וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליה ו-Bosch בה: בדקנו את שואב האבק Unlimited של בוש

18.4.2019 / 7:22

כמו כל מכשיר של הענקית הגרמנית, גם שואב האבק האלחוטי Unlimited מספק את הסחורה ברוב הגזרות ויש לו כמה יתרונות משמעותיים במיוחד מול המתחרים, אבל חיסרון אחד שלו מקשה עלינו לראות בו את השחקן שיעשה את הפריצה הגדולה בשוק

שואב האבק של בוש. יח״צ,
חיסרון עצום אחד שלו מקשה עלינו לראות בו את השחקן שיעשה את הפריצה הגדולה בשוק./יח״צ

אחת הבשורות המרגשות לאחרונה בתחום שואבי האבק האלחוטיים הייתה כניסתה של Bosch (בוש) למשחק. הענקית הגרמנית מובילה בכל קטגוריה, ממוצרי חשמל גדולים לבית ועד כלי עבודה, כך שניתן לצפות ממנה שתזיז סלעים ותשנה את החשיבה המקובעת גם השוק הזה.

במידה מסוימת, בוש היא Apple של המכשירים הביתיים - קנית מוצר אחד שלה, קנית גם את האחרים. לא בכדי מוזכרות שתי החברות הללו בנשימה אחת. מכשיר ה-Unlimited, שהחל לאחרונה להיות משווק בישראל, מגיע עם עמדת טעינה וסוללה שמתאימה גם למברגות ולמקדחות של Bosch. יתרה מזאת, ברוב החנויות שבהן תרכשו את השואב תקבלו גם מברגה במתנה. לא רק המשמעות הפרקטית גבוהה, גם המטאפורית - אם עד כה התרגלתם מבוש למכשירי סוללה "מלכלכים", הנה בא אחד כזה שינקה אחריהם. הכול נשאר במשפחה.

הסוללה היא גם אחד היתרונות הגדולים של ה-Unlimited, שבגרסה המתקדמת שלו מגיע עם סוללה שנייה ועם מטען מהיר שמטעין בתוך שעה. מאחר שבמצב שאיבה רגיל סוללה יכולה להחזיק עד שעה, המשמעות היא שעם שתי סוללות המכשיר לא חייב לנוח ותאורטית יכול לעבוד ברציפות, כשההפסקה היחידה היא להחלפתן. יתרון גדול נוסף טמון בהיות הסוללה חיצונית ונטענת בעגינה קטנה ונפרדת. העצמאות המוחלטת של השואב והנחתו בזמן הטעינה לא קיימת אצל אף מתחרה. ברוב השואבים צריך להטעין ישירות דרך תחנת העגינה, כשדייסון מאפשרת גם טעינה ישירה למכשיר עצמו במצב "אקדח". מבחינה זאת, בוש עוקפת את כולם, כולל דייסון, בסיבוב.

סט האביזרים של בוש. יח״צ,
למכשיר יש כמה כלים נחמדים להתמודד עם כל סוג של לכלוך בכל פינה בבית./יח״צ

בגזרת העזרים, למכשיר יש כמה כלים נחמדים להתמודד עם כל סוג של לכלוך בכל פינה בבית. במיוחד מצא חן בעינינו הסטיק הגמיש שאתו אפשר לשאוב גם במקומות הקטנים והצפופים ביותר, כמו מגירת סכו"ם או מאחורי הטוסטר, בלי צורך להזיז דבר. יתרה מזאת, אם מחברים אותו למוט השאיבה הסטנדרטי מקבלים אפשרות להגיע גם למקומות רחוקים או גבוהים (קורי עכביש בקצה התקרה, למשל). עם זאת, המוט המרכזי סטטי בדומה לזה של דייסון, ולאחר שהתרגלנו למוט הטלסקופי של LG ו-AEG שנכנסים ביעילות מתחת לספות ומיטות, קצת קשה לחזור אחורה.

ה-Unlimited שוקל כ-3 ק"ג, משקל כמעט זהה ל-V-10 של דייסון וה-CordZero של Lg. החומרה מאוד איכותית, כמיטב המסורת של היצרן, וניכר כי המכשיר הזה עמיד ביותר. מיכל הריקון שלו קטן - 0.4 מ"ל, כמעט מחצית מה-0.76 של דייסון וה-0.7 של AEG. פעולת הריקון מצאה אותנו מסתבכים מעט, וצריכים לחלוף מספר שימושים כדי להתרגל. עם זאת, היתרון במיכל הוא אפשרות הניקוי הסיבובית בתוכו, שמאפשרת לשמור על תקינותו של הפילטר לטווח ארוך. חיסרון אחר של המכשיר בא לידי ביטוי בחוסר יציבות כשמנסים להעמיד אותו מחוץ לתחנת העגינה, אבל גם עם זה אפשר לחיות.

עוד באותו נושא

3227952

לכתבה המלאה

יש משהו אחד שאתו קשה מאוד לחיות - עוצמת היניקה. כאמור, במצב השאיבה הרגיל ניתן להגיע לשימוש של עד שעה עם סוללה אחת. במצב הטורבו אפשר להשתמש כ-9 דקות, בדומה למכשירים אחרים. כאן טמון החיסרון הכי משמעותי של ה-Unlimited - היניקה במצב הרגיל חלשה עד לא קיימת. כן, המכשיר שקט מאוד וזה כיף ויופי ומתחשב בשכנים, אבל לשקט הזה יש מחיר. אפילו לא צריך לדבר על גרגרי אוכל של הכלבים, במצב ברירת המחדל המכשיר לא אוסף גם פיסות לכלוך אלמנטריות.

ההבדלים בין עוצמות השאיבה כל כך גדולים, שמצב הטורבו הופך להיות ברירת המחדל ובעצם מבטל את האופציה לשאיבה ארוכה. אם סוללה אחת קונה 9 דקות שאיבה, המשמעות היא שבמכשירים של הסוללה המתחלפת יש לכם 18 דקות בלבד לשימוש רציף. ברמה האישית, כגרופי של בוש (תנור, מכונת כביסה, מדיח כלים ומקדחה) התאכזבתי כמו אוהד כדורגל שזה עתה צפה בהפסד הקבוצה שלו.

שואב האבק של בוש - עמידה. יח״צ,
עוצמת היניקה - מאכזבת במיוחד./יח״צ

יתרונות:

- סוללה חיצונית שמשמשת גם למברגות ולמקדחות של בוש ומאפשרת טעינה בנפרד מהמכשיר
- אחריות יצרן של שנתיים + 3 שנים של אחריות מוגבלת
- עיצוב יוקרתי וחומרה איכותית
- כלי עזר גמישים שעוזרים למכשיר להגיע לכל מקום
- מצב "אקדח" שמאפשר שאיבה ללא עזרים
- עובד ללא צורך בלחיצה רציפה
- אפשרות טעינה נפרדת מהמכשיר
- חומרה איכותית

חסרונות:

- שני מצבי שאיבה בלבד
- שאיבה חלשה מאוד במצב רגיל
- ריקון מסורבל של מיכל האשפה
- מיכל אשפה קטן
- לא עומד יציב מחוץ לתחנת העגינה
- מוט סטטי (לא טלסקופי)

השורה התחתונה

המכשיר מומלץ לצרכן החל מ-1,990 שקל למוצר הבסיסי ועד 2,390 שקל למוצר המתקדם בסדרה, כשכבונוס מקבלים גם מברגה של בוש. המחירים מאוד סבירים ותחרותיים, אבל ייתכן שבבוש יבינו את הטעות ובדור הבא יספקו מכשירים שאולי פועלים פחות זמן, אבל אפקטיביים בהרבה. חוץ מזה, בכל השאר אפשר להגיד שהמוצר הוא בוש קלאסי - עיצוב יפה ואלגנטי, נוחות שאיבה, סוללות חיצוניות שמתאימות למכשירים אחרים ועזרים יעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully