אמיר רוסתום שחקן בני יהודה מול בונקה אינוסנט שחקן מאלמו. יוסי ציפקיס
אמיר רוסתום שחקן בני יהודה מול בונקה אינוסנט שחקן מאלמו/יוסי ציפקיס

סינדרלה על קורקינט

6.9.2019 / 18:00

בקיץ אחד אמיר רוסתום הגיע מליגה ב' לפלייאוף הליגה האירופית, בדרך חתחתים שכללה נסיעות ארוכות באוטובוס וקורקינט שהביא אותו לאימון בלי אוויר: "הגעתי מהבורות למשחקים במושבה ובבלומפילד", מספר המגן השמאלי של בני יהודה וחושף את הטיפ שקיבל מבן הדוד ביברס נאתכו

כאשר אמיר רוסתום שיחק עם בני יהודה באירופה, העיתונאים המסקרים את הקבוצה תהו אם היה תקדים לכך ששחקן שלא שיחק מעולם בליגה מקצוענית בישראל משחק במסגרת האירופית. נפגשנו לראיון איתו השבוע במגרש בשכונת התקווה והזכרנו את זה, וקצין התקשורת של בני יהודה רועי זריהן ירה: "מה קרה לכם? יובל אשכנזי נגד טרנצ'ין לפני שנתיים. הוא גם הבקיע". רוסתום יכול לרשום לעצמו שאשכנזי לא זכה לשחק בפלייאוף הליגה האירופית לפני שצבר דקה בליגה מקצוענית, כך שעדיין יש לו נדבך חסר תקדים ברקורד.

לא במקרה שני השמות הללו מתחברים לבני יהודה. בשנים האחרונות יוסי אבוקסיס נותן את הבמה לסיפורי סינדרלה מליגות נמוכות, כאלה שמגיעים להתרשמות לא קצרה, משביעים את רצונו, חותמים, מקבלים את הבמה והופכים לסיפור הצלחה. אמיר רוסתום בן ה-20 אמנם נמצא רק בתחילת הדרך, אך שחקן ששיחק בעונה שעברה את עונת הבוגרים הראשונה שלו בליגה א' עם נשר, ירד איתה לליגה ב' וחודשיים אחרי משחק עם בני יהודה בפלייאוף הליגה האירופית הוא לא פחות מסיפור מדהים, מהסיפורים שעושים את הכדורגל למה שהוא.

אמיר רוסתום שחקן בני יהודה מול בונקה אינוסנט שחקן מאלמו. יוסי ציפקיס
לא חשב עד לפני שבועות בודדים שיגיע למעמד כזה. אמיר רוסתום מול מאלמו/יוסי ציפקיס

רוסתום הצ'רקסי גדל בכפר ריחנייה שבגליל. שלושה אחים בבית, הוא ילד סנדביץ'. יש לו גם קרוב משפחה מוכר, אחד בשם ביברס נאתכו, עליו הוא מספר: "סבתא שלי ואמא שלו אחיות. הכרתי אותו כשהייתי קטן, הוא היה המודל שלי לחיקוי. הייתי מסתכל עליו הרבה ומתפעל לאן שהוא הגיע, הוא היה הגאווה שלנו".

כשביברס היה כוכב בהפועל תל אביב אתה היית ילד.

"כשהייתי ילד קטן לאבא שלי היה בית ספר לכדורגל בחסות של הפועל תל אביב, והיינו מגיעים למשחקים של ביברס, הפועל נתנו את החסות בזכותו. הוא כבר היה כוכב ואני הייתי בכיתה א' או ב'. אני מדבר איתו כשמתאפשר, בתחילת העונה ישבתי אצלו והתייעצתי מה לעשות ולאן ללכת".

מה הטיפ הכי טוב שנתן לך?

"העצה הכי טובה? לשחק כמה שיותר. לא משנה לאן אתה לך, לאיזה קבוצה, לשחק כמה שיותר".

מה אתה לוקח ממנו?

"ההתנהלות שלו, במגרש ומחוצה לו. השקט הנפשי, קור הרוח. מחוץ למגרש הוא גם צנוע ולא משתולל יותר מדי, עושה בחירות נכונות, לא מוותר לעצמו, מוכוון מטרה".

אמיר רוסתום עם ביברס נאתכו. באדיבות המצולמים
לוקח את הההתנהלות, השקט הנפשי וקור הרוח. נאתכו עם רוסתום/באדיבות המצולמים

באיזו קבוצה התחלת לשחק?

"קרית שמונה. התחלתי בטרום א'. בילדים ג' וילדים ב' הייתי במכבי חיפה. בשנה הראשונה היינו נוסעים מהגליל כל יום שעה וחצי ובשנה השניה עברנו לגור בחיפה בשביל הכדורגל. בשנה השלישית המשפחה כבר רצתה לחזור, אחותי הייתה בתיכון, אחי בגן, זה היה קשה וחזרנו הביתה. אני נכנסתי לפנימיה של מכבי חיפה בכפר גלים אבל לא הסתדרתי וחזרתי לריחנייה ולקרית שמונה".

ראיתי שלפני העונה האחרונה בנשר הייתה עונה שבה לא שיחקת בכלל.

"כן, הייתי פצוע, רצועה צולבת. זאת הייתה שנה שבה הייתי חריג בנוער של קרית שמונה, עליתי לבוגרים, התאמנתי ונסעתי איתם למחנה אימון באוסטריה. באימון הראשון או השני הושטתי רגל, מישהו נפל לי על הברך והרגשתי קליק. כל המחנה לא עשיתי כלום, רק טיפולים. חזרנו לארץ והכל היה בסדר, עשיתי משחקון, שינוי כיוון , הברך הסתובבה ומכאן הדרך לניתוח הייתה קצרה. עברתי 7 חודשים שיקום, קרית שמונה טיפלו בי מא' ועד ת'. הפתיע אותי קצת שבסוף העונה ויתרו עליי ונתנו לי את הכרטיס כי הם טיפלו בי כמו אחד שבונים עליו שישחק בעתיד ודאגו לי להכל".

seperator

כבר בדצמבר האחרון סוכנו של רוסתום שי אבני שלח ליוסי אבוקסיס סרטונים שלו מליגה א'. אבוקסיס אמר שישמח לראות אותו בהתרשמות אך נשר לא שיחררה. טוב זה לא עשה לרוסתום: "הרגשה קשה, אתה מרגיש שיש הזדמנות, ורוצה להתקדם ומשהו תוקע אותך, אבל בסופו של דבר הכל לטובה. בסוף העונה, כשירדתי לליגה ב' , זה היה מלחיץ. כל הקריירה עוברת בראש, אבל למזלי תמיד האמנתי שאם אקבל הזדמנות ברמות הגבוהות אני אצליח".

ואז זה הגיע. בקיץ אבוקסיס הזמין שוב להתרשמות: "הייתי יותר משלושה שבועות בהתרשמות, תקופה לא פשוטה, תקופה שבה אתה חי מאימון לאימון, אתה לא יודע אם להישאר פה או שעדיף לך לחפש קבוצה אחרת בלאומית שרוצה אותך או לא יודע מה. אתה אומר לעצמך '"אוקיי, אולי לא רוצים אותי כאן אז נבדוק אופציות', תקופה של הרבה מחשבות, אבל בסדר, נלחמתי כדי להישאר כאן".

איך הגעת לאימונים?

"ביומיים-שלושה הראשונים של ההתרשמות אבא שלי הביא אותי מהכפר, אבל אלה נסיעות קשות, שעתיים וחצי כל צד. הוא כל החיים מלווה אותי כל אימון ומשחק, אבל זה היה יותר מדי. חיפשתי פתרון, נכנסתי לבוקינג, מצאתי חדר ביפו, שכרתי לפי ימים, עלה לי כמה אלפי שקלים ויש גם הוצאות שוטפות. גירדתי ממה שהיה לי".

ואיך היית מגיע מיפו לאימונים?

"אוטובוסים, קו 54 ועוד קו. פעם אחת קרה שלקחתי את הקו הלא נכון, לקח אותי לכיוון השני של העיר, שאלתי את הנהג אם הוא מגיע לרכבת ההגנה, הוא אמר לי שזה בכלל בצד שני. ירדתי, לקחתי מונית לרכבת ההגנה ומשם שכרתי קורקינט שאני לא אאחר, הגעתי על הקשקש".

יוסי אבוקסיס מאמן בני יהודה. ברני ארדוב
לא פספס עוד הזדמנות לקחת שחקן מליגה נמוכה ולתת לו צ'אנס. אבוקסיס/ברני ארדוב

ב-18 ביולי, לפני חודש וחצי בערך, הוא חתם בבני יהודה. יומיים לאחר מכן הוא כבר פתח ב"אלוף האלופים" נגד מכבי תל אביב. האמת? גם הוא היה מופתע: "קשה להסביר מה עבר בראש. יום לפני המשחק שהבינו שצעדון לא עבר בבקרה רועי זריהן התקשר אליי ואמר לי שאני אמור לשחק, ביקש שאהיה מוכן, שאהיה רגוע ואבוא ליהנות. כשהוא בישר לי בדיוק ישבתי בארוחת צהריים עם ההורים שלי ואמרתי להם בהתרגשות שמחר אני אמור לפתוח. לא ידעו כל כך איך לעכל, כולם התרגשו ממש".

מה אמר לך יוסי אבוקסיס לפני המשחק?

"הוא היה קצר, הרגיע אותי ואמר לי 'תעלה עם ביטחון ותשחק כמו שאתה יודע'".

ואיך הרגשת במשחק הזה?

"וואו! יצאתי לחימום במושבה ולא ידעתי בדיוק למה לצפות, פתאום אני רואה את כל הקהל של מכבי ביציע מולי והקהל שלנו מאחוריי, זה היה רגע מדהים. לא חוויתי עד עכשיו דברים כאלה. גם השחקנים שם, באמצע המשחק אתה לא חושב על זה, אבל אלה שמות גדולים שאתה מכיר מהטלוויזיה. ואז אתה מתרכז במשחק ובזה שבסופו של דבר זה משהו שרצית להגשים ואתה מרגיש שאתה שייך למקום הזה".

עד עכשיו שיחקתם בבלומפילד ובמושבה ובאיצטדיונים עם עשרות אלפי צופים במאלמו ובבאקו, עולם אחר מזה שהתרגלתם אליו בליגה א'.

"עולם אחר של מתקנים. ב"אלוף האלופים" חשבתי על זה, נזכרתי שבמשחק האחרון בליגה א' שיחקתי באיזה מגרש הרוס ופתאום אני פה נגד מכבי, משחקים במושבה ובבלומפילד. בליגה א' זה בעיקר בורות וחול. היה לי בשנה שעברה בנשר כל הזמן גליל פילאטיס שהייתי מביא לאימונים ותמיד צחקו עליי, אמרו לי שזה לא יעיל ומה אני עושה עם זה. פתאום בבני יהודה שלחתי לחברים משם את כל הגלילים שיש אצלנו באימונים, כאילו ארץ החלומות. אני בקשר עם החברים מנשר, זה נותן להם תקווה, הם מתייעצים איך לעשות את המהלכים הנכונים כדי שיהיה להם פתח להגשים את החלום".

seperator

יש הרבה כישרונות בליגה א' ששווים מקום בליגת העל?

"יש הרבה כישרונות בליגה א', חלק שווים ליגת על וחלק ליגה לאומית, לא חסר. אחת הבעיות היא בפער. זו לא המקצוענות של ליגת העל, מתאמנים שלוש פעמים שבוע במקרה הטוב, יש אימונים שאליהם לא מגיעים שחקנים, 10 שחקנים באימון ואי אפשר לעשות משחקון. שחקנים מוכשרים הולכים לאיבוד ככה כי יש פער ברמת המקצוענות".

בינתיים צורף מתן בלטקסה, שאמור להיות המגן הבכיר, לא הולך להיות לך פשוט לקבל דקות.

"אני לא חושב על מי שנמצא כאן. לא ציפיתי שהתחרות תהיה קלה, גם כשהגעתי יוסי אמר לי שיכול להיות שיבוא מגן, הוא אמר לי שאם אעבוד קשה אמצא את הדקות שלי ואשחק. אני מוכן לתחרות, יש לי המון סבלנות, חלמתי להגיע לנקודה הזאת בקריירה, אז זה מה שילחיץ אותי?"

עם סיום הראיון ולפני האימון מוחמד גדיר מגיע ומבקש לשמור על הילד ולפרגן לו. רוסתום מחייך ומזכיר לגדיר שלפני עשור, כאשר היה בן 10, הוא עלה עם ילדי בית הספר לכדורגל ללוות את שחקני מכבי חיפה בשלב הבתים של הצ'מפיונס נגד באיירן מינכן, כאשר גדיר לבש את מדי הירוקים. התמונה לפניכם.

אמיר רוסתום בין מוחמד גאדיר לז'ורז'ה טשיירה במשחק של מכבי חיפה. ראובן כהן, מכבי חיפה, אתר רשמי
כבר יש להם עבר משותף. רוסתום/אתר רשמי, ראובן כהן, מכבי חיפה
אמיר רוסתום, בני יהודה, לצד שחר גרינברג, שי אבני. בני יהודה, אתר רשמי
רוסתום וסוכניו במעמד החתימה בשורות הזהובים/אתר רשמי, בני יהודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully