון הגדול ביותר בהיסטוריה של הכדורגל והם הוכיחו את זה פעם נוספת. אז חגגתי כמו אחרון האוהדים, כי יש לי שם חברים".

עם מי הבן שלך מזדהה יותר, עם מכבי חיפה או ריאל מדריד?

"מכבי חיפה, בלי שום ספק. אני מקצוען כבר 12 שנים וזה המועדון שבו קיבלתי את האהבה הגדולה ביותר ושהרגשתי הכי מזוהה איתו. ראשי המועדון היו איתי ועזרו לי בכל דבר, גל אלברמן מהיום הראשון מצא לי בית. הוא עושה עבודה מצוינת מהבחינה הזו. זה לא קרה לי אף פעם, ביום הראשון שלי בישראל כבר היה לי בית משלי. תמיד נאלצתי לגור בבתי מלון 15-20 ימים, וכל זה משמעותי מאוד לשחקן זר ולמשפחה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully