וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה טיפים שיהפכו אתכם מהר מאוד מעובדים למנהלים

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

13.5.2019 / 16:54

מהם התכונות הנדרשות כדי לנהל ומהי הדרך הנכונה למצב את עצמכם כפוטנציאל ניהולי? מיכאל ויצמן, סמנכ"ל בקבוצת ManpowerGroup, עם עצות הזהב שיעזרו לכם להגיע לפסגה

עובדים בחברה. ShutterStock
"כדי להפוך למנהל טוב דרוש תמהיל של אופי, כישרון ויכולת מקצועית"/ShutterStock

העבודה שלנו היא חלק מרכזי בחיינו. אנחנו עובדים שעות ארוכות, שואפים לעבוד במקצוע בתחום שמרתק אותנו ומבקשים לממש את יכולותינו השונות בעבודה. בין אם אתם עובדים בהייטק, במגזר הציבורי או בחברה פרטית - השאיפה להתקדם במקום העבודה משותפת לרבים.

המעבר לתפקידים ניהוליים חשוב לא רק מבחינת דירוג השכר, אלא גם מבחינת מימוש הידע והניסיון וכן כאפשרות לפתיחת אופציות חדשות בתחום עיסוקכם. בקיאות ושליטה בתפקיד חשובים כדי לזכות אתכם בהערכה במקום עבודה, אבל הן לא התכונות היחידות שיזניקו אתכם לעמדת הניהול.

"מנהל טוב יודע להניע את אנשיו, לקדם אותם ואת והעסק, ליצור ולחדש, לנהל כל עובד בהתאם לאישיותו ויכולותיו ולגרום לכלל העובדים לפעול יחד", אומר מיכאל ויצמן, סמנכ"ל בקבוצת ManpowerGroup, "כדי להפוך למנהל טוב דרוש תמהיל של אופי, כישרון ויכולת מקצועית. בעיניי זאת בעיקר תכונת אופי שנולדים איתה. לא כל אחד יכול להיות מנהל". אם אתם מכוונים גבוה, כדאי שתנקטו את הצעדים הבאים שיוליכו אתכם לפסגה:

תשאפו ללמוד ולהתפתח כל העת

בין אם התחלתם לעבוד במקום עבודה או שכבר צברתם ותק מסוים, אתם יכולים לשפר יכולות ולרכוש כלים חדשים בעזרת למידה מהסביבה הקרובה. "עליכם להבין אילו מיומנויות עליכם לפתח או לשפר ולבקש מהארגון לממש זאת על ידי יציאה להשתלמויות, קורסים, ליווי אישי ועוד מגוון אפשרויות שיתרמו ליכולות הניהול שלכם", אומר ויצמן, "עצם הבקשה תעיד על רצינות ותשלח מסר למנהלים שאתם שואפים להתפתח בתוך הארגון".

למשרות נוספות בכל התחומים

אישה צעירה עובדת בעבודה משרדית. ShutterStock
"יציאה להשתלמויות, קורסים, ליווי אישי ועוד מגוון אפשרויות יתרמו ליכולות הניהול שלכם"/ShutterStock

חפשו פרויקטים חדשים

היכולות שלכם צריכים לבוא לידי ביטוי ולכן כדאי לנקוט יוזמה, להיות יצירתיים ולהתמודד עם אתגרים חדשים. פרויקטים שלא ביצעתם ולא התמודדתם איתם בעבר יאפשרו לכם לאמץ מאפיינים ודפוסים ניהוליים ויסייעו לכם להכיר צדדים חדשים בחברה שבה אתם עובדים. יחד עם זאת, "חשוב ליזום מתוך מודעות עצמית ליכולות ולמגבלות", מדגיש ויצמן, "אם תיקחו פרויקט שאין לכם ידע וניסיון להובילו אתם עלולים לפגוע במעמדכם".

קבלו פידבק מעת לעת לגבי יכולותיכם

כדי לדעת עד כמה יכולותיכם וניסיונכם מאפשרים לכם להוביל פרויקטים או לשאוף לעמדה ניהולית, אין די בהערכה העצמית שלכם לגבי המקצועיות שלכם. חשוב מפעם לפעם לקבל פידבק מהמנהלים שלכם, אשר ישקף לכם את האופן שבו הם רואים אתכם. "חשוב לקבל פידבק גם מהעמיתים לעבודה ולא רק מהמנהלים", מוסיף ויצמן, "האנשים שאיתם אנחנו עובדים יכולים לתת לנו פידבק מזווית אחרת, משום שהמנהל לא רואה את כל מה שאנחנו עושים ביומיום. ככל שתרחיבו את המשוב שאתם מקבלים, כך תקבלו תמונת מצב מדויקת יותר לגבי מעמדכם המקצועי והחברתי במקום העבודה".

עובד ומעביד. ShutterStock
"האנשים שאיתם אנחנו עובדים יכולים לתת לנו פידבק מזווית אחרת, משום שהמנהל לא רואה את כל מה שאנחנו עושים ביומיום"/ShutterStock

מצבו את עצמכם כפוטנציאל ניהולי

הרצון ללמוד ולהתפתח, השאיפה להוביל פרויקטים והפידבקים שתבקשו מהסביבה יגרמו לכך שתסומנו ככאלה שהם בעלי פוטנציאל לקידום. מנהל חייב להיות בעל "ראש גדול" ואם אכן תפגינו ראייה רחבה ויוזמה לבצע דברים שכביכול אינם חלק מהגדרת תפקידכם, הדבר לא ייעלם מעיני המנהלים שלכם. "אם יש לכם זמן ויכולת לבצע עוד מטלות כדאי להציף זאת ובכך לפתוח אופציות נוספות לקידום בתוך הארגון", אומר ויצמן, "מנהלים רבים צריכים עזרה ואם יש אפשרות להפוך ליד ימינו של המנהל זאת דרך ללמוד מקרוב מניסיונו ולהיחשף למורכבות של תפקידו".

הכירו את הארגון שלכם

הישארו מעודכנים בכל מה שקורה בארגון שאתם עובדים בו, בתוך המחלקה שלכם ומחוצה לה. הטו אוזן למה שקורה סביב, השתדלו ליצור קשרים עם גורמים ממחלקות אחרות ולהיות מעורים.
היו רגישים לאנשים שסביבכם. "אחד האתגרים של עובדים שמתקדמים בדרג הניהולי הוא היכולת לבצע את התפקיד בצורה הטובה ביותר מבלי 'לדרוך' או לפגוע בעמיתיהם", אומר ויצמן. "הקפידו על יחסי אנוש טובים, דברו עם כולם בגובה העיניים ובד בבד תגרמו לאחרים להבין שההחלטה לקדם אתכם היא מקצועית בלבד ולא על רקע אישי או קרבה למנהלים. כשהעובדים האחרים ידעו שהרמה המקצועית שלכם גבוהה ויכירו אתכם ככאלה בעלי יחסי אנוש טובים, הקידום שלכם ייראה טבעי ונכון".

צעירים עובדים באופן ספייס. ShutterStock
הגמישות והנכונות לתת מעבר יירשמו לזכותכם כשידונו במידת התאמתכם לתפקיד ניהולי/ShutterStock

גלו גמישות

גם אם הגדרת המשרה שלכם ברורה והתפקיד שלכם מוגדר, כל חברה וארגון שמחים ומעריכים עובדים שנותנים מעבר לדרישות מהם, בין אם בשעות נוספות, הירתמות בשעת משבר לא צפוי או סיוע לאחרים מעבר לשעות העבודה. הגמישות והנכונות לתת מעבר יירשמו לזכותכם כשידונו במידת התאמתכם לתפקיד ניהולי.

אל תגבילו את עצמכם לתפקיד מסוים

לא פעם, כשמתקבלים למחלקה מסוימת בחברה או לתפקיד מסוים בארגון, השאיפה להתקדם היא באותו תחום ולעתים עקב כך מפספסים אפשרות להתקדם במסלול אחר. "כמובן שיש לנצל הזדמנות ולהתקדם במחלקה שבה עובדים, אולם לעתים זה עלול לקחת זמן רב משום שזה מותנה בעזיבת המנהל הנוכחי", מרחיב ויצמן, "כדאי לבדוק גם אפשרויות במחלקות אחרות או בתפקיד שונה בחברה אחרת שמשלב את היכולות שנרכשו בחברה הנוכחית. צריך לצייר יותר ממסלול התקדמות אחד במקום אחד אלא לחשוב באופן רחב יותר".

היו סבלניים

הצעירים כיום רוצים לנהל - ומהר. מדי שנה-שנתיים הם עוברים חברה, או אפילו מחליפים מקצוע. זה מספק גיוון ואפשרות לקבל ניסיון בתחומים שונים, אולם מעברים תכופים בין תפקידים ומקומות לא מאפשרים להתמקצע ולרכוש ניסיון. "אין תחליף לניסיון ואותו רוכשים רק אם נמצאים מספיק זמן בארגון, לכן כדאי לעבור קדנציה שנמשכת כחמש שנים ובמהלכה לעבור את תהליך ההתפתחות האישית לתפקיד ניהולי שבמהלכו לומדים היטב את התפקיד, משפרים מיומנויות ורק לאחריהן כדאי להחליף מקום עבודה", אומר ויצמן.

לסיכום, ניהול אינו משימה קלה. עליכם לרצות אנשים רבים עם צרכים מגוונים ושונים, לעיתים סותרים, ובמקרים רבים מציאת נקודת האיזון היא מורכבת למדי. אם לא תחששו מן האתגר ותפעלו בתבונה, קיים סיכוי טוב שתוכלו להיות מנהלים טובים.

למשרות נוספות בכל התחומים

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully