וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי החנויות מתכוננים לסגר, ומנסים לשמור על אופטימיות

16.9.2020 / 0:31

בסגר הקודם נשמעה זעקת הקמעונאים, אבל פרשת הדיבידנדים של FOX יצרה בקרב הציבור חוסר אמון כלפי המגזר. סגירה בחגים תהיה מכת מוות עבור רבים מהם: "יהיו השלכות מרחיקות לכת, הרבה רשתות קטנות יקרסו"

בווידאו: יאיר לפיד מתייחס לסגר/צילום: ערוץ הכנסת

במהלך הסגר הקודם של חודש מרץ קם קול זעקה בקרב קמעונאי האופנה. הראל ויזל, מנכ"ל FOX, עמד בראש קבוצת המוחים וקולו נשמע - האוצר הזרים לבעלי העסקים סיוע. אלא שאז הגיע עניין הדיבידנדים לבעלי המניות, וחוסר האמון והפרגון של הציבור נדד לציבור הזה.

בזמן שכספי הסיוע עברו, חנויות רבות כבר היו סגורות. כעת, החשש הוא שגל שני של סגירות יגיע, אבל הפעם קולם של הקמעונאים הגדולים לא נשמע. הם יודעים שהציבור זוכר היטב. ועדיין, זה לא אומר שהטענות שלהם לא נכונות.

מאיר נג'יבי בעלי TOGO. איציק קנטי,
ניאלץ לסגור את מקור הפרנסה של עשרות אלפי משפחות. מאיר נג'יבי/איציק קנטי

"הסגר הקרב יביא עמו השלכות מרחיקות לכת לשוק האופנה הישראלי", אומר מאיר נג'יבי, הבעלים והמנכ"ל של רשת נעלי TOGO, "המשק עדיין לא התאושש מהסגר הקודם. דווקא בתקופת החגים שצפויה הייתה לאושש את מחזור המכירות אנו ניאלץ שוב להוציא עובדים לחל"ת ולסגור את מקור הפרנסה של עשרות אלפי משפחות. לא ייתכן שהממשלה לא הגיעה לשעה זו עם תוכנית סדורה לפיצוי בעל העסקים שממשיכים להיפגע עקב חוסר מנהיגות וניהול נכון של המשבר".

עימתנו את נג'יבי עם העובדה שגם בחנויות רבות נראו עובדים עם מסכות על הסנטר, צפיפות ואי שמירה על הנהלים. גם אתם אשמים, טענו, אבל הוא לא מסכים: "אצלנו ברשת הקפדנו על הנהלים כלשונם וככתבם. יותר מכך, היו עשרות ביקורות בחנויות ברחבי הארץ ואת כולן עברנו. מי שלא שמר על הנהלים נקנס, אך עכשיו כולנו נקנסים בצורה אכזרית עם השבתת המשק".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נעלי SCOOP. יחצ,
"כל הרשתות עמדו בתקנים". רשת נעלי SCOOP/יחצ

גם רוני אינסאז, מנכ"ל ובעלי רשת נעלי סקופ, סבור שהסגר ימיט אסון על בעלי העסקים. "סגר הפעם יכול לעשות נזק אדיר ויגרום להרבה רשתות קטנות לקרוס ולסגור את העסק שלהן". הוא מציע פיתרון: "סגר צריך להתקיים רק בשעות הלילה, זמן שבו צעירים יוצאים לבלות, עורכים מסיבות ענק, חתונות גדולות ועוד", וגם הוא לא מסכים שבחנויות מפרים את הנהלים: "אני חושב ובטוח שכמעט כל הרשתות עמדו בתו הסגול ובדרישות של משרד הבריאות, כי בסוף זה משרת גם אותם. אני רוצה להאמין שזה יהיה סגר אחרון ודי. ושכולנו נתגבר על המשבר והמגפה הזו, שלאחריו נתגבר ונתאחד כמו שרק אנחנו יודעים. מייחל לכך ששנת 2021 תהיה הרבה יותר חזקה וטובה עבור כולנו".

קניון מלחה, ירושלים, 18 במאי 2020. ראובן קסטרו
האם קניונים הם באמת לא מקור הדבקה?/ראובן קסטרו

אנחנו חולקים על נג'יבי ואינסאז. הציבור בורח מאחריות, כל קהילה טוענת שההדבקה לא מגיעה ממנה, ובינתיים חצינו את 500 החולים ליום. כן, גם בחנויות רבות (לא ספציפית של TOGO וסקופ, יש לציין) לא הקפידו על התו הסגול. ספרים סיפרו ללא מסכות. כולנו אשמים במצב הזה. עם זאת, נראה ששניהם צודקים. הסגר אולי נכון לוגית, אבל אין עצובה מתמונה של שורת חנויות סגורה. הפעם העצמאים יקבלו סיוע מבעוד מועד. ספק גדול אם הוא יתקרב למחזור המכירות שהיה יכול להיות להם בזמן החגים.

  • עוד באותו נושא:
  • אופנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully