וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר מכאב בטן: כל מה שאתם צריכים לדעת על קרוהן

בשיתוף העמותה לקרוהן וקוליטיס, בשיתוף העמותה לקרוהן וקוליטיס

27.5.2019 / 10:47

האם ידעתם שהשכיחות של מחלות מעי דלקתיות בישראל היא בין הגבוהות בעולם? מדובר במחלות שמתפתחות במעי ופוגעות במערכת העיכול. הזמנו לאולפן וואלה! NEWS שלוש מומחיות לנושא כדי ללמוד יותר על המחלות האלו ועל הדרך הנכונה להתמודד עמן

מערכת וואלה! NEWS

השכיחות של מחלות מעי דלקתיות בישראל היא בין הגבוהות בעולם, כאשר הקרוהן היא מחלת המעי הדלקתית הנפוצה ביותר. מדובר למעשה בדלקת שמתפתחת במעי, ופוגעת ברירית של מערכת העיכול. כדי ללמוד יותר על המחלה ועל דרכי הטיפול בה, הזמנו לאולפן וואלה! NEWS את ד"ר הנית ינאי, מומחית בגסטרואנטרולוגיה ומנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות בבית החולים בלינסון; את דניאלה קאופמן, מנהלת תחום גסטרו ותזונה בשירותי בריאות כללית ודיאטנית של עמותת קרוהן וקוליטיס; ואת רויטל ברקן אחות מתאמת במרכז למחלות מעי דלקתיות בבית החולים בילינסון.

"מחלות מעי דלקתיות יכולות לגרום להרבה מאוד תופעות", הסבירה לנו ד"ר ינאי. לדבריה, יכולים להיות חולים עם מחלה קלה וחולים עם מחלה מאוד קשה. התופעות השכיחות בדרך כלל קשורות לבטן - כאב בטן, שלשול, לפעמים בחילות הקאות. ולפעמים יש גם תופעות שחיצוניות למעיים כמו כאבי מפרקים או תופעות אחרות.

"אנחנו יכולים לעצום את העיניים ולדמיין מטופל שהוא נמצא במצב הכי קשה שלו. זה משפיע על כל תחומי החיים - בתחום המשפחתי, בתחום החברתי ובתחום הנפשי והפסיכולוגי", הוסיפה קאופמן. היא מבהירה עוד כי חשוב שחולי קרוהן ישמרו על אורח חיים בריא, "מבחינת פעילות גופנית, מבחינת רוגע נפשי, מבחינת תזונה מותאמת אישית". היא מוסיפה כי "ברגע שחלק אחד מהפאזל רופף או לא קיים, המחלה יכולה לצאת מאיזון, ולכן חשוב שהטיפול יהיה רב מערכתי.

צפו בראיון המלא באלפן וואלה! NEWS

ממומן על ידי חברת ניאופרם כתרומה בלתי תלויה

בשיתוף העמותה לקרוהן וקוליטיס, בשיתוף העמותה לקרוהן וקוליטיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully