וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק בין בולגריה לאנגליה הופסק פעמיים בשל קריאות גזעניות

האוהדים הבולגרים הצדיעו במועל יד ונהמו לעבר שחקנים אנגלים. המשחק נעצר פעמיים במהלך המחצית הראשונה, אבל חודש. אנגליה ניצחה 0:6

מתוך טוויטר

המשחק בין בולגריה לאנגליה שנערך הערב (שני) באצטדיון לוסיל לבסקי בסופיה, הופסק פעמיים במהלך המחצית הראשונה בשל קריאות גזעניות של האוהדים המקומיים בסופיה. הם הוזהרו והתבקשו לחדול מכך והמשחק במסגרת מוקדמות יורו 2020, חודש וגם הגיע לסיום למרות שהייתה סכנה שיפוצץ. אנגליה ניצחה 0:6 אחרי תצוגת תכלית.

ההפסקה הראשונה הייתה בדקה ה-28 כשאנגליה כבר הוליכה 0:2. הכרוז באצטדיון גינה את הקריאות והודיע כי המשחק יופסק אם הן יימשכו. בדקה ה-43 המשחק הופסק בפעם השנייה, והפעם גם נערכו שיחות בין מאמן אנגליה גארת' סאות'גייט והקפטן הארי קיין לשופט. לאחר מכן הוחלט בכל זאת לחדש שוב את המשחק.

כתב BBC, מארק צ'פמן, דיווח מהאצטדיון: "ראינו את אוהדי בולגריה לא רק מבצעים הצדעות במועל יד, אלא גם משמיעים נהמות של קופים ומחוות גזעניות אחרות". גם בהילוכים החוזרים ניתן היה לראות שהאוהדים המקומיים הצדיעו במועל יד.

אוהדי נבחרת בולגריה מצדיעים במועל יד. GettyImages
בולגריה בוודאי תספוג עונש קשה/GettyImages

התקריות הקשות הערב הן המשך ישיר למתרחש בחודשים האחרונים. חלק מהיציעים באצטדיון נסגרו הערב בשל קריאות גזעניות של אוהדי בולגריה במשחקים קודמים נגד קוסובו וצ'כיה. עוד לפני שריקת הפתיחה, סאות'גייט שוחח עם השחקנים והבהיר להם את פרוטוקול אופ"א למקרה שייתקלו בגזענות.

לאורך הימים האחרונים דובר רבות על האפשרות ששחקני אנגליה ייתקלו בקריאות גזעניות והקהל המקומי "עמד בציפיות". טמי אברהם מצ'לסי אמר ערב המשחק שהוא וחבריו מוכנים לאפשרות של ירידה מכר הדשא. מנגד, מאמן בולגריה, קרסימיר בלאקוב, טען שבאנגליה יש בעיית גזענות הרבה יותר חמורה מאשר במולדתו.

לאופ"א יש פרוטוקול מפורש למקרים מסוג זה ובו שלושה שלבים:

1. השופט מבקש מהכרוז לדרוש מהקהל להפסיק.

2. אם הקריאות ממשיכות, השופט עוצר את המשחק ושולח את הקבוצות לחדר ההלבשה לזמן מוגבל, לפני שהוא מחדש את המשחק.

3. אם שלב 2 לא עזר, המשחק מופסק לאלתר.

עוד בוואלה!

רק 1:1 לצרפת מול טורקיה, אנגליה מחצה 0:6 את בולגריה

לכתבה המלאה
אוהדי נבחרת בולגריה. רויטרס
האוהדים הבולגרים/רויטרס
פלייר גארת' סאות'גייט מאמן נבחרת אנגליה ושחקניו משוחחים עם השופט אחרי שהושמעו כלפיהם קריאות גזעניות במהלך משחק מול בולגריה. רויטרס
שחקני אנגליה במהלך ההפסקה/רויטרס
גארת' סאות'גייט מאמן נבחרת אנגליה משוחח עם השופט איבן בבק במהלך המשחק מול בולגריה. רויטרס
סאות'גייט משוחח עם השופט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully