וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נותנים לנו 50 אחוז למדליה, אנחנו מודעים למה שקורה סביבנו"

23.6.2021 / 12:30

טל אראל ואסף לוינגרט לא מנמיכים את הציפיות מנבחרת הבייסבול הישראלית באולימפיאדה: "אנחנו ברמה של כל הנבחרות". 45 שנה אחרי הופעתה האחרונה של נבחרת כדור ישראלית במשחקים האולימפיים, הקאמבק יסתיים עם הופעה היסטורית על הפודיום?

גיבושון של הוועד האולימפי לקראת אולימפיאדת טוקיו/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: ליר שפיגלר

"אני מאחל לנו שאחרי האולימפיאדה יהיה לנו עוד ריאיון איתך", יורה טל אראל. "ושהוא יהיה ריאיון שמח במיוחד". האמת אופטימיים חברי נבחרת הבייסבול של ישראל לאולימפיאדת טוקיו. אם יש הימורים, הם מציעים שתספרו אותם. טל אראל ואסף לוינגרט הם מהישראלים הבודדים בנבחרת הזו שתטוס בעוד חודש לטוקיו ותייצג את ישראל באולימפיאדה. זה כמעט בלתי נתפס שזה קורה. 45 שנה עברו מאז הפעם האחרונה בה היתה לישראל נבחרת כדור. מונטריאול 1976 היתה הפעם האחרונה שבה שלחנו נבחרת כדורגל ומאז יוק.

ניסינו כדורגל, ניסינו כדורסל. גם כדורעף. שום דבר לא הלך. אם רוצים להבין איך המשלחת הישראלית לאולימפיאדה שתיפתח בדיוק בעוד חודש, גדלה והכפילה את מספר נציגיה לעומת אולימפיאדת ריו, ההסבר העיקרי מגיע מכיוון נבחרת הבייסבול שתהיה אחת מבין שש בלבד שיתחרו בטוקיו. נבחרת ישראל שובצה לבית אחד עם ארצות הברית ודרום קוראה. כל השחקנים משחקים בליגות השונות בארצות הברית.

טל אראל (מימין) עם אסף לוינגרט שחקני נבחרת ישראל בבייסבול. שלומי גבאי
מנצלים את הזמן בישראל כדי לקדם את הענף. טל אראל עם אסף לוינגרט/שלומי גבאי

טל אראל ואסף לוינגרט הם שניים משחקני הנבחרת שחיים בישראל. טוב, גם הם רוב הזמן בארצות הברית כי בארץ הבייסבול הוא למשוגעים בלבד לענף והרמה לא מספיק גבוהה. אראל הוא בן 25 מגבעתיים ולוינגרט בן 23 ממושב תימורים בדרום. בשבוע שעבר כשהמשלחת האולימפית של ישראל התכנסה לגיבושון של הרצאות במכון וינגייט אראל ולוינגרט הגיעו במיוחד עם נשיא האגודה הישראלית לבייסבול פיטר קורץ. כדי להגשים חלומות תמיד צריך שיהיה מישהו עם חזון ולקורץ היה את זה. כשכולם סביבו גיחכו, הוא האמין ובעוד חודש בטקס הפתיחה בטוקיו, הוא יוכל להגיד שהוא עשה את זה.

חזרה לאראל וללוינגרט. הם מנצלים את הימים האלה בארץ כדי להיות עם המשפחות ובעיקר לקדם את הענף. "כרגע רוב השחקנים היהודיים בארצות הברית משחקים בקבוצות שלהם ובליגות שלהם ולכן הם שם ואנחנו כאן כי הליגות שלי ושל אסף הסתיימו ולכן אנחנו כאן לחוויה האולימפית ולהתאמן וכמובן כדי לקדם את ענף הבייסבול כמה שיותר".

אז מתי תתאחדו עם הנבחרת?

לוינגרט: "בשבעה ביולי נטוס לניו יורק למחנה האימונים של הנבחרת. נהיה שם בערך שבועיים בהם נשחק לא פחות מעשרה משחקים ואז נטוס לטוקיו ונתחיל להתכונן שם".

עוד בוואלה!

היסטוריה: נבחרת ישראל בבייסבול העפילה לאולימפיאדת טוקיו

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת ישראל בבייסבול. Matt York, AP
"אנחנו מסוגלים להרבה". שחקני נבחרת ישראל/AP, Matt York

אתם סיפור מרכזי כי מאז 1976 לא היתה לישראל נבחרת כדור באולימפיאדה ופתאום אתם הגעתם.

אראל: "אנחנו מודעים לכל מה שקורה סביבנו. לציפיות ולרחשים. אנחנו יודעים לאיזו סיטואציה אנחנו נכנסים. נהיה בבית אחד עם ארצות הברית ודרום קוריאה ואנחנו מתכוננים היטב. אנחנו יודעים מה היכולות שלנו. אנחנו מסוגלים להרבה ואני מבטיח שנראה את זה בטוקיו".

אנחנו לא יודעים הרבה עליכם וגם לא על בייסבול.

לוינגרט: "נותנים לנו 50 אחוז למדליה וזה יפה. הנבחרת הזו מאוד חזקה ולדעתי אנחנו ברמה של כל הנבחרות. נעשה את הכי טוב שלנו ואני מאמין שיש לנו סיכוי מאוד טוב להצליח ביפן".

איך הגעת לבייסבול אסף?

"ראיתי בייסבול בטלוויזיה. באותו זמן שיחקתי כל ספורט שרק יכולתי ואמרתי לאמא שלי שאני רוצה גם בייסבול. היא אמרה לי ללכת לחפש באינטרנט איפה יש בייסבול בישראל. היא היתה בטוחה שלא אמצא דבר ושארד מזה אבל אני מצאתי בייסבול בקיבוץ גזר והתחלתי לשחק. אחרי זה עברתי לשחק בתל אביב וצורפתי לנבחרת ועכשיו אני פה".

טל אראל שחקן נבחרת ישראל בבייסבול. Matt York, AP
"אני מכוון את שאר הקבוצה". טל אראל/AP, Matt York

תכינו אותנו למשחק עצמו.

אראל: "כולם בארץ מכירים כדורגל וכדורסל. בייסבול זה שונה. על המגרש עצמו יש רק תשעה שחקנים, אבל בקבוצה הסגל הרבה יותר גדול ורחב. יש פיצ'רים שאלה הזורקים. זריקת הכדור היא פעולה לא טבעית של הגוף ולכן היא גם מאוד מעייפת. שחקן שזורק 30 או 40 פעם במשחק, יזדקק אחרי משחק לכמה ימי מנוחה כי אחרת סיכוייו להיפצע גבוהים מאוד. כשאתה יוצא לשחק באולימפיאדה או בטורניר אתה צריך הרבה פיצ'רים כי יש הרבה משחקים. הסגל של הקבוצה מתחלק בין הזורקים לבין שחקני השדה שרצים מתחנה לתחנה שהם גם אלה שחובטים באלת הבייסבול".

אז מה תפקידך בכוח טל?

אראל: "אני התופס. זה עם המסיכה. זה שמדבר בסימנים עם הזורק. אני גם מכוון את שאר הקבוצה היכן לעמוד ואילו מהלכים הולכים להיות".

מפחיד להיות זה עם המסיכה, לא?

"אה, מתרגלים".

בייסבול ישראלי. Ariel Schalit, AP
כבר מתרגשים מהאולימפיאדה/AP, Ariel Schalit

לא מעט ישראלים מסומנים כמי שיכולים להביא מדליה מטוקיו. לינוי אשרם בהתעמלות אמנותית וארטיום דולגופיאט בהתעמלות קרקע מעוררים הרבה תקוות גם בשל העובדה שבוועד האולימפי הישראלי כבר רוצים מדליה בענף שטרם הביא פודיום ממשחקים אולימפיים ומההתעמלות אין לנו עדיין דבר. אבל לצד שני המתעמלים, הג'ודוקא שגיא מוקי או הגולשים קטי ספיצ'קוב ויואב כהן, יש לישראל עוד מה למכור.

אם תגיע מדליה מהבייסבול, זה אולי יפתיע רבים אבל כנראה לא את השחקנים עצמם שמשדרים ביטחון ואמונה שהם יכולים לבוא מלמטה ולקחת את כל הקופה. "תזכור שאנחנו נעשה עוד ריאיון אחרי טוקיו", יורה אראל לפני סיום. "אנחנו מתכוונים לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully