וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאחזים בציפורניים: הגברים שיעשו לכם מניקור

4.9.2020 / 1:46

זה ענף שנחשב לנחלתם הבלעדית של נשים, אבל היצירתיות, הרצון להיות שונה וגם המצב במשק שמחייב לחשוב מחוץ לקופסה, הביאו גברים רבים לעסוק בטיפוח הציפורניים. ואי אפשר בלי השאלה הכי ישראלית שיש: כמה כסף עושים בזה?

בווידאו: גנץ וגמזו במפקדת הקורונה/צילום: לע"מ

מניקור ופדיקור. שתי מילים שבעבר המאוד לא רחוק הביעו עבור גברים רבים רתיעה ואפילו פגיעה בתחושת הגבריות. אלא שהעולם השתנה, והיום תמצאו לא מעט גברים מתגאים בכך שהם מטפחים את עצמם מדי פעם עם טיפול באצבעות אצל מניקוריסטית. אוקיי, סבבה, אבל מכאן ועד להפוך את זה למקצוע...

אז קודם כל, בעולם הגלאם זה כבר מקובל. כוכבות בינלאומיות כמו ג'ניפר לופז, סלינה גומז ועוד מגה סלבס רבות נהנות כבר שנים מהעבודה של המניקוריסט שלהן, טום באצ'יק. מסתבר שגם בישראל תעשיית המניקוריסטים קורמת עור וגידים. האם מדובר בטרנד חולף או במהפכה בעולם הקוסמטיקה?

טום באצ'יק עם היידי קלום. Rich Fury, GettyImages
מותג בתעשייה נשית. טום באצ'יק עם היידי קלום/GettyImages, Rich Fury

תומר היה נהג שופל. עפר עובד בתחום הציוד הרפואי והיה פרמדיק. אופיר חיפש הכנסה גבוהה שלא מצריכה תואר ושי קיבל השראה מחברה קוסמטיקאית. הם נמנים עם קבוצה לא מבוטלת של גברים שהיו יושבים מהצד שעושה את הציפורניים ללקוחות.

"רשת בתי הספר 'נייל סטודיו' הוקמה מתוך החזון לעצמאות כלכלית לנשים והעצמתן, אך תמיד היוותה בית חם לכל מי שמעוניין ללמוד את התחום, כך שכבר בתחילת שנות ה80 נרשמו גברים, אך בהחלט באחוזים מזעריים", מספר לנו מנכ"ל החברה בריאן לדן, "כיום ניתן להצביע על עלייה ודאית ברישומי גברים לקורסים ברחבי הארץ, כאשר בבניית ציפורניים ובפדיקור ממוצע הגברים בארה"ב ובישראל עומד כיום על 3 אחוזים". זה אולי לא נשמע הרבה, אבל תחשבו על כך שכל רחוב מרכזי, קניון ומרכז מסחרי מפוצץ במכונים ובבעלי מקצוע, ותגיעו לכמות לא מבוטלת של גברים העוסקים בתחום.

"תמיד טיפלתי באנשים, אני פרמדיק בהכשרתי ועבדתי במד"א. בנוסף, ידעתי שיש לי חוש אסתטי", מספר עפר שפירא, בוגר שני קורסים של "נייל סטודיו" רעננה במניקור ופדיקור. שי בן חמו, בן 25 מראשון לציון, עוסק כבר למעלה משנה בתחום ומספר על הרגע בו הבין שזה התחום שבו רוצה לעסוק: "ההשראה הגיעה מידידה קוסמטיקאית, היינו מבלים הרבה ונפגשים כשאני יושב לידה והיא עובדת. פתאום התאהבתי. היא, אגב, הייתה עושה לי גבות. התבשלתי עם עצמי אם ללכת על זה או לא. וזו ממש אהבה לתחום".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עפר שפירא. יחצ,
פרמדיק בהכשרה, מטפל בציפורניים בהווה. עפר שפירא/יחצ

בתקופה כה מאתגרת ולא יציבה, כשבעולם שוררת מגפת הקורונה, חלחלה ההבנה בקרב הציבור כי יש צורך בתכנית גיבוי לפרנסה מהירה עם אופציה לעבודה מהבית. אילנה כסיף, מנהלת סניף תל אביב של הרשת, מסבירה כי קורסים ללימוד מקצוע המניקור אורכים 3 חודשים, עולים כ-4,500 שקל, ומפוקחים על ידי התמ"ת. לאחר עמידה בהצלחה במבחנים המעשיים ניתן לצאת לשוק העבודה. כמובן שכדי לבנות מכון ציפורניים מצליח צריך התמדה ונחישות, תרגול וגיוס לקוחות ראשוני.

וכאן עולה השאלה שכולכם אוהבים לשאול: כמה עושים בזה?

מקובל בתעשייה הזאת להתחיל מהבית, מה שמפחית, כמובן, את העלויות הראשוניות. מהסלון הביתי ניתן לעבור למכון מקצועי וייצוגי (אם כי אנחנו עדיין ישראלים עם תרבות שופוני, כך שיש כאלה שמתחילים מיד ממכון מפואר ויוקרתי כחלק מאסטרטגיית השיווק שלהם). המניקוריסטים העסוקים מרוויחים משכורות מפוארות ברמה של עשרות אלפי שקלים בחודש. "הכנסה חודשית ממוצעת כבר בשנה הראשונה יכולה לעמוד על 100 אלף שקל", מסבירה כסיף.

לקחנו את הדברים של כסיף ועברנו מיד למתמטיקה. טיפול עולה 100 שקל (יש כאלה שלוקחים יותר, אבל אנחנו נתפשר על 100). 4 שעות ביום - 400 שקל. בהנחה שעבדתם חמישה ימים בשבוע הגעתם ל-2,000 שקל, 8,000 בחודש, 96,000 בשנה. כל זה, כדי להיכנס תחת המטרייה של עוסק פטור. עכשיו בואו נלך לקיצון השני, של וורקוהוליקים אמיתיים שלוקחים 120 שקל לשעה ועובדים 10 שעות ביום בין ראשון לחמישי ושש שעות ביום שישי. בחשבון פשוט מדובר ב-56 שעות עבודה שבועיות, כ-230 שעות חודשיות. במקרה כזה אתם מגיעים ליותר מ-27 אלף שקלים בחודש, וכל זה כשאתם עובדים לבד ולא תלויים בחסדיו של בוס מעיק.

שי בן חמו. יחצ,
שי בן חמו/יחצ

"הסיבות של גברים הלומדים את המקצוע אינן שונות בהרבה מסיבותיהן של נשים", מסביר לדן, "מטרת העל של כולם היא בראש ובראשונה הרצון להרוויח כסף בכבוד. אני מניח שגם העובדה שתכנית הלימודים היא קצרה, מהירה וקלה ליישום בהשוואה ליתר לימודי המקצוע בשוק משחקת תפקיד. בנוסף, יש המון גברים שיצר האומנות שלהם והביטוי ליצירתיות מחפש דרור, אבל עם הכנסה, וזה בהחלט המקום לשלב בין השניים. יותר מזה, אוכל לספר לך, שמכיוון שאחוזי ההצלחה של גברים ידועים כגבוהים בשוק העבודה, גם כאן ניחנת הצלחתם בתחום, כמעט כמו בקרב נשים העוסקות בטיפוח".

אופיר פנחס יהודה, בן 35, בעל סטודיו בבית שאן עם ותק של שלוש שנים, משתף: "חיפשתי משהו שיכניס לי כסף ושברתי את הראש איך אפשר לייצר הכנסה. רציתי משהו שגבר לרוב לא יכול לעשות כדי שאני אהיה מיוחד. טיילתי בלונדון לפני שלוש שנים, ראיתי מישהו אחד שעושה ונדלקתי על הרעיון. לא צריך שום תואר. כשהגעתי לסטודיו שאלו אותי 'את מי לרשום? את האמא או את החברה?', התביישתי ואמרתי 'את החברה', בסופו של דבר הסכמתי לחשוף בפני יועצת הקורסים שזה בשבילי".

למרות העלייה במספר הגברים העוסקים בתחום המניקור, מדובר בתופעה חדשה יחסית ועל כן עדיין זוכים המניקוריסטים לתגובות שונות מהסביבה. "אני בא ממשפחה מרוקאית וזה לא בדיוק מה שהם חלמו", מספר שי, "אבל כולם עמדו מאחוריי. אחרי יציאה מהארון, מה זה מניקור ג'ל? גם דאגתי להסביר להם שזו עבודה שמאוד מכבדת את בעליה".

אופיר משתף: "המשפחה תמיד מפרגנת. בסופו של דבר, היה חשוב לי לשמוע את זה מסבתא שלי שהיא דתיה, ברגע שהברכה שלה הגיעה - פרחתי". עפר מוסיף: "החברים והמשפחה הרימו גבה בהתחלה, אבל אחר כך הם הבינו שזה משהו טוב וחיובי. יתר התגובות מהסביבה היו מפרגנות ואוהדות, והיו כאלה ששמחו לשמוע שיש גברים שנכנסים לתחום".

רות בן שטרית היא לקוחה שלו בשנתיים האחרונות: "לפני אופיר הייתי הולכת למניקוריסטית", היא מספרת, "כשהכרתי את אופיר הוא סיפר לי שהוא עושה ציפורניים וזה היה נראה לי משהו מגניב. בהתחלה הלכתי באמת בשביל לתמוך בו בתחילת דרכו, אבל הייתי מרוצה מהרגע הראשון, אחרי הפעם הראשונה אמרתי לו 'זהו, מצאתי את המקום שלי'".

"הייתי הולכת למניקוריסטית ליד הבית לא מעט שנים, אבל אז היא עברה וכבר היה לי רחוק", מספרת דניאלה, לקוחה נוספת, "שמעתי שיש מניקוריסט חדש בשכונה שמקבל כל מיני שכנות שלי, אמרתי 'למה לא'? ננסה. ניסיתי ומאז לא עזבתי. לרגע לא הרגיש לי מוזר, אפילו מאוד התעניינתי בו ובדרך שלו והיום אני אצלו כל שבועיים וחצי-שלושה. העבודה שלו אפילו טובה יותר משל הרבה נשים".

אופיר פנחס יהודה. יחצ,
המשפחה תמיד מפרגנת. אופיר יהודה/יחצ

נטייה מינית, או סתם דעות קדומות?

שי העיד על כך שיצא מהארון, ולמרות הפלורליזם והחשיבה המודרנית, תחום הטיפוח עדיין נקשר בגזרת הגברים לנטייה המינית. "במהלך שנות הפעילות למדו בסניפים שלנו גברים מכל צבעי הקשת: דתיים, חרדים, חילונים, הומואים, סטרייטים, ערבים ורוסים", אומר לדן, "אנחנו מלאי גאווה שפרצנו לכל אוכלוסייה באשר היא. אם נסתכל על דוגמאות מהעולם, ניווכח כי מייסד חברת 'הרמוני ג'ליש' העולמי, דני היילי, הוא גבר סטרייט, נאה, חכם, נשוי עם ילדים וכיום הוא הבעלים של אחת החברות הענקיות בעולם בתחום בניית ציפורניים. כל זה לצד משפחה, תחביבי מכוניות ספורט, גולף. הוא רק דוגמה אחת לבעלי חברות גדולות ומובילות שצמחו מעולם של טיפוח כף היד והרגל".

למרות היותם מיעוט בתחום עיצוב הציפורניים ולמרות התגובות המופתעות, רוב בוגרי הקורסים ממשיכים לעסוק ולהתפרנס בתחום, כפי שמספר לנו לדן: "אחוזים גבוהים של גברים בהחלט יוצרים לעצמם פרנסה, מתוך רצון להוכיח שאכן מה שלמדו הוא הנכון והחכם להמשיך אתו. חשוב לציין שבמכונים ברחבי הארץ ישנה דרישה עצומה לגברים אשר מסיימים את הלימודים, בגלל קהלים ייחודיים אשר אינם יכולים לגשת לטיפול אצל נשים, כמו הציבור הדתי והחרדי".

"אין לי עדיין סטודיו משלי, כי אני מתמקצע ובונה את עצמי בתחום", מספר עפר, "אני מגיע לבתי הלקוחות, בעיקר חברות ומכרות. כרגע זה עובר מפה לאוזן, אך ניתן להתפרנס יפה ובעתיד אני מתכנן להפוך את זה להכנסה העיקרית שלי".

אמנם מספר המניקוריסטים הולך וגדל, אך ניכר כי עדיין רוב הלקוחות הן נשים. "עדיין לא יצא לי לטפל בגברים" מספר שי, "אבל אין לי העדפה בין טיפול בגברים ונשים". אופיר מספר שהחל לטפל בגברים, בעיקר למטרות רפואיות: "לאחרונה התחלתי לקבל גם גברים כי יש אנשים שצריכים את העזרה הזו, גם מבוגרים שאני נוסע אליהם במיוחד לבתים. אני עוסק גם בפדיקור רפואי, כך שמעבר לאסתטיקה יש פה גם עזרה ממשית לבריאות כפות הרגליים".

  • פיקוח משרד הכלכלה והתעשייה - חשוב ללמוד במקום הנמצא בפיקוח משרד הכלכלה והתעשייה מכיוון שאלה מפקחים על הקורסים והתכנים המועברים ומחזקים את המקצועיות והכלים המועברים.
  • היקף הלימודים - לפני בחירת בית ספר מומלץ לשים לב לתחום היופי הנבחר - ולבדוק לעומק אילו קורסים מוצעים באותו תחום, ומהם הנושאים ומשך זמן הלימוד המוצע לכל אחד מהם.
  • פריסה ארצית רחבה - חשוב לבדוק איזה מבין בתי הספר מעניק את הפריסה הארצית המקסימלית כך שיהיה נוח ונגיש להגיע ללימודים.
  • מכשור וחומרים - איכות המכשירים והחומרים חשובה מאוד הן ללמידה עצמה והן להמשך העיסוק במקצוע. עבודה עם מכשור וחומרים איכותיים הינה מקצועית יותר, יסודית יותר וכן תניב תוצאות טובות יותר.
  • צוות מקצועי ומורים - חשוב לדעת מי מעביר את הקורסים, מה סמכותו ומהיכן רכש בעצמו את הידע שאותו מעביר.
  • עוד באותו נושא:
  • מניקור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully