וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגרש האימונים של הנבחרת בסקוטלנד נמרח ב"דם של פלסטינאים"

משטרת גלזגו מחפשת אחר התומכים הפרו פלסטינים שהשחיתו את המתחם. סערה במדינה: הסיבה לבידוד של טירני וכריסטי - משחק פלייסטיישן

מנור סולומון מדבר לקראת המשחק מול נבחרת סקוטלנד/ההתאחדות לכדורגל

סקוטלנד סוערת בעקבות אירועי היממה סביב הנבחרת, רגע לפני המשחק הקריטי מול ישראל בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו (חמישי, 21:45, ערוץ 12). כזכור, אמש הושבתו שישה שחקנים מהסגל: סקוט משנה, ליאם פאלמר ואוליבר ברק הפצועים, וסטוארט ארמסטרונג, קירן טירני וריאן כריסטי שנכנסו לבידוד.

ארמסטרונג הוא היחיד שנמצא חיובי לקורונה אצל הסקוטים, אולם טירני וכריסטי, שניים מהשחקנים הבכירים בנבחרת, הונחו להיכנס לבידוד בהחלטת ממשלה שנויה במחלוקת, אחרי שהיה עמו בקשר צמוד. לפי התקשורת הסקוטית, השלושה שיחקו יחד בפלייסטיישן בחדרו של ארמסטרונג, ולכן הצטוו להיכנס לבידוד. בארסנל וסלטיק, המועדונים של השניים, מחו על ההחלטה, הודיעו שיערערו על ההחלטה, אבל בכל מקרה הם יחמיצו את המשחק נגד ישראל.

טירני אמר: "זה מתסכל ומאכזב. לא עברתי על ההנחיות, שמרת על ריחוק חברתי ויצאתי שלילי בבדיקה שעברתי. אני לא מבין למה אני צריך להיות בבידוד".

ריאן כריסטי שחקן נבחרת סקוטלנד חוגג שער. רויטרס
סלטיק תערער. ריאן כריסטי/רויטרס

אנדי רוברטסון כן ישחק, אבל יגיע למשחק הקריטי במומנטום קצת פחות טוב. רק לפני ארבעה ימים כוכב נבחרת סקוטלנד היה שותף לתבוסה 7:2 של ליברפול על ידי אסטון וילה, אבל הוא טוען שזה לא ישפיע עליו כהוא זה.

"הביטחון שלי תמיד גבוה, וזה לא ישתנה גם אחרי המשחק הזה. כמובן שהפסד כזה יושב בראש במשך זמן מה, אבל ברגע שיצאתי מהאצטדיון והצטרפתי לנבחרת, אני שחקן של סקוטלנד, לא של ליברפול. אתה משאיר את המועדון שלך מאחור ומתרכז בנבחרת", אמר המגן הבוקר (חמישי) ל"דיילי רקורד". "כשאנחנו לובשים את המדים הלאומיים, אנחנו כמו אגרוף אחד, לא חשוב אם באנו מאסטון וילה, ליברפול, סלטיק או ריינג'רס".

רוברטסון מודה שלשחק משחק גורלי שכזה באצטדיון הביתי ביציעים ריקים, "זה לא אידאלי", אבל מצד שני טוען שזה רק מוסיף לסקוטים דרייב ורצון להוכיח. "לשחק באצטדיון ריק זה לא אותו דבר כמו לשחק לעיני 50 אלף צופים שצועקים את השם שלך. במובן הזה, אלמנט חשוב נלקח מאיתנו. מצד שני, זה משחק גדול וכולנו דרוכים מאוד. כל טעות יכולה להכריע, ואנחנו צריכים להיות מרוכזים ב-100 אחוז. יהיה קשה לשחק בידיעה שיכולנו להיעזר ב-50 אלף אוהדים, אבל נשתמש בזה כמוטיבציה. יש כל כך הרבה דברים שנותנים לנו מוטיבציה לקראת המשחק הזה, ואנחנו מקווים לתעל את זה למקום חיובי".

עוד בוואלה!

סקוטלנד - ישראל: ייני יפתח כבלם, מנחם ואבו חנא במאבק. נאתכו: "אחד המשחקים החשובים"

לכתבה המלאה
אנדרו רוברטסון שחקן נבחרת סקוטלנד מול ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. רויטרס
הרבה מונח על הכתפיים שלו. אנדי רוברטסון מול ערן זהבי/רויטרס

"אנחנו רוצים לעלות לטורניר גדול. זו המטרה הראשונה. נקווה שנעשה הערב צעד בדרך לשם", הוסי, רוברטסון. "הקורונה שיבשה את התוכניות והקהל לא יהיה איתנו, אבל אנחנו יודעים שיש מאחורינו מדינה שלמה. צריך לתת הכול".

סקוטלנד, כמו ישראל, צמאה לעלות לטורניר גדול. למעשה, היא לא עשתה זאת במשך 23 שנים. "אנחנו מתרגשים מהמחשבה שנעלה ליורו. ישראל יריבה קשה, היא הוכיחה את זה בחודש שעבר, אבל אנחנו מאמינים שאפשר להציג יכולת יותר טובה הפעם. אנחנו צריכים להוכיח שאנחנו מספיק טובים כדי לשחק בנבחרת סקוטלנד".

מגרש האימונים ששימש את נבחרת ישראל בסקוטלנד הושחת עם מריחה של "דם של פלסטינאים". מתוך "הסאן", צילום מסך
גם הקורונה לא עוצרת את התומכים הפרו פלסטינים בסקוטלנד. הקיר שהושחת במתחם האימונים/צילום מסך, מתוך "הסאן"

שוב הפגנות פרו פלסטינאיות לפני המשחק

כמו במפגש בין הנבחרות בחודש שעבר, גם הפעם מתכננים תומכים פרו פלסטינים מפגן מחאה נגד ישראל. הם מתכננים להתקהל בניגוד להנחיות בסמוך לאצטדיון לפני שריקת הפתיחה, אבל כבר החלו ב"מחאה" לפני כן - כשהשחיתו את מתחם האימונים של פרטיק ת'יסל, בו משתמשת ישראל לקראת המשחק.

הבוקר התגלו בסמוך לאצטדיון קריאות נאצה אנטי ישראלית וקיר חיצוני נצבע באדום כדי לדמות "דם של פלסטינאים". משטרת גלזגו החלה בחקירה של האירוע, ומנהל המתחם אמר: "אנחנו מאוכזבים מאוד שהמתחם הושחת ונהרס בצורה כזו. המקרה הועבר לטיפול משטרתי".

בתגובה לאירוע אמר יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "לא יעלה על הדעת שבשנת 2020 ורגע לפני משחק רשמי תסבול הנבחרת שלנו מוונדליזם אנטישמי, נחות וגזעני. משחקי ספורט היו מאז ומעולם סמל לגשר של קירוב לבבות ושלום. לצערי אנחנו חווים מתחילת משבר הקורונה עלייה מטאורית של אירועים אנטישמים כלפי יהודים בחו"ל, אם לא נעשה מעשה באופן מיידי זה יגיע שוב לרצח יהודים. אני מאחל לנבחרת ישראל הצלחה במשחק היום. אל אל ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully