וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: מרתון ת"א יתקיים כמתוכנן; לא תתאפשר השתתפות מחו"ל

23.2.2020 / 20:27

משרד הבריאות אישר לעיריית תל אביב לקיים את המרתון עבור משתתפים ישראלים בלבד, וללא רצים מחו"ל - להם נמסרה הודעת ביטול. זאת, לאחר שנבדקה האפשרות לביטול כולל של המרתון, במהלך הערכת מצב שהתקיימה בנושא נגיף הקורונה בישראל

צילום: רוני כנפו, יניר יגנה ויואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: תלמידים נאלצו להיכנס לבידוד לאחר שבאו במגע עם חולי קורונה מקוריאה הדרומית)

התפשטות הקורונה - כל העדכונים

  • מרתון ת"א יתקיים כסדרו - למעט רצים מחו"ל
  • משרד החוץ: אזהרות מסע יצאו לקוריאה הדרומית, יפן ותאילנד
  • סין: יותר מ-76 אלף הידבקויות; 2,442 מתים

משרד הבריאות הנחה הערב (ראשון) את עיריית תל אביב-יפו שלא לאפשר השתתפות של רצים בין-לאומיים במרתון סמסונג תל אביב, הצפוי להתקיים ביום שישי הקרוב. זאת, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. עם זאת, משרד הבריאות התיר לעירייה לקיים את המרתון כמתוכנן עבור כ-40 אלף רצים ישראליים הרשומים למקצים השונים.

מתוך כלל הרצים הרשומים, כ-3,000 הם בעלי אזרחות זרה. בשבוע האחרון ביטלו את השתתפותם קרוב ל-1,000 רצים ממדינות אסיה שעליהן חלות כבר מגבלות נסיעה, וכעת החליט משרד הבריאות שלא לאפשר את השתתפותם של שאר הרצים הבין-לאומיים. גורמי ההפקה של המרתון ייצרו קשר עם הנרשמים בחו"ל כדי ליידע אותם בדבר החלטת משרד הבריאות.

התפשטות נגיף הקורונה - עדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם

מוקדם יותר היום התקיים דיון חירום בנושא השלכות הווירוס בישראל, בו השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וגורמי חמ"ל במשרד הבריאות בתל אביב. במהלך הערכת המצב הועלתה האפשרות לבטל את המרתון, בו לוקחים חלק עשרות אלפי משתתפים, והוא מאובטח במספר שיא של יותר מ-3,000 שוטרים בהם לוחמי מג"ב ומתנדבים שנערכים לשמירת הסדר הציבורי.

לדברי נתניהו, "אנחנו ממשיכים בהיערכות, מקיימים הערכות מצב יומיומיות. אקים היום צוות שרים שיטפל באתגר הזה. אנחנו בוחנים כל הזמן את המדיניות ומתאימים אותה לנסיבות המתפתחות", אמר נתניהו, והדגיש: "אנחנו מחמירים את הכניסה לישראל. היום אנחנו מוסיפים את אוסטרליה ואיטליה. נמשיך לעשות מה שצריך כדי למנוע את התפשטות הנגיף לישראל. פרסמנו הנחיות גם לחוזרים ארצה, ואנחנו מפרסמים הנחיות לציבור ודורשים ממנו למלא אחר ההוראות של משרד הבריאות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הערכת מצב בנושא נגיף הקורונהב משרד הבריאות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, נתניהו וארדן הורו לשירות הביטחון הכללי ולמשטרת ישראל להיערך לאפשרות של הפצת ידיעות כוזבות על נגיף הקורונה, בין היתר על ידי גורמי חוץ ביום הבחירות. החשש הוא מניסיון להשפיע על אחוזי ההצבעה בבחירות תוך ניצול בהלת הנגיף.

בהתייחסו להפרת הבידוד על ידי אזרחים שנדרשו לכך, אמר ארדן כי "משטרת ישראל הכינה את כל צוותי האכיפה הנדרשים במקרה שיהיו כאלה שיפרו את ההנחיות". ארדן הוסיף כי הורה למשטרה להיערך לחשש נוסף, לפיו "יהיו השלכות של הקורונה על יום הבחירות", כאשר גורמים עלולים לנסות "להפיץ ידיעות בדויות כדי להשפיע על אחוזי ההצבעה". על כך השיב לו נתניהו כי הוא מבקש לערב בנושא אפילו את שב"כ. "יכול להיות שכל מיני גורמים, לרבות גורמים זרים שיכולים להתערב בדרך הזאת בבחירות. יש לנו עניין לעצור את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully