וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב חייו: סיפור ההימלטות המרגש של הג'ודוקא האיראני

2.9.2019 / 12:00

החלטתו של סעיד מולאי שלא לשוב לארצו אחרי שאולץ להפסיד כדי לא להתמודד עם שגיא מוקי ממשיכה לעורר הדים, ואיגוד הג'ודו פרסם פרטים חדשים. מהאיומים על חייו, דרך הבכי ועד ההגעה לגרמניה. "הדמעות לא הפסיקו לרדת מעיניו"

תרגום: דנה ירקצי, עריכה: עמית שמחה

איגוד הג'ודו העולמי חשף פרטים חדשים על סיפור מנוסתו של הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי, ופירט את השתלשלות האירועים המלאה באליפות העולם, שבמהלכה הפסיד בכוונה כדי לא לפגוש את היריב הישראלי שגיא מוקי, שזכה בסופו של דבר במדליית זהב. בסופו של דבר החליט מולאי שלא לחזור לאיראן, והמריא לגרמניה, שם הוא מתגורר עם אשרת שהייה.

הסיפור החל עוד לפני הקרב הראשון, שבמהלכו אמור היה לפגוש מולאי את המתחרה הרוסי חסן חלמורזייב. באיראן הבינו שבסופו של דבר הוא יכול להגיע למפגש מול מוקי, ושר הספורט במדינה, דבאר זאני, צלצל למאמנו של הג'ודוקא והורה לו לפרוש מהתחרות, אחרי שהפנה לעברו ולעבר משפחתו איומים.

הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי בתחרות בטוקיו, אוגוסט 2019. אתר רשמי
סעיד מולאי במהלך התחרות/אתר רשמי

בעקבות זאת, פרץ הג'ודוקא בבכי סוער, שהוביל כמה מהנוכחים במקום לנסות ולעזור לו. "הוא היה חסר אונים, הדמעות לא הפסיקו לרדת מעיניו", אמר אחד מאלו שליוו אותו. "הוא היה חסר אונים וזה היה פשוט נורא".

מיד לאחר מכן ביקש מולאי להיפגש עם מריוס ויזר, יו"ר איגוד הג'ודו העולמי, שהחליט להירתם אף הוא ולאחר שיחה במשרדו הודיע למולאי שיעזור לו ככל שיוכל. הוא הבהיר לו שיש לו שתי אופציות: לפרוש בהתאם לבקשת איראן או להמרות את פיה, לסכן את חייו ולהמשיך להתחרות. הוא בחר להמשיך להתחרות והגיע עד לחצי הגמר, שם הפסיד לבלגי מתיאס קאסה.

עוד בוואלה!

הג'ודוקא האיראני הגולה בריאיון ראשון: "ביקשו שאפסיד בכוונה"

לכתבה המלאה
סעיד מולאי לוחם ג'ודו איראני. GettyImages
סעיד מולאי לוחם ג'ודו איראני/GettyImages

עבור השלטונות באיראן, מולאי כבר הגיע רחוק מדי. אחרי שקיבל שיחות לאורך כל היום, הוא ידע שאין דרך חזרה ושהוא לא יכול לשוב לארצו. בנוסף לכך, משלחת משגרירות איראן כבר הגיעה לאירוע, כשאחד מהנציגים אף נכנס בניגוד לתקנות לאזור החימום כדי להעביר לג'ודוקא מסרי איומים.

זמן קצר לפני חצי הגמר, מאמנו של מולאי קיבל שיחת טלפון נוספת, הפעם מנשיא הוועד האולימפי האיראני, רזא סלאח אמירי. הוא שם את הטלפון על רמקול, כך שאלוף העולם יוכל להאזין.

הוא הסביר כי גורמי ביטחון נמצאים בבית הוריו, כשגם חבריו של מולאי באיראן סימסו לו שאנשים שהגיעו לביתו וביקשו מאביו לומר לבנו שעליו לקיים את החוק או שהוא יהיה בבעיות. לאור הפחד והחששות, הוא נאלץ לפרוש בסופו של דבר, אך הוא כבר לא יכול היה לשוב לרפובליקה האסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully