וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס אנריקה: "מורנו לא היה נאמן, לעולם לא הייתי נוהג כמוהו"

המאמן החדש-ישן של ספרד שפך אור על הפרשה: "אני האחראי לכך שמורנו לא כאן. אני לא ה'טוב' בסרט הזה, אבל גם לא הנבל"

רויטרס

לואיס אנריקה הוצג היום (רביעי) כמאמנה החדש של נבחרת ספרד והתייחס בהרחבה למינוי המחודש, שלווה בדרמה גדולה שכללה את פיטוריו של רוברט מורנו. "אני יודע שהתקשורת ממוקדת במה קרה ואני רוצה לתת את הגרסה שלי", אמר לואיס אנריקה בפתיחת דבריו, "אני אדם שמתחמק ממחלוקות, אבל הפעם מי שעבד איתי עורר את המחלוקת. אנחנו נוטים לחשוב שהדרך בה אנחנו רואים את הדברים היא הנכונה, אבל לא תמיד זה נכון".

לואיס אנריקה עזב את משרתו במרץ כדי לשהות לצד בתו החולה ועוזרו, מורנו, מונה למאמן זמני. ביוני מצבה של הילדה, חנה, החמיר ולואיס אנריקה עזב רשמית. מורנו הבהיר שהדלת פתוחה עבורו לחזור ובינתיים הוביל את ספרד ליורו 2020. בינתיים בתו של המאמן הקודם מתה ואחרי כמה חודשים של התאוששות, הוא היה מוכן לחזור. ללא מורנו.

מאמן נבחרת ספרד לואיס אנריקה. רויטרס
"בחיים אתה לומד מי באמת חבר שלך ומי לא". לואיס אנריקה/רויטרס

לואיס אנריקה המשיך לשפור אור על מה שקרה: "נפגשתי עם רוברט מורנו ב-12 בספטמבר והוא אמר לי שהוא רוצה להמשיך לאמן עד אחרי יורו 2020, ושלאחר מכן הוא יחזור להיות העוזר שלי. ראיתי שהוא מאוד נרגש, שהוא עבד קשה ושיש לו שאיפות משלו. אלו ערכים שאני מעריך, אבל מבחינתי היה מדובר בחוסר נאמנות. אני לא לעולם הייתי עושה דבר כזה למישהו מהצוות שלי. אמרתי לו שאני לא רואה בו יותר את העוזר שלי".

המאמן המשיך: "אמרתי לרוברט שאני מרגיש מוכן לחזור לעבוד, אבל שאני לא יודע מתי זה יקרה. הפגישה הסתיימה בצורה לבבית והתקשרתי לשאר חברי הצוות שלי כדי להבהיר להם את העמדה שלי. לא דיברתי עם אנשי ההתאחדות, אני גם לא מסוג האנשים שמבקש מגורם שלישי להתקשר בשמי. אבל הם התקשרו אלי לקראת סוף אוקטובר והזמינו אותי לפגישה בסראגוסה".

אותה פגישה מדוברת ב-31 באוקטובר נחשבת לרגע המפנה, בו הוחלט שלואיס אנריקה חוזר לאמן את הנבחרת ושרוברט מורנו בחוץ ולא ימשיך אפילו כעוזר מאמן. "ישבתי עם היו"ר רוביאלס ועם המנהל הטכני מולינה ואמרתי להם שהם משוחררים מכל מחויבות שהם חושבים שיש להם אליי", סיפר לואיס אנריקה, "אבל הם רצו שאחזור והבינו ממני שאני אשמח. הצגתי את נקודת המבט שלי ואני יכול להגיד אני האחראי היחיד לכך שרוברט מורנו לא ממשיך, לא ההתאחדות. אולי אני לא הדמות של 'הטוב' בסרט, אבל אני גם לא הנבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully