וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הספורט היפני אישר: האולימפיאדה תיערך ללא אוהדים

עודכן לאחרונה: 13.7.2021 / 8:53

בעקבות העלייה בנדבקים ביפן וההכרזה של טוקיו כאזור חירום, ועל רקע המתיחות הפוליטית במדינה, הממשלה החליטה על איסור כניסה של צופים למשחקים. במקביל: הספונסרים ממשיכים לברוח

הצגת הבגדים הרשמיים של המשלחות האולימפית והפראלימפית לטוקיו/צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: טל רזניק

דרמה ביפן: שר הספורט אישר היום (חמישי) כי האולימפיאדה הקרובה תיערך ללא קהל. ראש הממשלה הכריז הבוקר באופן רשמי על מדיניות חירום בטוקיו בעקבות הקורונה - וכל זאת 15 ימים בלבד לפני פתיחת המשחקים - ואחריו הגיע שר הספורט טמאיו מרוקאווה, עם ההודעה המדוברת. "זה מצער מאוד שהאולימפיאדה תיערך במתכונת מצומצמת מאוד, לאור התפשטות הקורונה", אמר נשיא המשחקים האולימפיים סייקו השימוטו. "אני מתנצל מאוד בפני כל מי שרכש כרטיסים".

ראש הממשלה יושיהידה סוגה כבר הודיע שיפן מתכננת צעדים חדשים בניסיון לעצור את התפשטות מגיפת הקורונה במדינה, והיום, כאמור, הבהיר על מצב חירום בטוקיו שהוביל למגבלות נוספות.

יוקי פורוסה, פרוספור מאוניברסיטת קיוטו שעובד בצמוד לממשלה, אמר: "אני כמובן תומך בהחלטה לקיים את האולימפיאדה ללא אוהדים, אבל החששות עדיין גדולים: יש לנו אירוע ספורטיבי ענק, חגים וחופשות".

אדם אוחז בפניו בתסכול על רקע הלוגו של המשחקים האולימפיים, טוקיו 2020. רויטרס
נראה שאין ברירה. טוקיו מאוכזבת/רויטרס

מומחי רפואה ביפן ובעולם כולו טענו כבר תקופה ארוכה שלאור המצב הנוכחי ביפן, הדבר הנכון לעשות הוא איסור מוחלט של כניסת קהל למשחקים, על רקע העלייה במספר הנדבקים, חופשת הקיץ במדינה וההערכה שבמקרה שיהיו 2,000 נדבקים ביום ייווצר עומס על בתי החולים וייגמרו המיטות למתאשפזים. גם דעת הקהל ביפן בעד מהלך שכזה, כשרבים מביעים חשש שהמשחקים יציתו גל חדש של הדבקות והתפשטות של זנים חדשים.

כידוע, המשחקים כבר נדחו מהשנה שעברה בגלל הקורונה. השנה המארגנים הודיעו על שורה ארוכה של מגבלות - כולל איסור מוחלט לכניסה של אנשים מחוץ ליפן, הגבלה של עד 50 אחוז מהכמות המקסימית של קהל והגבלה של מקסימום 10,000 איש באצטדיונים הגדולים. עם זאת, על רקע המצב במדינה ודעת הקהל, בממשלה הודו: "מבחינה פוליטית, למנוע כניסה קהל זה כבר משהו שהוא בלתי נמנע עבורנו". בהמשך השנה אמורות להיערך בחירות ביפן, ופרשנים פוליטיים העריכו שההתעקשות של הממשלה לאפשר כניסת קהל עלולה להיות מכריעה, ולעלות למפלגה של סוגה באיבוד השלטון. כבר עתה מדובר באירוע כושל מבחינת היפנים, שעומד לעלות למדינה בהפסד של מיליארדי דולרים.

אומנם באופן יחסי יפן לא נפגעה קשות מהקורונה (800 אלף נדבקים, כ-14 אלף מתים), אבל בימים האחרונים חלה שוב עלייה בהדבקות במדינה, הכי הרבה מאז תחילת חודש מאי.

חוסר הוודאות סביב המשחקים גם גרם לנזק כספי נוסף ומתמשך: שורה ארוכה של ספונסרים החליטו לבטל את התמיכה שלהם במשחקים, כשהם מביעים תסכול מ"ההחלטות ברגע האחרון" של המארגנים. המהלך (של חברות כמו Canon, לדוגמה) הוא חלק מחשש לפיו "ההתקשרות עם המשחקים תגרום לחוסר אהדה" כלפי החברות, לאור העובדה שכעת יש אווירה לא חיובית סביב המשחקים ביפן. כחלק מהנסיגה של החברות מדווח גם על ביטולים של מסיבות ואירועים, קניית תאים מיוחדים לצפייה וכו'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully