וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנערה בכחול": איראנית הציתה את עצמה במחאה על איסור צפייה בכדורגל

אוהדת קבוצה מקומית בטהראן, שהייתה מוכרת רק בשם "שהר", המתינה חודשים לתחילת משפטה אחרי שהתחזה לגבר כדי להיכנס לאצטדיון. כשהתבשרה על עונש המאסר הצפוי לה, היא הציתה את עצמה בבית המשפט. "הדורות הבאים לא יבינו זאת"

צילום: רויטרס

אוהדת כדורגל באיראן שהציתה את עצמה לפני שבוע מתה מפצעיה - כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת במדינה. היא מחתה על כך שמשפטה על שניסתה להיכנס לאצטדיון בתחפושת של גבר נדחה. המקרה של זכה למעקב צמוד מצד אזרחים איראנים ברחבי העולם, שהשתמשו בהשאטג "הנערה הכחולה", בהתייחסות לצבעי הקבוצה האהודה עליה, "אסתקלאל" מהבירה טהראן.

מותה הוביל לדיון ער במדינה שבה חוקי השריעה מגבילים מאוד את זכויות הנשים, וסגנית הנשיא לענייני נשים ומשפחה מעסומה אבתכאר, ביקשה ממערכת המשפט לבחון את הנושא. בעיתון הממשלתי "איראן" דווח כי היא שלחה מכתב לרשות השופטת, שנשלטת בידי איש דת קיצוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכונה על שם צבעי הקבוצה האהודה עליה - אסתקלאל. "הנערה הכחולה", שהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

האישה, שזוהתה בשם שהר - שאינה שמה האמיתי - נעצרה במרץ כשניסתה להיכנס למשחק. שלושה ימים לאחר מכן היא שוחררה בערבות והמתינה חצי שנה למשפטה. עם זאת, כשהיא הגיעה לבית המשפט היא גילתה שהדיון נדחה שוב רק כי לשופט היו עניינים משפחתיים.

בהמשך היא שבה לבית המשפט כדי לאסוף את הטלפון הסלולרי שלה. אז, לפי הדיווחים, היא שמעה מישהו אומר שאם היא תורשע, היא תישלח למאסר של בין חצי שנה לשנתיים. בתגובה, היא הציתה את עצמה בחזית בית המשפט, עד שמתה בבית החולים מפצעיה.

עוד בוואלה!

זריף מגיב להצהרת נתניהו: "הוא רק רוצה מלחמה"

לכתבה המלאה
נערה איראנית הציתה את עצמה במחאה על איסור צפייה במשחקי כדורגל, 10 בספטמבר 2019. עיבוד תמונה
הנערה "שהר", לאחר שהציתה את עצמה בבית החולים/עיבוד תמונה

מסעוד שג'אעי, קפטן הקבוצה, גינה את עונש המאסר בפוסט שפרסם באינסטגרם. "ללא ספק, ההצתה של נערה אחרי הארכת מעצרה באשמת ניסיון לצפות במשחק כדורגל נעוצה במחשבות המיושנות והמביכות שלא יובנו על ידי הדורות הבאים", כתב.

איראן התעלמה מהאולטימטום שהציבה התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א לאפשר לנשים להיכנס לאצטדיונים עד 31 באוגוסט. לפי ארגון משמר זכויות האדם, על אף שלא מדובר בחוק כתוב, הוא "נאכף בברוטליות" על ידי הרפובליקה האסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully