וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליישר את קמטי הנפש: עולם הביוטי דרוך לקראת הסגר

17.9.2020 / 8:18

טיפולים אסתטיים משפרים את מצב הרוח, אבל הסגר מנטרל את האפשרות הזאת. בקליניקות מתכוננים ("תחושה של כאב וחוסר ודאות") אבל גם רואים את היום שאחרי: "יהיו הרבה סוגי טיפול שיככבו בשנה הקרובה, יש אמונה שהכול יסתדר"

בווידאו: מחאת המסעדנים נגד הסגר/עריכה: איתי עמרם

"כבר שנה אני בונה מרפאה חדשה. בחזון שלי, זו צריכה להיות מרפאה עתידנית, כזו שנראית לא בדיוק כמו מרפאה, מרגיעה יותר, אמנותית יותר עם מכשירים וטיפולים חדשים. הסגר הראשון עצר את העבודה בבנייה לטווח זמן די ארוך. משימה כמעט הושלמה והנה שוב אנו עומדים לפני סגר השני. זו תחושה של כאב, חוסר ודאות ובצד גם אמונה שהכול יסתדר".

ד"ר לריסה ברק עוסקת ברפואה אסתטית כבר 20 שנה. לקליניקות שלה, L. Barak Milan, סניפים בתל אביב, בזכרון יעקב ובמילאנו. "הקליניקה באיטליה חזרה לשגרה. אנשים מלאי חיים ורוצים רק לבצע את הטיפולים", היא מספרת. גם בארץ זה היה ככה - עד שהגיעה ההודעה על הסגר. מאחר שתחום הביוטי והטיפולים האסתטיים דורש מגע, מן הסתם הוא אחד מהנפגעים הראשונים במשבר. שם אין משלוחים ללקוחות או רכישה מרחוק. כשיש סגר - ענף שלם מושבת.

ד"ר לריסה ברק. שי קדם,
יודעת איך זה עובד באירופה. ד"ר לריסה ברק/שי קדם

"התקופה הזאת זמנית, החיים ממשיכים", אומרת ד"ר ברק, "למרות הציפייה לסגר והחשש ממנו, בימים האחרונים מרגישים עלייה בתורים, כאילו כולם מתכוננים להיות יפים גם בבית. בסופו של דבר כולנו רוצים להרגיש טוב עם עצמנו".

טיפולי יופי, במיוחד הזרקות, הוכחו מחקרית כמשפרי מצב רוח. הסיטואציה שנוצרה היא סוג של מפץ גדול. החגים ממילא אינם תקופה פשוטה, וסגר הופך אותם למסובכים עוד יותר. "במיוחד בתקופה כזאת, המטרה היא להעניק את התמיכה, להרים לבן אדם מצב רוח ולתת ביטחון", אומרת ד"ר ברק, "אני רואה את המשימה שלי בחיים - לעשות את הבן אדם שמח ולמטרה הזו אני נותנת את כל כולי. למרות המצב הקשה, אנשים עדיין רוצים להרגיש יפים ובטוחים בעצמם. ישנם כיוונים חדשים יחסית ברפואה אסתטית שיכולים לעזור בזה ולתת פתרונות ואני מניחה שהם יככבו בשנה הקרובה, למשל חוטים עוזרים להרים את רקמות בפנים , להדגיש את קו הלסת, למתוח צוואר".

"כמי שעומדת בראש תאגיד אשר תחתיו פועלות אלפי קליניקות ומרכזי יופי אסתטיים, אני יכולה להגיד שלזה לא היינו ערוכים", מספרת חוה זינגבוים, מנכל תאגיד הקוסמטיקה חוה זינגבוים, "התעשייה שלנו בנויה על low tech, יחסים בין אישיים ומגע אנושי. במהרה ראיתי שהתמודדות האמיתית אינה רק המעבר והאימוץ של טכנולוגיות מתקדמות, כי אם שמירה על מורל גבוה, חשיבה חיובית, היכולת להתמודד נכון עם סטרס וחוסן נפשי. השיח הפך להיות יותר ויותר סביב תמיכה רגשית בלקוחות, הקשרים עם לקוחות החברה התחזקו והמודעות למותג עלתה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חווה זינגבוים. טל עבודי,
טיפולים עוזרים להרגיש טוב יותר. חוה זינגבוים/טל עבודי

לטיפולים אסתטיים יש גם סיבות רפואיות, במיוחד בזמן כזה. ברק מצביעה על שני גורמים בעייתיים במהלך הסגר: "בתקופה כזאת אנו סובלים מחוסר פעילות גופנית, לא יכולים לצאת יותר מ-500 מטר מהבית, מה שגורם לעליה במשקל ורפיון של השרירים. יש מכשור חדש, שאו-טו-טו ינחת כאן, לשריפת שומן ובניית השריר ויוכל להועיל בתקופה זו. בנוסף, המסכות שאנו עוטים עלינו יום יום גורמות ליובש בפנים וכל מני פצעים. אני מניחה שבשנה הקרובה רופאי האסתטיקה ישתמשו לא מעט בטיפולי הפילינג".

אלא שהטיפולים של ד"ר ברק מכוונים ליום שאחרי. ומה קורה במהלך הסגר? ד"ר סיון מרסר, מומחית לרפואת עור אסתטיקה ולייזר, מעניקה שירות רפואי ודרמטולוגי בקופות החולים ובעלת קליניקה לאסתטיקה ודרמטולוגיה. היא מספרת: "בתקופת הסגר המרפאה מתפקדת אך ורק כמרפאה לרפואת עור, ולא מתבצעים בה טיפולים אסתטיים. הניסיון מהסגר הראשון אפשר היערכות נכונה יותר עבור המטופלים הדרמטולוגים, אשר יכולים להגיע למרפאה לצורך טיפולי חירום קלים, במקום להתפנות לבתי חולים. כך, למשל, נערכנו עם ציוד המותאם לטיפול בכוויות ומצבי חירום דרמטולוגיים אחרים.

"בהיבט האסתטי, בשבועות האחרונים לצד הדיבורים על סגר גדל הלחץ והביקוש להקדים ולבצע את כל הטיפולים, שהיו אמורים להתבצע במהלך החודש הקרוב עד לתחילת הסגר. אנחנו משתדלים לעמוד בקצב הלקוחות הפונות. אני מניחה שגם בקרב השירות שאעניק בקופות החולים כרופאה במערכת הציבורית, איעזר במערכות הווידאו שהוקמו וכך נוכל להשתלט על כל הפניות מעבר לביקורים טלפוניים".

עפר שפירא. יחצ,
מקצוע שהפך לכל כך מבוקש, עד שהכניס אליו גם גברים. עפר שפירא, מניקוריסט מקצועי/יחצ

יש מי שבוחר לשמור על אופטימיות. מניקור ופדיקור לא תמצאו בתקופה הזאת, אבל בריאן לידן, מנכ"ל רשת בתי הספר למקצועות היופי "נייל סטודיו ", מסרב להתרגש: "בתקופת הקורונה ראינו, וגם הציבור נוכח לראות, כמה החשיבות למקצועות מניקור פדיקור גבוהה ונדרשת. המונים הבינו את הפוטנציאל הכלכלי הטמון במקצוע הציפורניים.

"מחד, הביקושים לטיפולי ציפורניים והתסכול שנגרם בציבור בשל הפסקת הטיפולים בסגר היו נושא חם וכאוב, מיליוני נשים לא קיבלו מענה לצורך להחליף את הלק ג'ל, או להסיר את בניית הציפורניים, להוציא ציפורן חודרנית ועוד. מאידך, הביקוש לרכישת המקצוע כשלעצמו וההרשמה לקורסים רשמו שיא של כל הזמנים, ככל הנראה מתוך רצון לייצר אופציה ב' להשתכרות עתידית, לרכוש מקצוע מהיר יחסית שמאפשר רווחיות גבוהה ומיידית, לצד האפשרות לעבודה מהבית. בעצם, הקורונה הייתה זרקור למשהו שהוא קיים כבר שנים, היום להיות מניקוריסטית עשוי להיות הרבה יותר רווחי מלהיות עורכת דין או הייטקיסטית".

זינגבוים מסכמת: "אני אופטימית כלפי העתיד. תקופת הפוסט קורונה תביא תנופה אדירה בכל התחום הטכנולוגי, היכולת לתקשר באמצעות טכנולוגיה עם מספר אנשים רב בכל העולם ולחסוך בטיסות ונסיעות הינה ערך אמיתי, היכולת של עבודה מרחוק ומהבית הינה גילוי נפלא החוסך זמן, כסף ומגביר את התפוקה ואת שביעות הרצון של העובדים, ללא ספק עידן חדש בתחום יחסי עבודה".

  • עוד באותו נושא:
  • בוטוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully