וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילי רוטנשטיינר: "עדיין אפשר להיות בין 30 הנבחרות הטובות בעולם"

11.9.2019 / 6:30

היעד העדכני שהציב ("החזון לא השתנה"), המשך דרכו של הרצוג ("הוא עושה עבודה טובה"), עתיד הנבחרת ("תראו את השינוי בקרוב"). המנהל המקצועי של נבחרות ישראל עדיין מתקשה להירדם בעקבות ההפסד לסלובניה - ועדיין מאמין שהכל אפשרי. ראיון

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

"עבורי זו לא הופעה טובה כשאתה עושה כאלה טעויות", אמר לי אתמול (שלישי) בצהריים וילי רוטנשטיינר. את טיסת הלילה הקשה מליובליאנה לישראל, העביר בצפייה חוזרת במשחק של נבחרת ישראל מול סלובניה. היה לו קשה להירדם אחר כך. "קשה מאוד לסיים כזה משחק", אמר. "קשה מאוד כשאתה מקבל שער בדקה ה-90 שמשאיר אותך בלי הנקודות. היו דברים טובים במשחק, אבל בסופו של דבר זה כדורגל בינלאומי וכשאתה עושה כאלה טעויות, זה לא מספיק. אמרתי לשחקנים אחרי המשחק שזה מאוד קשה לעשות הכל כמו שצריך כולל טקטיקה ובסוף לקבל כאלה שני גולים שגורמים לך להפסיד. עשינו טעויות יותר מדי קשות".

גם הניצחון אתמול של הנבחרת הצעירה בהדרכת ניר לוין על אדמת קזחסטן, לא היה יכול להשכיח מרוטנשטיינר את התסכול שהוא חש.

המנהל המקצועי של נבחרות ישראל וילי רוטנשטיינר. שלומי גבאי
גם הוא מתוסכל. רוטנשטיינר/שלומי גבאי
"קח את איסלנד. היא לא משחקת כדורגל איכותי וגם לא נעים לצפייה, אבל היא יודעת לעשות נקודות ובכדורגל בינלאומי לקחת נקודות זה מה שחשוב"

ההפסד הוציא את אנדי הרצוג מהכלים. לא ראינו אותו עד עכשיו במצב רוח כזה.

"עד עכשיו לא צפיתי בראיון של אנדי אחרי המשחק, אבל אני יכול להבין אותו. אתה מכין את הנבחרת, מתכונן, מאמן, משוחח, נותן את כולך עם כל האנרגיות והשחקנים עושים את הדברים היטב, אבל בסוף יש טעויות שפוגעות בנו. אנדי הרצוג היה שחקן גדול בנבחרת אוסטריה ובמועדונים בהם שיחק ולכן קשה לו לקבל את זה שאנחנו מפסידים מטעויות כאלה".

יש הרבה טענות על כך שהיית בסלובניה ולא היית בקזחסטן. הרי כמנהל טכני של כל הנבחרות אתה צריך לדאוג לעתיד של הכדורגל הישראלי.

"אני נוסע לא מעט עם הנבחרות הצעירות והלוואי שהייתי יכול לעשות זאת יותר, אבל זה בלתי אפשרי כי יש לנו כל כך הרבה עבודה בארץ. כשהנבחרות הצעירות משחקות בישראל אני כמעט לא מפספס משחק. הייתי צריך להיות עם הנבחרת הבוגרת בסלובניה כי זו היתה המשימה הכי חשובה שלשום. זה מצחיק לטעון שלא הייתי צריך להיות ליד הנבחרת הבוגרת. הרי אם באיירן מינכן משחקת בליגת האלופות, המנהל הספורטיבי שלה יהיה איתה בליגת האלופות ולא עם קבוצת המילואים או קבוצת הנוער שלה. אין כאן בכלל שאלה. שיתוף הפעולה ביני לבין אנדי מאוד הדוק וזה טוב גם עבורו שאני נמצא לצידו".

למרות שהייתם יחד והובלתם את הנבחרת, לא הצלחתם להוציא נקודות בסלובניה.

"אתה יודע, באמת שיחקנו יפה, אבל בסוף ללכת הביתה בלי נקודה זה מתסכל. קח את איסלנד. היא לא משחקת כדורגל איכותי וגם לא נעים לצפייה, אבל היא יודעת לעשות נקודות ובכדורגל בינלאומי לקחת נקודות זה מה שחשוב".

עוד בוואלה!

אחד שיודע: הסיבה לכך שאנדי הרצוג צריך לקבל הארכת חוזה בנבחרת ישראל

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת ישראל דן גלזר, לואי טהא מאוכזבים. AP
הרצוג מתקשה לעכל. שחקני הנבחרת בשריקת הסיום/AP
"אני שואב אופטימיות גם מהנבחרת הצעירה עד גיל 21. יש שם שחקנים שיוכלו לעלות לבוגרים ולעזור לנו כמו מנור סולומון"

איך תעשו את זה יותר טוב בהמשך? ממה אנחנו יכולים לשאוב אופטימיות?

"מזה שהשחקנים יהיו בעוד חודש מול אוסטריה בכושר משחק הרבה יותר טוב. אני משוכנע שאלי דסה ישחק בצורה קבועה, טאלב טואטחה חתם בקבוצה חדשה והוא ישחק. ביברס ישחק משבת לשבת. מונס דאבור יתפוס מקום בקבוצה. היו לנו הרבה שחקנים בשני המשחקים האלה שלא מצאו את הכיוון שלהם עדיין וזה ישתנה. אלי דסה מצא קבוצה רק יום לפני המשחק השני וזה לא היה טוב. מעבר לזה אני שואב אופטימיות גם מהנבחרת הצעירה עד גיל 21. יש שם שחקנים שיוכלו לעלות לבוגרים ולעזור לנו כמו מנור סולומון".

אתה מאמין שיש שחקנים בנבחרת של ניר לוין שיהיו מוכנים בעוד חודש לבוגרת?

"זה קשה לומר אם כבר בתוך חודש, אבל אנחנו בעיצומו של פרוייקט לשנים הקרובות בסיומו אתם תראו שחקנים יותר מוכנים לנבחרת הבוגרת. אנחנו יודעים לפתח את השחקן הישראלי הצעיר ואתם תראו את השינוי בשנים הקרובות".

אתה כבר יודע האם אנדי הרצוג ימשיך לקמפיין הבא?

"אנדי עדיין לא סיים את הקמפיין הזה. יש לאנדי חוזה עד סוף שנת 2019, אבל אם הוא יביא את הנבחרת לשלב הפלייאוף בחודש מארס או שהוא יצליח להביא אותנו לאליפות אירופה, למרות שזה נראה כרגע קשה מאוד, החוזה שלו יוארך עד קיץ 2020 כשתסתיים אליפות אירופה. זה חוזה נורמלי למאמן נבחרת באירופה. אתה מאמן במוקדמות ואם אתה עולה לאליפות אירופה או לפלייאוף, אתה זוכה לעוד חצי שנה עד הקיץ.

"אני מאוד קרוב לאנדי. אנחנו מדברים הרבה על העבודה ועל מה שאנחנו רוצים להשיג. זה לא הזמן לדבר עם התקשורת, מה עוד שיש לנו עוד חודש שני משחקים ואנחנו יכולים לדבר אחרת בעוד חודש".

מה יהיה אם נסיים במקום החמישי?

"רשמית החוזה שלו יסתיים בדצמבר 2019, אבל עבודת המנהל הספורטיבי היא כל הזמן לחשוב על העתיד ועל איך אנחנו יכולים להשתפר בעוד שנה או שנתיים".

אני חושב שאפשר להבין מדבריך שיש לאנדי סיכויים טובים לזכות בחוזה חדש לקמפיין נוסף.

"אני לא מחליט לבד. יש ועדה מקצועית שתכריע. בעיני אנדי הרצוג עשה עד עכשיו עבודה טובה".

מאמן נבחרת ישראל אנדי הרצוג. AP
רוטנשטיינר מרוצה, זה בטוח. אנדי הרצוג/AP
"יש לי יעד להביא את נבחרת ישראל להיות במקום ה-30 ומעלה, ואני עדיין מאמין שאפשר לעמוד בו"

אתה מאמין שאפשר לעשות 12 נקודות מ-12 אפשריות?

"לא אגיד את זה, כי אני יודע שמצפה לנו משחק חוץ קשה מאוד באוסטריה. עבורי אוסטריה היא הנבחרת הכי קשה בבית הזה שלנו. אני מקווה שהשחקנים יגיעו ביכולת טובה יותר. אנחנו יכולים לנצח באוסטריה, אבל בעיני זה המשחק הכי קשה במוקדמות".

מה ההוראה שנתת למאמני הנבחרות הצעירות של ישראל?

"לבחור רק את השחקנים שהם מאמינים שיכולים להיות שחקני הנבחרת הבוגרת. זה מה שהנחיתי אותם. לחשוב כל הזמן בעיניים של מאמנים שמחפשים את הפוטנציאל שיגיע בעתיד לנבחרת ישראל הבוגרת. יש לנו כישרונות ואנחנו חייבים להוציא מהם את המיטב".

אתה עדיין מאמין שתוכל להביא את נבחרת ישראל להיות בין 30 הנבחרות הטובות בעולם, משימה שהצבת בעבר כריאלית?

"כשאני הייתי המנהל הטכני של נבחרת אוסטריה היא היתה במקום ה-102 בעולם, אבל הבאתי אותה להיות במקום העשירי בעולם. בהחלט יש לי חזון להביא את נבחרת ישראל להיות במקום ה-30 ומעלה. באוסטריה נזקקתי להרבה שנים כדי לקצור את הפירות. בהתחלה נהנינו מהפירות בגילאים הצעירים, אבל בסוף הצלחנו גם בבוגרת. הצבתי יעד שנהיה בין 30 הנבחרות הטובות בעולם, ואני עדיין מאמין שאפשר לעמוד בו".

שחקני נבחרת ישראל חוגגים. AP
עוד יהיו רגעים של נחת? נבחרת ישראל חוגגת/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully