וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשך עשור היא טפלה האשמת שווא על בן הזוג. בית המשפט סגר את החשבון

12.10.2020 / 12:15

אישה טענה במשך עשר שנים כי בן זוגה לשעבר פגע מינית בביתם המשותפת, אך לאורך שנים סירבה לשתף פעולה עם בדיקת מסוכנותו. אחרי שורת ערעורים בית המשפט שם לפרשה סוף והיא נקנסה

המציאות קשה ומורכבת. בכל יום אנו נחשפים לעוד ועוד מעשי אלימות בתוך המשפחה ומקווים שהדין ימוצה עם הפוגעים. אבל מה קורה כשבת הזוג טופלת האשמה במשך עשר שנים ולא מצליחה להוכיח אותה?

בימים אלה העבירה השופטת שלי אייזנברג מבית המשפט לענייני משפחה בחיפה ביקורת קשה על אישה שרדפה לאורך יותר מעשור את בן זוגה לשעבר, בהאשמות שווא על פגיעה מינית בבתם. השופטת לא הסתפקה בביקורת, אלא קבעה כי על כל טענות האישה להימחק והטילה עליה עיצום כספי.

הסאגה החלה כאשר האישה פנתה לבית המשפט לענייני משפחה בטענה כי בן זוגה ואבי בתם המשותפת פגע בילדה מינית. בית המשפט שדן בבקשה מצא אותה חסרת בסיס. האישה ערערה על פסק הדין לבית המשפט המחוזי, אשר הורה לבית המשפט למשפחה לערוך בדיקת מסוכנות לגבר.

השופט פסק כי על הצדדים לממן מומחה אשר יבדוק את מסוכנות הגבר, אך האישה סירבה לשאת במחצית מעלות הבדיקה. חרף זאת, הגישה האישה ערעור על ההחלטה על מינוי מומחה במימון הצדדים לבית המשפט המחוזי - וערעורה נדחה.

לדברי עורכת הדין איריס צור, המייצגת את הגבר, עד לימים אלה לא מונה מומחה מפני שהאישה עמדה בסירובה להשתתף במימונו, ואף סירבה להפקיד כספי עירבון בקופת בית המשפט לצורך המשך ההליך - בטענות על חיסרון כיס. חרף זאת פנתה האישה בהליך נוסף לבית המשפט למשפחה, בבקשה לפסול את השופטת שדנה בעניינה. לאחר שהשופטת סירבה לפסול את עצמה, ערערה האישה על החלטתה לבית המשפט המחוזי, אשר דחה את ערעורה והטיל עליה הוצאות משפט בסך 5,000 שקלים.

ילדה שעברה התעללות מינית. ShutterStock
לא חסרים מקרים של התעללות אמיתית במדינה הזאת?/ShutterStock

האישה לא הסתפקה בכך, ופנתה בבקשה לרשות ערעור (בר"ע) לבית המשפט העליון, על מנת שזה יורה לפסול את השופטת, אך גם בקשתה זו נדחתה תוך שהיא מחויבת בהוצאות משפט בסך 10 אלף שקלים נוספים.

לדברי עורכת הדין צור, בכל אותה עת ולאורך שנים חלקו האישה והגבר במשמורת משותפת על בתם, ולכל אורך התקופה סירבה האישה לשתף פעולה עם בית המשפט לביצוע בדיקת מסוכנות של הגבר, אך המשיכה לטעון נגדו טענות שווא על מסוכנותו.

בימים אלה, ולאחר עשור של עינויי דין, הוציאה השופטת אייזנברג החלטה חסרת תקדים, בה היא נוזפת באישה על התנהלותה, וקוראת לה בפעם האחרונה לשתף פעולה עם בית המשפט במימון בדיקה למסוכנות, או שכל טענותיה נגד הגבר יימחקו, והיא תיאלץ לשאת בקנס של עשרת אלפים שקלים נוספים. חרף החלטה זו של השופטת, נמנעה האישה מלשלם את חלקה במימון הבדיקה לבן זוגה לשעבר, ופסק הדין הפך לחלוט.

עו"ד איריס צור. מירי אנג'ל,
סוף לסאגה. עו"ד איריס צור/מירי אנג'ל

בהחלטתה כותבת כבוד השופטת אלון כתבה כי "מצופה היה שנוכח טענות המבקשת כלפי המשיב, תהיה היא זו שתפעל במרץ על מנת שחוות דעת המומחה ומסקנותיו יונחו לעיני בית המשפט קמא", וכי "נוכח היעדר שיתוף הפעולה של המשיבה וסיכולה את ההליך המשפטי, רואה בה ביהמ"ש כמי שחזרה בה מכל טענותיה."סבורה אני כי התנהלותה של המשיבה מאז ניתן פסק הדין על ידי בית המשפט המחוזי הביאה להימשכות ההליך שלא לצורך, כאשר בית המשפט נדרש חדשות לבקרים לבקשות ותגובות, בה בעת שפסק דינו של בית המשפט המחוזי אינו מבוצע בעטיה של המשיבה. נוכח התנהלות זו שהביאה להתמשכות ההליך מזה שנה תמימה, ראוי לחייב את המשיבה בהוצאות, הן לטובת המבקש והן לטובת אוצר המדינה".

השופטת גם השיתה על האישה קנס בגובה של 5,000 שקלים שיועברו לאוצר המדינה. בסך הכול חויבה האישה בסך 10 אלפים שקלים, שהצטרפו לקנסות בגובה של 15 אלף שקלים אותם נאלצה לשלם לאורך השנים לקופות בתי המשפט בישראל.

עו"ד איריס צור עוסקת בדיני משפחה, גישור, צוואות וירושות והסכמי זוגיות וממון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully