מאורו איקרדי שחקן פריס סן ז'רמן, עם אשתו וונדה נארה. AP
מאורו איקרדי שחקן פריס סן ז'רמן, עם אשתו וונדה נארה/AP

מאורו איקרדי מקליד/ה

25.10.2019 / 18:00

אחרי הסכסוך המתוקשר, הסילוק מקבוצת הווטסאפ והתביעה נגד אינטר, מאורו איקרדי חזר להתמקד בהרעדת רשתות, ולאו דווקא החברתיות. הסיטואציה הנוחה בפריס, הושטת היד של אמבפה, המאבק עם קבאני האהוד והעתיד שתלוי כמובן בוונדה נארה. על "הרוצח השכיר" של פ.ס.ז'

וונדה נארה לא רצתה את פריס. מהרגע שהחלו הבעיות עם אינטר, אשתו של מאורו איקרדי המשמשת גם כסוכנת שלו, כיוונה להישארות באיטליה. אם לא באינטר עם חוזה משודרג, אז ביובנטוס או אולי נאפולי. העיקר שזה יהיה בארץ המגף. היא לא התביישה לומר מיד לאחר החתימה בפ.ס.ז' ש"פריס הייתה היעד הכי גרוע מבחינת המשפחה שלנו", וגם בתחילת החודש המשיכה את הקו. "זה בלגן אחד גדול", הודתה. "יש לי חוזה בטלוויזיה באיטליה ואני כל הזמן באה והולכת. זו ההקרבה הכי גדולה שנאלצתי לעשות. אנחנו חיים בשתי מדינות, עם שני בתים ושני בתי ספר. הילדים נמצאים חצי מהזמן שם וחצי מהזמן כאן".

אבל אולי, גורסים בצרפת, דווקא המרחק המסוים הזה מוונדה עושה לאיקרדי טוב. העובדה שהאישה שדואגת להציב אותו בעין הסערה, גם שנים אחרי אותה בגידה כפולה במקסי לופס, לא צמודה אליו כרגע 24 שעות ביממה, אפשרה לו להוריד פרופיל מבחינה תקשורתית, לעבור את המחסום החברתי ולהתמקד במה שהוא באמת עושה מצוין - אחד הטובים בכדורגל העולמי בתפקידו: לכבוש שערים.

דווקא כמושאל, בקבוצה אליה הגיע ממש ברגע האחרון של החלון ובמעמד של שחקן מחליף, איקרדי עושה את צעדיו ההדרגתיים בחזרה לטופ, ממצב עצמו כיורש הכי הגיוני לאדינסון קבאני ומקרב את פ.ס.ז' למימוש אופציית הרכישה בסך 65 מיליון יורו. בהנחה, כמובן, שלאונרדו והקטארים יצליחו לשכנע את וונדה.

מאורו איקרדי עם החולצה של פריס סן ז'רמן. אתר רשמי פריס סן ז'רמן, אתר רשמי
הסיטואציה עשתה לו טוב. מאורו איקרדי בעת הצגתו/אתר רשמי, אתר רשמי פריס סן ז'רמן

איקרדי סומן כפרנצ'ייז פלייר של אינטר והיה קפטן הקבוצה מאז 2015. למרות התדמית הבעייתית איתה הגיע מסמפדוריה שנתיים קודם לכן, הוא יועד להיות הפנים של המועדון. סקורר צעיר ומשובח שיחזיר את הנראזורי למאבק אמיתי על הסקודטו. החלוץ הארגנטינאי עשה את המוטל עליו מבחינת שערים (124 כאלה ב-219 הופעות בכל המסגרות בשש שנותיו) והחזיר את אינטר במו רגליו לליגת האלופות, אבל הסכסוך המתמשך עם המועדון סביב הארכת החוזה הפך אותו בעונה האחרונה לפרסונה נון גרטה במילאנו. טוב, לפחות בצד השחור-כחול של העיר.

האוהדים כבר מאסו בדרמות סביב השחקן, בטח אחרי שאשתו פרצה בבכי בטלוויזיה והמנהל הספורטיבי בפה מארוטה נאלץ לספק הסברים מולה בשידור. איקרדי עוד חזר לשחק, אבל אחרי חודשיים של עימותים בעקבות הדחתו מתפקיד הקפטן - לכולם היה ברור שזה הזמן לפרק את החבילה. אנטוניו קונטה הובא בקיץ ומיהר לנקות את חדר ההלבשה, והקפטן המודח היה על המוקד יחד עם ראג'ה נאינגולן.

הארגנטינאי לא היה חלק מההכנה של אינטר ובהמשך נלקחה ממנו החולצה מספר 9 עמה שיחק, אלא שלא נמצאה הקבוצה שתשלם עליו עשרות מיליונים. בלית ברירה, כמה ימים אחרי שתבע את המועדון בטענה כי הופלה לרעה עם סילוקו מקבוצת הווטסאפ והנידוי מהאימונים, נחתמה ממש עם סיום החלון עסקת השאלה עם פ.ס.ז'. ובאיטליה בירכו: "אינטר נפתרה מהבעיה הכי גדולה שלה".

מאורו איקרדי שחקן אינטר ביציע עם רעייתו וונדה נארה. רויטרס
יותר מדי דרמות באיטליה. וונדה נארה עם מאורו איקרדי/רויטרס

אלא שבעיה של אחת יכולה להוות פתרון עבור האחרת. איקרדי נחת בבירת צרפת בתחילת ספטמבר, ללא כושר משחק ואחרי קיץ נטול כדורגל. התייחסו אליו כאל מניה בירידה. הכתם התדמיתי ליווה אותו גם כאן ומיד הופיעו דיווחים באשר לבעיות השתלבות וחשד מצד חבריו לקבוצה. בעיתון "ל'אקיפ" נטען כי דווקא בני ארצו אנחל די מריה ולאנדרו פארדס שומרים ממנו מרחק כדי לרצות את ליאונל מסי, קפטן נבחרת ארגנטינה המחובר למקסי לופס, החלוץ אותו עזבה נארה לטובת איקרדי כשהשניים שיתפו פעולה בסמפדוריה. מי שנחלץ לעזרתו באופן מפתיע ועשה סוף לדיווחים הללו היה קיליאן אמבפה.

משחק החוץ מול ליון, אליו הגיעו השניים יחד וישבו ביציע בגלל פציעות, סייע להתקרבות. הוא אפשר לאמבפה לתרגל עוד קצת את הספרדית שהוא מנסה לשייף, והספיק כדי לגבש עמדה ולהציג אותה באופן פומבי. "הוא מאוד מעניין וגם מאוד ביישן", אמר אלוף העולם הצרפתי. "התרשמתי ממנו לטובה. אנשים שופטים אותו על דברים שהיו מחוץ למגרש, בלי להכיר אותו באמת. זה התפקיד שלנו לדאוג שיתאקלם היטב ואם זה יקרה הוא גם יכבוש הרבה שערים עבורנו".

הנתונים מראים שאמבפה לא טעה. שבוע וחצי לאחר הביקור בליון, איקרדי חזר מפציעה היישר להרכב והעניק לפ.ס.ז' ניצחון 0:1 בטורקיה על גלאטסראיי בליגת האלופות. מאז אותו שער בכורה, הוא כובש בכל משחק. בליגה מצא את הרשת ברביעיות נגד אנז'ה וניס, ובאמצע השבוע היה כינור שני לכובש השלושער אמבפה, עם צמד ב-0:5 בברוז'. חמישה שערים בארבעה משחקים שגורמים לאנשים לתהות: האם עדיף לתת לאיקרדי לשחק גם על חשבון אדינסון קבאני?

קיליאן אמבפה עם מאורו איקרדי שחקני פריס סן ז'רמן. GettyImages
קיבל את החלוץ החדש בזרועות פתוחות. קיליאן אמבפה עם מאורו איקרדי/GettyImages

החלוץ האורוגוואי, שישב בחוץ כמעט חודשיים בגלל פציעת ירך, התחמם לאורך רוב המחצית השנייה בברוז' ולא נכנס. הוא ראה את איקרדי ממשיך ברצף הכיבושים שלו, והמאמן תומאס טוכל הסביר לאחר מכן: "אדי לא כשיר כרגע ל-90 דקות, בדיוק כמו אמבפה. הוא רק חזר מפציעה לא פשוטה. העדפתי להשתמש בשחקנים שיכולים להשלים 90 דקות". גם איקרדי הבין ששאלת החלוץ הראשון עומדת כעת על הפרק, ושידר אחדות אחרי ברוז': "אדי הוא עדיין המטאדור. אנחנו מסתדרים נהדר ושותים מאטה ביחד".

קבאני הוא הפייבוריט של הקהל. אליל פארק דה פראנס, מלך שערי המועדון בכל הזמנים עם 195 כיבושים ודמות אהודה במסדרונות המועדון בדיוק כמו ביציעים. בניגוד מוחלט לניימאר שרצה לברוח ואפילו לאמבפה שפלרטט עם עזיבה בתחילת הקיץ, הנאמנות של קבאני לפ.ס.ז' מעולם לא הוטלה בספק. הוא הקריב עבור המועדון כפי שהקריב עבור הנבחרת שלו. הוא שיחק באגף כשזלאטן איברהימוביץ' הוביל, ויתר על הכדורים החופשיים והפנדלים לטובת ניימאר אחרי עימות מסוים ומעולם לא מחה על כך שהוא לא אחד משני המשתכרים הבכירים בסגל. הוא כריזמטי וסוחף. דמות חשובה בחדר ההלבשה.

הנאמנות של קבאני היא הניגוד המוחלט לאיקרדי, אבל גם בפ.ס.ז' מבינים שהאורוגוואי בן ה-32 הוא בעיקר העבר והארגנטינאי יכול להיות העתיד. לכן לאחרונה נשמעים עוד ועוד קולות בסביבת המועדון המעידים על כך שפ.ס.ז' תפעיל את אופציית הרכישה מאינטר ותנסה לשכנע את איקרדי ואת וונדה לחתום על חוזה ארוך. זו לא תהיה משימה פשוטה, בטח לאור הדברים שהשמיעה האישה/סוכנת בנוגע לקשיים המשפחתיים, אבל הכוונה ברורה.

אדינסון קבאני שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
אהוב הקהל ועדיין החלוץ הבכיר של פ.ס.ז'. אדינסון קבאני/רויטרס

הסיטואציה בפ.ס.ז' עשתה שירות נהדר לאיקרדי. העובדה שבא כמושאל ולא כרכש מפוצץ, כגיבוי ולא כמושיע, הקלה על ההתאקלמות שלו. לא היה עליו לחץ של סופרסטאר. בכל זאת יש שישה שחקנים שמשתכרים יותר ממנו ומשתייכים למועדון המיליון (יורו בחודש). האוהדים קיבלו אותו בזרועות פתוחות כשהריעו לו בעת החימום לפני הופעת הבכורה מול שטרסבורג, וגם התקשורת לא עטה עליו כמו באיטליה. פציעות הכוכבים פינו מיד מקום בהרכב ובהזדמנויות הספורות הללו כבר הספיק איקרדי להציג את כישוריו, ובמיוחד את אחוז ניצול המצבים שלו. "תמיד הגדירו אותי ככה - אני קילר", הסביר. "אני תמיד ברחבה, זה שטח המחייה שלי, תמיד מוכן לכבוש. מהרגע ששיחקתי לראשונה בארגנטינה, המטרה הייתה לשים את הכדור ברשת. זו האובססיה שלי".

למאבק הזה על עמדת החלוץ המרכזי חיכו בפריס מאז תחילת העונה. עכשיו שני הסקוררים כשירים, וגם אמבפה חזר כך שאף אחד לא יתפלא אם הוא יהיה בשלב מסוים חלוץ החוד ומצדדיו ניימאר (כשישוב מהפציעה) ודי מריה שנמצא בכושר נפלא. איקרדי קטלני יותר. הוא מסוגל לגעת מעט מאוד בכדור ובכל זאת להבקיע. רוצח להשכרה שמייצג רגע בו פ.ס.ז' ניצלה סיטואציה בשוק במקום לתת לאחרים לנצל אותה. אבל קבאני הוא עדיין הבכיר וחלוץ העבר ז'אן פייר פאפן נקט עמדה נחרצת ומכס הפרשן המליץ לפ.ס.ז': "אני מעדיף את קבאני על רגל אחת מאשר את איקרדי על שתיים".

בינתיים איקרדי מיועד לפתוח גם בקלאסיקו הצרפתי מול מארסיי, האקסית המיתולוגית של פאפן, ועבורו יהיה זה יום מיוחד. "זה יום ההולדת של הבת שלי", הכריז בחגיגיות, "כבר דאגתי שכל המשפחה תגיע למשחק. זה כמו הדרבי ד'איטליה, מסוג המשחקים שאני אוהב". בדרבי ד'איטליה הראשון שלו, איקרדי נכנס כמחליף ומיד כבש מול יובנטוס. אם יעשה את זה גם בצרפת, האם יקדיש את השער לילדה או לפאפן?

מאורו איקרדי שחקן פריס סן ז'רמן כובש לרשת גלאטסראיי. GettyImages
האובססיה - כדור ברשת. מאורו איקרדי בעת שער הבכורה במדי פ.ס.ז'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully