וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי באב"ד: "הפקידים התבלבלו. כשקבעו משהו שלא התאים, הם החליטו לטנף"

24.1.2021 / 13:48

דן אנד ברדסטריט קיימה הבוקר את פורום שוק ההון השנתי, במעמד בכירי הענף, ומנכ"ל משרד האוצר לשעבר תקף: "אלו דברים שפקידות הייתה עושה חדשות לבקרים ונוצר משבר אמון בין הדרג המקצועי למדיני". על היעדר התקציב: "הממשלה התעסקה במיליון דברים אחרים"

בווידאו: נתניהו ואדלשטיין על אפשרות להארכת הסגר/צילום: לע"מ

דן אנד ברדסטריט קיימה הבוקר את פורום שוק ההון השנתי, במעמד בכירי הענף. אפרת שגב, סמנכ"ל דאטה ואנליזה דן אנד ברדסטריט, פתחה את הפורום: "אין ספק שהטלטלה שחווה המשק הישראלי ב-2020 תלווה אותנו עמוק לתוך 2021. ההתכווצות המתונה בתוצר נבעה בעיקר מחוסנה של תעשיית ההייטק הישראלית, בעוד שענפים רבים נפגעו דרמטית והביאו לסגירת מס' שיא של עסקים".

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר שי באב"ד היה הדובר הדומיננטי, ומתח ביקורת על "פקידי" האוצר קרן טרנר ושאול מרידור, שהתראיינו ב"עובדה" ביום חמישי: "'הפקידים' התבלבלו. בכל פעם שהשר יקבע משהו שלא מתאים לנו, אנחנו נמסמס, נטרפד ונטנף. אלו דברים שפקידות, במיוחד באוצר, הייתה עושה חדשות לבקרים ונוצר משבר אמון חמור בין הדרג המקצועי למדיני. בסופו של דבר, הדרג המדיני החליט למדר את הדרג המקצועי. הייתי מצפה שיפנו בטענות החמורות ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה ולא יעשו סיבוב בתקשורת. זה מחובתם ולא מזכותם".

באב"ד המשיך במתקפה: "ראו לדוגמא את בר סימן טוב, שהיה סופר דעתן ויחד עם זאת קיבל מראש הממשלה אמון גדול, יישם החלטות ודחף למדיניות. הכוח שלו נבע מאחר שהוא הבין את תפקידו, כל הדיונים בין הדרג הפוליטי למקצועי נעשו בדלתיים סגורות".

שי באבד מנכ"ל משרד האוצר בראיון לוואלה!NEWS. רוני כנפו
לא נשאר חייב. באב"ד/רוני כנפו

הוא התייחס גם למשבר התקציב: "זו פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שאין תקציב מדינה מזה כשנתיים, מה שמוביל להיעדר סדרי עדיפויות, מבחינת מערכת הבריאות, ביטחון ועוד. יתרה מכך, אנחנו במשבר הכלכלי הגדול שידעה המדינה ואף אחד לא נותן את הדעת לכך, אין הסתכלות ארוכת טווח. הסיטואציה הנוכחית היא הלכה למעשה שאין תקציב וסדרי עדיפויות ואין רפורמות מבניות או אסטרטגיית יציאה מהמשבר. אנחנו אזרחי המדינה משלמים מחיר. בלתי מתקבל על הדעת שבתקופה כזו אין תקציב, זה לא נכון ולא בריא וגורם נזק לכלכלת ישראלי. הייתה כאן ממשלה שהייתה אמורה להעביר תקציב, לטפל בקורונה זה אומר גם לטפל בתקציב. במקום זה ראיתי אותם מתעסקים במיליון דברים אחרים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"הייפ ההנפקות - מעבר למה שצפינו"

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות: "קרו שני שינויים טקטוניים במהלך השנה האחרונה שתומכים בעליית אינפלציה בעולם. הראשון הוא שהממשלות הזרימו כסף למשקי הבית בהיקף שלא נרשם מאז השנים שלאחר מלחמת העולם השנייה. השני הוא שהבנקים המרכזיים שינו תפיסה ואומרים לנו שהם לא מתכוונים להעלות ריבית, אלא אם ממש, אבל ממש, לא תהיה להם ברירה. השילוב של שני כוחות אלו צפוי לדחוף את האינפלציה בעולם כלפי מעלה. בנוסף, כשיחס החוב לתוצר של ארה"ב מתקרב ל-150%, יש אינטרס ברור לתת לאינפלציה לזנק. זהו יחס חוב שאי אפשר לצמצם דרך מדיניות אחראית אלא רק דרך שחיקה שלו על ידי אינפלציה".

טל קדם מנכ"ל הראל פיננסים: "הסיכוי לתיקון של 10% בסקטורים מסוימים עלה אחרי העליות החדות וקפיצת המכפילים - ב-2021 חשוב יהיה לבחור את הסקטורים הנכונים. ב-2021 לא נכון יהיה לשאול אם אנחנו בשוק דובי או שורי - אלא אם בחרנו את הסקטורים הנכונים. כלכלה ירוקה ו-ESG אלה המגמות לשנים הקרובות וחשוב שנהיה שם כבר עכשיו, בתחילת הדרך של ביידן".

אפרת שגב. ניב קנטור,
טלטלה שתלווה אותנו הרבה זמן. אפרת שגב/ניב קנטור

עו"ד אילנית לנדסמן יוגב, שותפה ומנהלת תחום שוק ההון במשרד הרצוג פוקס נאמן התייחסה לנושא ההנפקות: "היו ב-2020 שתי מגמות חשובות בשוק ההון, ראשית, היה הייפ של הנפקות, הרבה מעבר למה שצפינו. ההנפקות הפכו להיות יותר ויותר גלובליות כניסה של משקיעים בינלאומיים לבורסה בתל אביב, והשני הוא השימוש בהצעה לא אחידה, כלומר באמצעות הזמנות, בבוק, ולא באמצעות מכרז כמו שהיה נהוג קודם. היו כבר כמה וכמה הנפקות כאלה, ויש עוד לא מעט בדרך".

  • עוד באותו נושא:
  • שי באב"ד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully