וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוגי לב יעזוב את נבחרת גרמניה אחרי היורו, קלופ: "אני לא מועמד לתפקיד"

עודכן לאחרונה: 9.3.2021 / 15:58

המאמן שהוליך את המנשאפט לזכייה במונדיאל החליט לעזוב שנה לפני תום חוזהו. מאמן ליברפול הכחיש שיחליפו: "אעמוד בחוזה שלי בליברפול"

שחקני נבחרת גרמניה אחרי הזכייה במונדיאל/צילום: ענבל מנור, עריכה: גדי וינסטוק

עכשיו זה רשמי: יואכים לב יעזוב את תפקידו כמאמן נבחרת גרמניה אחרי היורו. לב, שהוליך את המנשאפט לזכייה במונדיאל בברזיל ב-2014, יסיים את חוזהו בשנה הבאה, אך הודיע לראשי הנבחרת שהוא יעזוב מיידית אחרי היורו הקרוב בקיץ. לב הוא המאמן השני של נבחרת גדולה שיעזוב אחרי היורו, כמו גם רוברטו מאנצ'יני שהודיע שלא ימשיך בנבחרת איטליה מעבר ליורו הקרוב.

"קיבלתי הזדמנות לעבוד עם הכדורגלנים הכי טובים במדינה במשך קרוב ל-17 שנה ולתמוך בהתפתחות שלהם", אמר לב, "היו לי ניצחונות גדולים וגם הפסדים כואבים, אבל מעל הכול - רגעים קסומים ונהדרים, לא רק הזכייה במונדיאל".

מאמן נבחרת גרמניה יואכים לב. Javier Montano, GettyImages
ייפרד רשמית בקיץ. יואכים לב/GettyImages, Javier Montano

לב הוליך כאמור את גרמניה לזכייה במונדיאל, אך מאז חלה נסיגה גדולה בנבחרת הגרמנית, שכשלה כישלון חרוץ במונדיאל שלאחר מכן ואפילו לא צלחה את שלב הבתים ונכשלה גם בליגת האומות. לב מאמן את גרמניה מ-2006 אחרי ששימש במשך שנתיים כעוזרו של יורגן קלינסמן ונחשב לדמות מפתח בהצלחה היחסית במונדיאל הביתי.

לפני שהצטרף לצוות של קלינסמן בנבחרת גרמניה, לב אימן בין היתר את שטוטגרט, פנרבחצ'ה, קרלסרוהה, טירול אינסברוק ואוסטריה וינה. הוא הוביל את שטוטגרט לזכייה בגביע הגרמני ולגמר גביע אירופה למחזיקות גביע ב-1998, הצעיד את אינסברוק לזכייה באליפות אוסטריה ב-2002 וזכה עם אוסטריה וינה בסופר קאפ מקומי ב-2003.

המועמד המוביל להחליף את לב הוא יורגן קלופ, למרות שיש לו חוזה בליברפול עד קיץ 2024. במועדון האנגלי כמובן ישמחו להשאיר את קלופ, אך הכישלון היחסי בעונה הנוכחית עשוי לגרום לו להתפתות להצעה מהנבחרת ולנסות לשקם אותה אחרי ארבע שנים רעות.

היום הכחיש קלופ את מועמדותו. "באופן מובן, לא אהיה פנוי למשרת מאמן נבחרת גרמניה בקיץ. יוגי לב עשה עבודה יוצאת מהכלל, ואני משוכנע שההתאחדות הגרמנית תמצא פתרון טוב. אני בכל מקרה לא אוכל לקחת את התפקיד, כי אני חתום לשלוש שנים נוספות בליברפול. זה עד כדי כך פשוט - כשאתה חותם על חוזה, אתה מקיים אותו. זה מה שעשיתי במיינץ ובדורטמונד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully