קלאודיו ראניירי בוכה במשחקו האחרון כמאמן רומא. GettyImages
קלאודיו ראניירי בוכה במשחקו האחרון כמאמן רומא/GettyImages

נמס בגשם

18.10.2019 / 14:00

כשקלאודיו ראניירי בכה בגשם בעקבות מחוות הפרידה של אוהדי רומא, רבים חשבו שזה אקורד הסיום בקריירת האימון שלו. אבל אז טוטי וקסאנו המליצו, סמפדוריה הזעיקה והמאמן הוותיק מתחיל מחדש דווקא מול רומא אהובתו, ועוד באצטדיון בו ערך את הבכורה כשחקן וביום הולדתו ה-68

מאסימו פררו החליט בשבוע שעבר להרים טלפון לאנטוניו קסאנו, שחקנו לשעבר בסמפדוריה, ולהזמין אותו למשחק מול רומא, אקסית מיתולוגית נוספת שלו. השיחה הבאה של נשיא סמפ האקסצנטרי הייתה לפרנצ'סקו טוטי, הסמל הכי גדול של הג'אלורוסי, שהוזמן גם הוא למשחק במראסי. לפני פרידה, ביקש פררו לשמוע את דעתו של טוטי על קלאודיו ראניירי, וילד הזהב השיב: "זו בחירה מצוינת, הוא האיש הנכון עבור סמפדוריה".

קסאנו המליץ גם הוא ופררו ביצע את המהלך שסימל סגירת מעגל מושלמת. אוזביו די פרנצ'סקו, שפתח את העונה בסמפדוריה בצורה איומה עם שישה הפסדים בשבעה מחזורים, פוטר כשהקבוצה במקום האחרון ובמקומו הגיע ראניירי - האיש שהחליף אותו גם ברומא בחודש מרץ ונפרד ממועדון נעוריו בדמעות 12 משחקים לאחר מכן.

והתסריט הזה לא יכול היה להיכתב טוב יותר. כי ביום ראשון, כשקסאנו וטוטי יהיו לצד פררו ביציע הכבוד, ראניירי יעמוד על הקווים לראשונה כמאמן סמפדוריה, מול האחת שתמיד הייתה ותהיה בלבו. מול הקבוצה הראשונה שלו, בה קיים את הבכורה ככדורגלן ב-1973, ממש באותו אצטדיון מול גנואה. ואם חיפשתם עוד קצת סנטימנטליות, המפגש הזה ייערך בדיוק ביום הולדתו ה-68.

פרנצ'סקו טוטי במדי רומא עם קלאודיו ראניירי 2009. GettyImages
על תקן הממליץ. פרנצ'סקו טוטי עם קלאודיו ראניירי ברומא לפני כעשור/GettyImages

הפרידה של רומא מראניירי הייתה צפויה, ובכל זאת שוברת לב. המאמן הוותיק "קפץ על הרימון" הזה במרץ, קצת אחרי שפוטר מפולהאם. הג'אלורוסי בדיוק פיטרו את די פרנצ'סקו בעקבות ההדחה בשמינית גמר ליגת האלופות, גם המנהל הספורטיבי מונצ'י עזב והיחיד שהסכים להגיע לתקופה קצרה היה ראניירי, ששמח לחזור לעיר הולדתו כדי לעזור לקבוצה אותה הוא כל כך אוהב. המטרה הייתה להשיג שוב את הכרטיס לצ'מפיונס ליג, אבל למרות שישה ניצחונות, הג'אלורוסי היו רחוקים שלוש נקודות מאינטר הרביעית והסתפקו במקום השישי ובכניסה לליגה האירופית.

במחזור הסיום של העונה, פארמה הגיעה לאולימפיקו וכולם התמקדו באירוע הפרידה של דניאלה דה רוסי, אבל האוהדים לא שכחו את ראניירי. ביציע הדרומי התנוסס שלט: "מר ראניירי, היית שם כשנזקקנו לך. עכשיו תורנו, זו המחווה של אנשיך". כמה דקות לפני השריקה למחצית, הקהל קרא בשמו של המאמן ושר לכבודו. גם הגשם לא הצליח להסתיר את הדמעות של ראניירי.

בחודש שעבר הבהיר ראניירי שלא הופתע מהקדנציה הקצרה. "הפרידה שלי הייתה ידועה מלכתחילה", אמר בראיון רדיופוני. "מראש הוחתמתי למשימה ספציפית וידעתי שבסיום העונה רומא תפנה לכיוון אחר. זה היה אקורד סיום רע מבחינת דה רוסי וטוטי, אבל לא מבחינתי".

למרות זאת, האוהדים חשו הזדהות רבה עם ראניירי, שתמיד היה אחד משלהם. אחד כזה, ג'וזפה פלקאו שהוא במקרה גם בנו של פלקאו הברזילאי שהוביל את רומא לאליפות השנייה ב-1983, צייץ לאחר החתימה של ראניירי בסמפדוריה: "הגעת לרומא כשאף אחד אחר לא רצה. נלחמת עבור רומא בגשם. בכית כאשר היציע הדרומי נתן לך את הכבוד. לא נשכח לעולם את מי שאוהב את רומא".

קלאודיו ראניירי בוכה במשחקו האחרון כמאמן רומא. GettyImages
אוהדי רומא ריגשו אותו. קלאודיו ראניירי הדומע במהלך המשחק האחרון מול פארמה/GettyImages

עכשיו ראניירי מתאחד עם רומאניסטה אחר. גם פררו הוא בן רומא, אוהד הג'אלורוסי שהיה שמח לרכוש את המועדון מהבירה וגם ניסה בעבר, אבל הסתפק בסמפדוריה. מאז הקיץ ניהל פררו משא ומתן מייגע עם קבוצת משקיעים שהעמידה בפרונט את ג'אנלוקה ויאלי, כוכב הקבוצה לשעבר, ועסקת המכירה הזו השפיעה על פתיחת העונה. די פרנצ'סקו עצמו טען כי השחקנים עסקו בכך וחוסר הוודאות הזיק. זה היה אליבי נוח עבור כולם. אלא שהעסקה נפלה, וגם די פרנצ'סקו.

אוהדי סמפדוריה מאסו בפררו וכ-100 מהם הפגינו השבוע מול ביתו של הבעלים הקודם אדוארדו גארונה, בקריאה שיתקן את הנזק לו גרם כאשר מכר את המועדון ב-2014. "גארונה, אתה שמת אותו שם ואתה גם תוציא אותו", קראו האוהדים. "תפשיל שרוולים ותעמוד מאחורי המילה שלך. תודה שפררו היה טעות גדולה ותשחרר אותנו מהאיש הזה".

מפיק הקולנוע בן ה-68 מקווה שראניירי יקים את הקבוצה מהקרשים וכך גם ינמיך את הלהבות סביבו. "רציתי את קלאודיו כבר לפני כמה שנים, עכשיו הכוכבים הסתדרו עבורנו", אמר פררו במסיבת העיתונאים בה הוצג המאמן החדש. "קסאנו וטוטי המליצו? בואו נהיה ברורים, אני תמיד מדבר איתם, אבל אני לא צריך שהם יגידו לי שהשמש זורחת. אני יודע בדיוק מי זה ראניירי. אנחנו שני בני רומא שרוצים את הטוב ביותר עבור סמפדוריה".

מאסימו פררו נשיא סמפדוריה. רויטרס
לאוהדי סמפדוריה נמאס, אבל הוא עוד כאן. הבעלים מאסימו פררו/רויטרס

למרות המילים החמות, ראניירי לא היה הבחירה הראשונה של סמפדוריה. פררו פנה תחילה לסטפנו פיולי שהעדיף לחכות למילאן וידע למה. גם ג'נארו גאטוזו סירב לפנייה של הבלוצ'רקיאטי, ואז עלתה האופציה של ראניירי עם החיזוקים מצד קסאנו וטוטי. המאמן שהוביל את לסטר סיטי לאליפות סנסציונית בפרמיירליג ב-2016 ופוטר ממנה שבעה חודשים לאחר מכן, התקשה לשחזר את ההצלחה מאז ולא נחשב למנייה נחשקת. הוא עבר עונה בינונית בנאנט, נכשל כישלון חרוץ בפולהאם וכאמור לא עמד במשימה בקדנציה השנייה ברומא וכשבכה בגשם היו שחשבו שזה התפקיד האחרון שלו. האם הוא האיש שיחזיר את התשוקה לסמפ?

אצל נועלת טבלת הסרייה A בטוחים שכן, ופררו אפילו החתים את המאמן החדש על חוזה לשנתיים, אחרי שזה הבטיח "לגרום לאוהדים לחזור לחלום" והזכיר את סיפור הסינדרלה של לסטר כ"הוכחה לעבודה שנעשית היטב". המועדון עשה טעויות רבות בשנה האחרונה, בין היתר כשמכר את דובאן ספאטה ולואיס מוריאל מתוך הסתמכות מוגזמת על עונת השיא המופלאה של פאביו קוואליארלה בגיל 36. מלך השערים נתקע העונה, גם בגלל שיטת שלושת הבלמים של די פרנצ'סקו, אותה כבר ברור שראניירי יזנח. ועדיין, הסגל מספיק טוב כדי להיחלץ ממאבקי התחתית, כשהציפייה הנוספת מהמאמן היא לקדם שחקנים שיוכלו להכניס כסף למועדון ממכירות בקיץ, דוגמת יקוב ינקטו, רונאלדו ויירה ואחרים.

הצעד הראשון יכול להיות כבר מול רומא. זה יהיה המשחק ה-394 של ראניירי כמאמן בסרייה A והוא יחפש את הניצחון ה-170. שמונה מהניצחונות הללו היו נגד רומא, לעומת שבע תוצאות תיקו וארבעה הפסדים מולה, כשרק אחד היה בבית - כשאימן את פיורנטינה לפני 23 שנים. "אין כאן תהפוכות גורל, אני שמח שזה המשחק הראשון שלי", התייחס ראניירי למפגש ה-20 שלו עם האקסית והבהיר: "אני אוהד רומא, אבל על המגרש אין מקום לאהבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully