וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא פנאי, אלא הצלת חיים: במכוני הכושר השיקומיים דורשים תשובות

30.9.2020 / 14:08

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות מתעכב בהוצאת הבהרות, והמטופלים השיקומיים לא יכולים להתאמן בחדרי כושר: "חוסר הבנה של המציאות. אלה כלים חשובים בתהליכי ההבראה וההחלמה של מטופלים שיקומיים". משרד הבריאות: "יש כוונה לאשר פעילות שיקומית במתקנים המיועדים לכך"

בווידאו: נתניהו מתייחס למדדים לסיום הסגר/צילום: דוברות רה"מ

למרות שתי הצהרות בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, לפיהן מטופלים שיקומיים יוכלו להמשיך בקבלת טיפולים גם בתקופת הסגר, פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, טרם הוציא מכתב שיבהיר מהם התנאים שיאפשרו למטופלים שיקומיים להמשיך ולהתאמן בחדרי כושר, סטודיו ובריכות שחיה.

במכתב ששלח יו"ר שדולת העסקים הקטנים והבינוניים של הכנסת, ח"כ עודד פורר, לפרופ' גרוטו לפני כשבועיים, נכתב: "סגירת מכוני כושר, פילאטיס ו/או בריכות שבהם מתבצעים טיפולים שיקומיים, כמוה כחריצת דינם של מטופלים רבים, אשר בשבילם הטיפולים השיקומיים הם חיוניים לחיים. לפיכך, הריני לבקשך כי תמצא מתווה לפתיחת חדרי כושר, סטודיו ובריכות שחיה שיקומיים אשר יאפשרו למטופלים שיקומיים להמשיך ולקבל טיפול רלוונטי, זאת לצורך הצלת חיים ומניעה של החמרה במצב בריאותי קיים".

אתמר גרוטו ועדת החוקה בדיון לאישור תקנות הסגר, 17 בספטמבר 2020. דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
עדיין מחכים לו. פרופ' איתמר גרוטו/אתר רשמי, דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

בארגון בעלי העסקים בענף הספורט והכושר בירכו על יוזמת ח"כ פורר, אך בארגון מתקשים להבין מדוע מכתב ההנחיות עליו התחייב פרופ' גרוטו בוועדה טרם יצא. ירון סלע, יו"ר הארגון והבעלים של רשת גרייט שייפ, אמר: "הממשלה ומשרד הבריאות יצרו אקסיומה מוטעית מלווה בקמפיין דמוניזציה, כאילו בחדרי הכושר והסטודיו מתקיימת הדבקה המונית בקורונה וכאילו ענף הכושר והספורט הוא ענף פנאי ונופש. מדובר בפירוש בהטעיית הציבור ובחוסר הבנה של המציאות. הנחיות משרד הבריאות לסגר מאפשרות המשך פעילות שיקומית רק במתקנים ייעודיים לנכים, זאת למרות שפרופ' גרוטו התחייב שיאפשר פעילות גם בסטודיו שיקומי רלוונטי. משרד הבריאות חייב למצוא את המתווה שימנע הדבקה בקורונה בעת פעילות גופנית, ובמקביל יאפשר, לכל הפחות, למטופלים שיקומיים להמשיך בפעילות שיקומית בחדרי הכושר והסטודיו שהם מרכזים, להפצת בריאות ולכלים חשובים בתהליכי ההבראה וההחלמה של מטופלים שיקומיים רבים.

המדליסטית הפראלימפית קרן לייבוביץ' הוסיפה: "בישיבת וועדת חוקה קיבלתי פעמיים אישור בעל פה להמשיך ולהפעיל את הסטודיו לפילאטיס מכשירים אשר ברשותי, בו מתאמנים בעלי מוגבלויות רבים. כעת, המטופלים שלי ואני מצפים בקוצר רוח לקבלת אישור רשמי ממשרד הבריאות כפי שהתחייבו חברי הכנסת ופרופ' גרוטו. אנחנו לא עוסקים בפעילות פנאי ובילוי, אנחנו עוסקים בהצלת חיים, מניעת רגרסיה במצב הבריאותי ושמירה על אורך חיים בריא. כפי שאף אחד לא מעלה על דעתו לסגור בתי חולים וקופות חולים, כך לא הגיוני לסגור את הסטודיו שלי שעוסק בפירוש, יום יום, בהצלת חיים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

תגובת משרד הבריאות

"משרד הבריאות אישר פעילות שיקומית במתקנים המיועדים לנכים ואף יצא בהבהרה בנושא. מעבר לכך, יש כוונה גם לאשר פעילות שיקומית אחרת במתקנים המיועדים לאנשים הזקוקים לשיקום רפואי. אין ולא היתה כוונה לאשר פעילות בכלל מכוני הכושר, שכן הדבר הוא בניגוד למגבלות שהוטלו על ידי הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully