אנסו פאטי שחקן ברצלונה. Soccrates Images, GettyImages
אנסו פאטי שחקן ברצלונה/GettyImages, Soccrates Images

ולפאטי מזרח קדימה

24.10.2021 / 10:30

התמיכה מצד מסי גם בזמן השנה האבודה, ההתעקשות מאחורי החוזה החדש והבקשה בנוגע לחולצה מספר 10. הקאמבק המרגש של אנסו פאטי, הכובש הכי צעיר בתולדות הקלאסיקו, הוא התקווה של ברצלונה לשיקום המועדון

בסוף אוגוסט 2019, רגע אחרי שאנסו פאטי ערך את הבכורה במדי ברצלונה בגיל 16 ותשעה חודשים, ליאונל מסי פרסם בחשבון האינסטגרם שלו תמונה עם ילד הפלא שמיד הוכתר כדבר הגדול הבא. מעל 6 מיליון עוקבים אהבו את הפרגון הלבבי. "התרשמתי מהרגע הראשון שראיתי אותו", הסביר הפרעוש לאחר מכן.

מסי התלהב מהכישרון הצעיר וקיווה להמשיך לחנוך אותו. הוא חיכה שיתגבר על הפציעה הקשה ורצה להעביר לו את השרביט כפי שרונאלדיניו עשה איתו בעבר. בתחילת הדרך, עוד לפני שהסוכן הפורטוגלי ז'ורז'ה מנדש נכנס לתמונה, האח רודריגו מסי היה זה שניהל את ענייניו של פאטי. התמיכה הייתה טוטאלית גם בתקופת הפציעה. החיבור היה כן ואמיתי.

אבל החיים הם לא תמיד תכנית כבקשתך. גם אם אתה הכדורגלן הטוב בעולם.

seperator

מסי נפרד מברצלונה בקיץ שלא ברצונו והותיר חלל עצום. לא מדובר רק בכמויות השערים והבישולים או ביכולת שסחפה את בארסה לתקופה הכי יפה בתולדותיה. הוא היה הסמל, הפנים של המועדון, האיש שבזכותו באו אוהדים וגם שחקני רכש. פאטי לא יוכל להיות כל זה בן-רגע. גם לא תוך חמש שנים ומי יודע אם בכלל. ובכל זאת, הקאמבק שלו (וזירוז החתימה על החוזה החדש) נותן תקווה למועדון עמוס צרות שעדיין שרוי באבל.

ליאו מסי אנסו פאטי ברצלונה. רויטרס
טקס החניכה לא הושלם. ליאו מסי עם אנסו פאטי/רויטרס

רק באמצע השבוע הבא יחגוג פאטי את יום הולדתו ה-19. הוא השחקן הצעיר ביותר שכבש במדי ברצלונה, הצעיר ביותר שהבקיע בליגה הספרדית וגם בליגת האלופות ובנבחרת ספרד. את כל זה הוא הספיק לעשות לפני הפציעה הקשה בברך בנובמבר אשתקד, מול אותה בטיס שנגדה ערך את הבכורה באוגוסט 2019. ברצלונה הודיעה תחילה על שלושה חודשי היעדרות, לאחר הניתוח האריכו בחודש ובסופו של דבר כלל הליך השיקום לא פחות מארבעה ניתוחים וכמעט 11 חודשים מחוץ למגרשים.

בזמן שפאטי כבר ספר את הימים לקראת משחק החזרה, ברצלונה נקלעה לסערה. עזיבת מסי חשפה עד כמה עמוק הבור שהותירה ההנהלה הקודמת, הקבוצה נראתה פתטית בפתיחת העונה ובעיקר בליגת האלופות והשאלה הייתה רק כמה יעלה לפטר את רונאלד קומאן. ואז, לפתע, התגלה אורו בקצה המנהרה. "אל פיבה דה אורו" (ילד הזהב), אם תרצו.

ברצלונה מודל 2021/22 נמצאת בעיצומה של בניית הקבוצה הגדולה הבאה. את מה שהתחיל פדרו בעונה שעברה, ממשיך כעת גאבי בן ה-17. לשניים האלה יש את הפוטנציאל להיות גרסה מעודכנת של צ'אבי ואנדרס אינייסטה. רונאלד אראוחו אמור להיות ג'רארד פיקה של לפני עשור. אבל עם כל הכבוד לשלושתם, ולצעירים אחרים שיכולים לפרוץ מהסגל הנוכחי או מלה מאסיה, כדי להיות ה-פנים של ברצלונה ביום שאחרי מסי, צריך מספרים. ואת זה יכול לספק רק פאטי.

ב-50 הדקות הראשונות שלו העונה, פאטי הבקיע שני שערים בבעיטות מחוץ לרחבה. נזכיר שוב, זה קרה אחרי פציעת ברך קשה והיעדרות ממושכת. כמעט שנה, וכאילו דבר לא השתנה. עדיין אותו סופרסטאר בהתהוות. במקרה שלו איש לא דיבר על צורך בזמן כדי להסיר חלודה. עד היום שחקן הכנף שנולד בגינאה-ביסאו בעט 22 פעמים לשער בלה ליגה, ב-34 משחקים (מתוכם 18 בהרכב) וכבש 13 שערים. כמעט 60 אחוזי הצלחה, למרות השנה האבודה, והכי הרבה שערים במדי ברצלונה לפני גיל 19 (לבויאן קרקיץ' היו 12, למסי 7). אז מה הפלא שהכוונה היא להציבו בחוד בקלאסיקו?

אנסו פאטי שחקן ברצלונה עם מאמנו רונאלד קומאן. Soccrates Images, GettyImages
על הדרך גם הציל את המאמן שלו מפיטורים. אנסו פאטי עם רונאלד קומאן/GettyImages, Soccrates Images

החיבור של היהלום עם הסוכן מנדש הלחיץ מאוד את ברצלונה, בטח במצבה הנוכחי מבחינה כלכלית ותדמיתית. היו פלרטוטים מכיוון הפרמיירליג, על פי "אל מונדו" גם הצעת ענק של פריז סן ז'רמן שהייתה מוכנה לתת מענק חתימה בסך 30 מיליון יורו, עוד לפני שכר של 15 מיליון לעונה. אבל פאטי הבהיר מראש לסוכנו: "רק בארסה".

ברצלונה קיוותה לסיים את המשא ומתן עוד לפני הקלאסיקו ועמדה ביעד. מיד אחרי הניצחון הדחוק 0:1 על דינמו קייב, שהחייה את סיכויי הקבוצה בליגת האלופות, פאטי נכנס למשרדי המועדון כדי לחתום רשמית על חוזה עד 2027, כולל סעיף "אנטי שייח'ים" (סעיף שחרור בגובה מיליארד יורו, כמו פדרי). השכר, על פי ההערכות, יעמוד על כ-10 מיליון יורו נטו לעונה. פחות מאשר היה מקבל בפ.ס.ז', אבל כמו המנטור מסי, גם הוא העדיף את ברצלונה.

"היו הצעות אחרות, אבל הייתי ברור לגבי הרצונות שלי", אמר פאטי לאחר החתימה. "החלום שלי תמיד היה להצליח בברצלונה. מסי? אף אחד לא יוכל להשתוות אליו או לשחזר את מה שעשה. לי יש דרך משלי לעבור".

אנסו פאטי שחקן ברצלונה עם החולצה מספר 10. Soccrates Images, GettyImages
ביקש רשות מהקפטנים לפני שלקח את החולצה. אנסו פאטי עם המספר 10/GettyImages, Soccrates Images

ההתמדה של פאטי גם ברגעים הקשים מחוץ למגרש, כשנאלץ להמתין עוד ועוד עד לקבלת האישור הסופי, והצורה החלקה והמיושבת בה חזר, הפתיעו רבים. "הבגרות שלו מפתיעה, היכולת לשלב בין רגעים שהוא מתפרץ לרגעים שהוא נינוח", אמר חורחה ולדאנו, שחקן ומאמן ריאל מדריד בעבר. "כשאני רואה דברים כאלה אצל שחקן צעיר, אני מבין שצריך להתייחס אליו ברצינות".

מי שכלל לא הופתע הוא מאמנו הראשון באקדמיה של ברצלונה. "אחרי אחד הטורנירים הראשונים שלו, אנסו נסע לבדו ברכבת בחזרה לסביליה ובדרך שלח לי הודעה", סיפר השבוע ל-AFP המאמן מארק סרה. "הוא כתב שהוא מצטער ששיחק כל כך גרוע ושזה לא יקרה שוב. הוא היה רק בן 10. כל כך בוגר ונחוש".

יש הסבורים כי פאטי קיבל מהר מדי את החולצה מספר 10 ושהיה כדאי להמתין לקיץ או לפחות לחתימה על החוזה החדש לפני מהלך ההכתרה הזה. אבל זו לא הנחתה של המועדון אלא עוד הוכחה לבגרות של הטאלנט הצעיר. פאטי רצה את החולצה של מסי ואפילו ביקש רשות מארבעת הקפטנים (ג'רארד פיקה, סרג'יו בוסקטס, סרג'י רוברטו וג'ורדי אלבה) לפני ביצוע הצעד שכמובן הוסיף עוד כמה קילוגרמים לעול שהוא נוטל על גבו כעת.

האם זה היה צעד נמהר או שמא מתבקש? חובת ההוכחה על פאטי. בינתיים, בדקות הספורות שקיבל מאז החזרה למגרשים, הוא הדליק את ברצלונה הכבויה ושינה לחלוטין את האווירה וגם את הציפיות. המפגש הראשון העונה עם ריאל מדריד, בדיוק שנה אחרי שהפך לכובש הכי צעיר בהיסטוריה של משחקי הקלאסיקו, עשוי להתברר כתחנה משמעותית בדרך להכתרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully