וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלו, זה רדיו? מברשת השיניים הזאת מביאה בשורה חדשה. בדקנו אותה

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 12:35

אתם אולי רגילים לצחצח שיניים במברשת חשמלית, אבל Toothwave של החברה הישראלית Silk'n עובדת על תדר רדיו ועל פי מחקרי מפתחיה היא היחידה בעולם שמפחיתה אבנית. היינו חייבים, כמובן, לבדוק

מבשת שיניים Toothwave. יחצ,
מסקרן. זה באמת עובד? מברשת Toothwave/יחצ

כמה זמן אתם משתמשים במברשת שיניים חשמלית? חלקכם עושים את זה במשך שנים, אחרים הצטרפו רק לאחרונה לטרנד ויש את אלה שנאמנים עדיין למברשת הידנית הישנה והטובה. בהתחשב בכך שגרסה מוקדמת למברשת החשמלית נמצאת איתנו כבר משנות ה-30 (כן, כן), אפשר להניח שהיא דיירת קבע בהרבה מאוד בתים. לפחות בארצות הברית זה מוכח - למעלה מ-130 מיליון איש, יותר משליש מהאוכלוסייה, משתמשים במברשת חשמלית.

עד כה המברשת החשמלית שהכרנו הייתה שטנץ אחד, אבל כעת הוציאה חברת Silk'n הישראלית פיתוח טכנולוגי מעניין - Toothwave, מברשת חשמלית המתבססת על תדר רדיו. יורם שדה ובנצי לוי, המנכ"לים המשותפים של החברה, פיתחו מספר פטנטים בתחום האסתטיקה והיגיינת הפה שאושרו לשימוש על ידי ה-FDA. ה-Toothwave הוא האחרון שבהם - והוא מסקרן מאוד.

להסיר אבן בלי טיפול מקצועי?

באנרגיית תדר רדיו - RF נעשה שימוש נרחב בתחום הרפואה. לפני חמש שנים נתקל בנצי לוי באפקט חיובי בסביבת הפה. הוא בדק את האפשרות להשתמש ב RF באופן ממוקד לטיפול בנושא האבנית, משום שאבנית היא צורך שלא מקבל מענה ברמה של מברשת שיניים או כל טיפול ביתי אחר. ישנן מברשות שמטפלות בצורה טובה בפלאק וכתמים, אך האבנית עדיין מצטברת ונדרש טיפול מקצועי כדי להסירה. החברה ערכה מספר ניסויי מעבדה, בהם התקבל אישור לרושם הראשוני - טכנולוגיית RF אכן מאטה הצטברות אבנית ומפחיתה אבנית קיימת. החברה ביצעה ניסוי בתנאים זהים עם מברשת שיניים חשמלית הפועלת על עיקרון מכני וללא RF. תוצאות הניסוי העידו שלא חל שינוי במצב האבנית. כשהתבהר כי התוצאות חד-משמעיות, הוחלט לייצר את המוצר, להעמיד אותו לבדיקת ה FDA ולהביא אותו לשוק עם האישורים הנדרשים.

למברשת שלושה מצבי עוצמה. בראשה מוטמעות שתי אלקטרודות וביניהן מחסום סיליקון. עם הפעלת ה-RF במברשת, זרם חליפין בתדר הרדיו עובר לתוך משחת השיניים ומניע את המולקולות הטעונות הנמצאות במשחה. התנועה הזו יוצרת זרם של מולקולות טעונות בריכוז גבוה יחסית הזורמות על פני השן, מערערות את יציבות הקשרים האלקטרוסטטיים שמחזיקים את האבנית, והאבנית אמורה להתפרק בהדרגתיות ובעקביות עם כל שימוש. רסיסי האבנית נשטפים החוצה עם מי השטיפה.

התחושה הראשונית עם השימוש במברשת מאוד מוזרה. לא מדובר במגע הקונבנציונלי שאליו התרגלתם מהמברשת הסטנדרטית. המגע מאוד רך ובמהירות איטית ובינונית גם נעים. במצב המהיר היא מדגדגת מאוד, לפחות בהתחלה, אבל בהמשך מתרגלים. הצליל שלה מזכיר במשהו את הזמזום המעצבן שבו נתקלים בקליניקות אסתטיקה ובמרפאות שיניים - פחות גס ומתכתי מהמברשת הרגילה, אבל יותר דק ומעצבן. לי הוא עשה בהתחלה ויברציות רעות, אבל הבנתי שבסופו של דבר מדובר בראש היצירתי שלי, שנוטה לקחת שטויות כאלה לאקסטרים, אז אל תתנו לזה להפריע לכם.

למגע הרך, לעומת זאת, יש משמעות עצומה ומוחשית. החניכיים שלי רגישים ובשל כך אני משתמש לאורך השנים במברשות Sensitive. המברשת של Toothwave היא מגה-מגה רכה ולפיכך הרבה יותר ידידותית לחניכיים שדורשים מגע עדין. את התוצאה הראשונית הרגשתי מיד: הקלה ותחושה נעימה בזמן השימוש.

האם באמת המברשת מפחיתה את כמות האבנית? בחברה טוענים כי "שימוש יומיומי ב-ToothWave מפחית אבנית קיימת ומאט את הצטברותה. בנוסף, המברשת מפחיתה כתמים הנמצאים על פני השן, מבהירה את גוון השיניים כשהיא מקרבת אותן לגוון המקורי ומסייעת בשיפור המראה האסתטי של המשתמשים".

כל אלה הם אלמנטים שייבחנו עם הזמן. שימוש בן חודש במברשת בוודאי שאינו יכול לקבוע זאת, ולא אוכל לומר לכם שניתן לראות שאריות אבנית נשטפות, אבל הביקור הבא אצל השיננית יוכל לתת אינדיקציה מסוימת לפי מידת הנזיפות שלה. זה המקום לציין שאין נקודת זמן לאורך השנה שבה אני מרגיש כל כך מבויש, כנוע וקטן כמו בביקור אצל השיננית. הטפות המוסר והנזיפה על החוט הדנטלי משטחות את הביטחון העצמי לרמת אפס, כך שאם היא תגיד לי "וואו, יש לך פה מושלם, באיזו מברשת אתה מצחצח?" או לכל הפחות לא תזכיר באף חלק של הביקור את המילה "למה?", מבחינתי החבר'ה של Silk'n ראויים לפרס נובל לשלום.

שיננית. ShutterStock
אם זה יצליח למנוע מהשיננית לשאול אותנו "למה" - הממציאים ראויים לפרס נובל/ShutterStock

אז אי אפשר לקבוע בשלב זה כמה המברשת באמת יעילה בהפחתת האבנית, אבל דבר מעניין אחד היא כן עשתה: היא הצליחה לגרום לי לצחצח יותר זמן. משך הצחצוח המומלץ עומד על כשתי דקות או לכל הפחות 90 שניות, אבל רובכם מפסיקים אחרי 30 שניות (די, נו, אל תצאו שקרנים, 45 שניות הן השיא שלכם). במברשת הזאת אני תמיד מגיע לדקה ואולי קצת יותר. המגע הרך מעודד את הגברת זמן הצחצוח, וזה לכשעצמו לא עניין של מה בכך.

הגענו לחלק של העלות והתחזוקה. שוק מברשות השיניים בישראל הסתכם ב-2020 בכ-163 מיליון שקל, מתוכם כ-61 מיליון הוצאו על מברשות שיניים חשמליות ונטענות, אולם רק 6 אחוזים היו מברשות פרימיום, שמחירן גבוה מ-400 שקל. ה-Toothwave מצוידת בסוללת ליתיום פנימית ונטענת באמצעות בסיס הטענה קומפקטי. היא עמידה למים, מתאימה לשימוש במקלחת ובאמבטיה ומצוידת בטיימר חכם לצורך תזכורת. זמן פעולתה בהטענה בודדת מגיע לשבועיים. מחיר למארז הכולל את גוף המכשיר, שני ראשי מברשת, קטן וגדול, בעלי סיבים רכים במיוחד, כבל טעינה USB, מתאם לחשמל ובסיס טעינה עומד על 990 שקל עם אחריות לשנתיים. במקרה שצריך להחליף, שני ראשי מברשת מתחלפים עולים 90 שקל באתר המותג, ברשתות הפארם המובחרות ובחנויות פרטיות.

המחיר, כפי שהבנתם, גבוה מהממוצע. האם זה משתלם? בהנחה שהמברשת הזאת אכן מפחיתה אבנית (ושוב - בחברה טוענים שהמחקרים מגבים, ובכך נסתפק בשלב זה) התשובה בהחלט חיובית. בעיות שיניים יכולות להיות צרה צרורה ככל שמתבגרים ו-990 השקלים שתשלמו כעת יכולים להתברר כחיסכון עצום להמשך. עם זאת, מדובר במברשת שרק יצאה לשוק ואין עדיין מספיק מידע מצד המשתמשים, מה עוד שלא לכל אחד יש בכיסו את הסכום הזה. ובכל זאת, מדובר בהתנסות מעניינת, או במקרה הגרוע לא מזיקה. העובדה שמשך זמן הצחצוח שלי עלה כבר מהווה יתרון עצום לכשעצמו. אם יש בכיסכם את הפרוטה, ההימור הזה משתלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully