אדמילסון במדי נבחרת ברזיל 2002. GettyImages
אדמילסון במדי נבחרת ברזיל 2002/GettyImages

"לא חשבתי שמסי יהפוך למה שהוא היום"

21.10.2019 / 15:00

"מיד ראו שמסי מיוחד, אבל לא חשבתי שישלוט כל כך הרבה שנים. ניימאר עושה דברים שאיש לא יכול, רק שיתמקד בכדורגל שלו". אדמילסון, בלם העבר של ברצלונה ונבחרת ברזיל שיגיע ארצה למשחק השלום, מדבר על הזכייה במונדיאל, רונאלדו, רונאלדיניו וגם הקבוצה הישראלית שהוא מכיר

רגע לפני העלייה לכר הדשא באצטדיון ביוקוהמה בגמר מונדיאל 2002, עבר רונאלדו בין כל שחקני נבחרת ברזיל וביקש מהם: "הפעם אנחנו עושים את זה ומביאים את הגביע הביתה". רונאלדו, כך מספרים, היה דרוך מתמיד. ארבע שנים לפני כן, באותו מעמד בדיוק, הוא קרס - תרתי משמע - והיה הדמות הטראגית ביותר באחד מהרגעים הגרועים בתולדות הסלסאו. את מונדיאל 2002 רונאלדו הבטיח לעצמו שהוא ייקח ויהי מה, אבל ברגע שהאוהדים בחוץ כבר היו מוכנים לשריקת הפתיחה, הבין החלוץ עם התספורת המוזרה שלבד הוא לא יוכל לעשות את זה ולכן ניסה לדרבן את חבריו.

בין השחקנים שבילו איתו בחדר ההלבשה ואחר כך על המגרש כשכבש צמד בדרך לגביע הנכסף, היה גם הבלם אדמילסון, שהיה מעוז ההגנה הצהובה-ירוקה באותם ימים. "כולנו רצינו לקחת את הגביע והיה לחץ כי אנחנו ברזיל ואנחנו תמיד צריכים לזכות", תיאר מספר 5 של אותם ימים את התחושה בראיון מיוחד לוואלה! ספורט, "אבל אין ספק שעבור קאפו, ריבאלדו, רוברטו קרלוס וכמובן רונאלדו שהיו גם ב-98, זה היה חשוב יותר. ראית עליהם שהם רוצים את זה בצורה בלתי רגילה".

אדמילסון בן ה-43, שהופיע 40 פעמים במדי נבחרת ברזיל וכבש שער מרהיב אחד, במספרת באותו גביע עולמי שהסתיים בהנפה, ישחק ביום שלישי הבא באצטדיון בחיפה לצד לא מעט שמות גדולים מהעבר, ביניהם רונאלדיניו, קאקה ואחרים שיפזרו ניחוח כוכבים במשחק השלום מול ותיקי נבחרת ישראל. רגע לפני שהוא נוחת בארץ הקודש, בלם העבר שזכה בשלוש אליפויות עם ליון, נמכר ממנה לברצלונה ב-10 מיליון יורו וזכה עם הקטלאנים בשתי אליפויות ובליגת האלופות, סיפר לוואלה! ספורט על אותם ימים עליזים בפסגת הכדורגל העולמי, על הילד ששיחק איתו בבארסה והפך לאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה, וגם על רונאלדיניו, העצה לניימאר ואפילו על הקבוצה הישראלית היחידה שהוא מכיר.

אדמילסון עם סמואל אטו, הזכייה של ברצלונה בליגת האלופות, 2006. AP
הניף את הגביע העולמי וגם את גביע האלופות של אירופה. אדמילסון עם סמואל אטו ב-2006/AP

אדמילסון, יש עוד התרגשות לשחק כדורגל אחרי כל כך הרבה שנים?

"תמיד כיף לשחק, ובמיוחד שזה עם חברים כל כך טובים ששיחקת איתם הרבה שנים, ככה שאני מחכה לזה בקוצר רוח".

אתה מכיר קצת את ישראל או את הכדורגל הישראלי?

"הבנתי שהרבה אנשים בישראל מחכים למשחק הזה, ככה שזה מגביר את הרצון להגיע לשחק. לגבי הכדורגל הישראלי, אני מכיר את מכבי תל אביב מהקמפיין שהיא עשתה באירופה לפני כמה שנים".

שיחקת עם ליאו מסי בשנותיו הראשונות. חשבת אז שהוא יהפוך להיות כוכב בקנה מידה היסטורי?

"ראו עליו כבר בהתחלה שהוא משהו מיוחד, אבל להגיד שידעתי שהוא ישלוט כל כך הרבה שנים ויהפוך למה שהוא היום זה לא נכון. לא יכולנו לדמיין את זה אז".

הוא הגדול בכל הזמנים?

"היו הרבה שחקנים גדולים בהיסטוריה, הוא בוודאי אחד מהם. הגדולה של שחקנים ברמה שלו שהוא בולט ומעל כולם לאורך כל כך הרבה שנים".

אדמילסון עם ליאונל מסי, רונאלדיניו באימון ברצלונה 2006. GettyImages
ליאו מסי מיד הסתמן כמיוחד, רונאלדיניו תמיד הפתיע. אדמילסון עם החברים בברצלונה/GettyImages

עוד שחקן ששיחקת איתו בברצלונה ותשתף איתו פעולה במשחק השלום הוא רונאלדיניו. גם הוא אחד הגדולים?

"רונאלדיניו היה עושה דברים שאף אחד לא היה מצפה להם ומפתיע את כולם כל פעם מחדש. הוא ללא ספק אחד הגדולים. הוא היה נהנה מהמשחק והיה כיף אדיר לשחק איתו כל כך הרבה שנים בברצלונה וגם בנבחרת ברזיל".

בתור אחד ששיחק בברזיל ובברצלונה, אתה ממליץ לניימאר לחזור?

"ניימאר עושה דברים שאף אחד אחר בעולם לא יכול לעשות. הוא שחקן אדיר. העצה שלי היא שיחזור לעשות את הדברים האלה ויתמקד בלשחק את הכדורגל שהוא יודע. זה לא משנה אם זה בברצלונה, בפריס או בקבוצה אחרת".

הוא יזכה בליגת האלופות השנה?

"יש הרבה קבוצות שיכולות לזכות בצ'מפיונס ליג השנה. אני לא יודע להמר מי בדיוק תזכה, אבל אני מעריך שזו לא תהיה אחת מהספרדיות".

אם כבר שחקנים גדולים, אתה חושב שאנסו פאטי שיש סביבו באז אדיר כרגע מסוגל להגיע לרמות האלה של מסי?

"אני לא מכיר אותו וכנראה שהוא שחקן מצוין, אבל אם אני צריך להעריך הוא לא יגיע לרמות של מסי או רונאלדו".

ניימאר, נבחרת ברזיל חוגג. GettyImages
עושה דברים שאף אחד אחר לא יכול לעשות. ניימאר/GettyImages

הגול היחיד שלך בנבחרת היה במספרת, ועוד במונדיאל שזכיתם בו. תאר את התחושה.

"נכון, כבשתי נגד קוסטה ריקה. התחושה בכל המשחקים במונדיאל היא תחושה אדירה. ללבוש את מדי הסלסאו זה חלום של ילד קטן, שכל מה שהוא רצה בחיים זה לשחק כדורגל ועוד בנבחרת שלו".

יש סיכוי שנראה אותך כמאמן, כמו כמה מחבריך לאותה נבחרת?

"אני מתעסק בדברים רבים סביב הכדורגל, אבל פחות נראה לי שארצה לאמן בעתיד".

נראה שבשנתיים האחרונות הבלמים הופכים להיות כוכבים גם מבחינת תהילה וגם מבחינת שכר, מה שלא היה בעבר.

"זה נכון, גם אני מרגיש את זה. אני חושב שמי שאחראי לכך הוא פפ גווארדיולה. הוא שינה את צורת המשחק והביא לכך שהמשחק מתחיל מהבלמים, שהם צריכים להניע את הכדור הרבה יותר והם מעורבים הרבה יותר. זה מה שמקנה להם גם תהילה גדולה יותר".

נתראה בישראל.

"תודה רבה. אני מחכה כבר בקוצר רוח להגיע".

אדמילסון במדי נבחרת ברזיל כובש במספרת, מונדיאל 2002. AP
חלום של ילד קטן. אדמילסון עם המספרת נגד קוסטה ריקה במונדיאל 2002/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully